Pagina 1 van 1
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 19 september 2011, 18:37
door Yaris
Ja, die percentages zijn het jaarlijks rendement.
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 19 september 2011, 18:56
door patrick1
Hou er rekening mee dat dankzij, Di Rupo en Co de roerende voorheffing kan stijgen naar 20 % in plaats van 15 % nu.
Je rendement zakt dan naar 3.20 % netto op jaarbasis.
Ter vergelijking: De inflatie is 3.25 % op jaarbasis.
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 19 september 2011, 19:36
door Yaris
Nee, de stijging van de roerende voorheffing zal ook voor de lopende contracten zijn. Dat hebben we in het verleden nog al gezien bij de stijging van 10% naar 15%.
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 19 september 2011, 20:52
door Yaris
Maar toen de roerende voorheffing in één keer van 25% naar 10% zakte was dat natuurlijk enkel voor nieuwe contracten, de geldwolven.
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 19 september 2011, 21:29
door koenciatko
Yaris schreef:Maar toen de roerende voorheffing in één keer van 25% naar 10% zakte was dat natuurlijk enkel voor nieuwe contracten, de geldwolven.
Zo zijn ze toch altijd !!!!
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 20 september 2011, 14:10
door deenigekeuze
Ik heb 1,5 maand geleden termijnrekeningen van 5 geopend bij OBK en Delta Lloyd aan 4 %. Moest ik dat geld nu beleggen en gezien de lage intresten op termijnrekeningen, zou ik opteren voor
1) Ecopower: verwacht jaarlijks dividend van 6%, tot 180 euro zijn dividenden vrij van roerende voorheffing, maar daarentegen staat je geld 6 jaar vast en kan je max 12500 euro beleggen
2) Groenkracht: sedert hun oprichting werd er ook telkens 6% bruto dividend uitgekeerd, je geld staat min 3 jaar vast en je kan onbeperkt beleggen, ook tot 180 euro zijn dividenden vrij van roerende voorheffing
N.B. Voor de 2 krijg je MAXIMUM 6% en zij beslissen ieder jaar hoeveel % ze zullen uitkeren, maar tot nu toe hebben ze elke keer 6% uitgekeerd
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 20 september 2011, 21:04
door Frisse Freddy
DeJos schreef:Dus eigenlijk op dit moment geen goede zet op een termijnrekening van 5 jaar te openen?
Dat weet niemand. Ik weet alleen dat het bv vorig jaar en twee jaar terug ook werd afgeraden een termijnrek te openen op bv 5 of 8 jaar, omdat de rente zou stijgen (hoopte/zei men).
Nu, twee jaar later is de rente gedaald en hebben de mensen die bv ingetekend hebben aan 4,25% op 8 jaar een goede zet gedaan (as we speak).
Ik bedoel maar, zoals anderen reeds zeiden, dat wie blijft wachten op een 'goede' rentevoet geld verliest.
De kans is heel groot dat de FED en de ECB de rente héél laag gaan houden omdat anders de overheden (rentesneeuwbal) en de banken de boeken mogen neerleggen bij wijze van spreken.
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 20 september 2011, 21:33
door yvesds
Als je niets beters vindt dan is m.i. een termijnrekening van 5 jaar aan 4% bruto beter dan een spaarekening waarvan de interest op ieder ogenblik kan wijzigen en de getrouwheidspremie ieder jaar kan dalen. Want pijlsnel de hoogte in gaan zullen ze zeker niet. En als je je geld 5 jaar kunt missen, tja. Neemt niet weg dat je toch steeds goed moet nadenken en overwegen of er geen andere mogelijkheden zijn zoals die groene dividenten of lopende obligaties die uitgekeerd worden binnen 5 à 6 jaar. Maar zoals altijd : niet al je geld in hetzelfde potje steken.
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 4 januari 2012, 14:58
door Maarten
DeJos schreef:
Ivm de inleg in groene energie > Hier ben je nooit zeker van je rendement. Als zo een bedrijf problemen zou krijgen. Ik zeg maar iets: Windmolen volledig defect. Dan ga je waarschijnlijk alles kwijt zijn?
Euhm, ik weet niet of je het weet, maar ecopower, beauvent, ... hebben heus wel meer als 1 windmolen

Zo variabel zijn hun inkomsten niet hoor
DeJos schreef: Echter heb ik de bedrijven Ecopower, Groenkracht en Beauvent opgezocht en dit lijkt me wel interesseant om bijvoorbeeld 1 aandeel te kopen.
1 aandeel, dat doe je toch niet als investering? 250 euro gaan investeren is amper de moeite waard. Dan zet je beter alles gewoon op termijn of spaarrekening.
Maar je hebt gelijk dat coöperatieve AANDELEN geen kapitaalsgarantie hebben. Als je 100% zeker wilt zijn, er niet in investeren dus.
Re: Credit Europe termijnrekening
Geplaatst: 4 januari 2012, 16:27
door Jhn
Ik geloof wel in al dat groene gedoe.
Die molens bijvoorbeeld.
Je ziet er meer en meer.
Het zal lange procedures om ze te zetten.
Ze worden desubsidieerd met de certificaten, en de energie wordt aan een juiste prijs verkocht.
Verder zijnhet kleine bedrijven, met weinig volk.
Misschien over 10 jaar is het vet van de soep, maar nu zie ik hier een opportuniteit.
Beleg overal een klein bedrag.