Pagina 1 van 1

Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 11:30
door Martinet
Hoe lang is het depositogarantiestelsel geldig. Ik heb ergens gelezen dat dit tijdelijk zou zijn?
Als ik een termijnrekening heb van 10 jaar en ik denk beschermd te zijn tot 100.000 euro en over 1 jaar veranderd dit stelsel wat dan?

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 11:47
door Nakal
Dan ben je in de zak gezet. Dit is ook zo als plots zouden beslissen om de RV te verhogen tot 50%.

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 12:01
door Yaris
Een paar jaar geleden heeft een politicus in Nederland al voorgesteld om de garantie te verlagen naar 50.000 euro. Reken trouwens niet te veel op die garantie. De staat heeft zelf al geen geld, hoe gaat ze dan alle klanten vergoeden bij faling van een bank?

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 12:23
door Martinet
Een termijnrekening openen bij NIBC Direct aan te raden ?

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 12:37
door Yaris
Alles hangt ervan af of je de bank vertrouwt.

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 12:38
door Martinet
Yaris, Wat is jou mening over deze bank? betrouwbaarheid enz..

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 12:46
door Yaris
De betrouwbaarste bank blijft voor mij Rabobank. Wel lagere interest dan sommige andere banken, maar goed. Over andere banken spreek ik me niet uit.

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 13:21
door jens_dev
Als je naast het gesjoemel wil kijken en ethiek geen vereiste is, is Rabobank lang niet slecht. En anders is je keuze erg beperkt. Is een Argenta trouwens al eerder in opspraak gekomen?

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 13:24
door Martinet
Jens, En wat vind je van NIBC Direct?

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 13:28
door Yaris
LOL. Martinet, zou je niet beter een poll opstarten?

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 13:36
door Martinet
Yaris, ja misschien wel :) maar nu ben ik er nog altijd niet aan uit of ik met gerust gemoed geld kan stoppen in een termijnrekening van 10 jaar bij NIBC of beter bij ING een volklening afsluit. Wie kan mij helpen

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 14:37
door jens_dev
Geen van beide zou ik zeggen, maar wie ben ik. Ik zet niets op 10 jaar vast, zelfs niet 8. Ik parkeer het in internetspaarrekeningen en defensieve mixfondsen of een Carmignac Sécurité.
Als ik toch moest kiezen, wellicht de volkslening omdat ik verwacht dat ze de voorwaarden moeilijker zouden kunnen verslechteren. En als je je keuze al op basis van dat criterium moet bepalen is het ver gekomen.

Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?

Geplaatst: 15 maart 2014, 14:53
door Yaris
Koop van beide een beetje. Spreid je geld over verschillende beleggingsvormen, looptijden en emittenten. Heb je met het een pech, dan wellicht meer geluk met het ander.