Pagina 1 van 1

sterbon record bank 4%

Geplaatst: 11 september 2009, 12:10
door gwendoline
wat denken jullie van de sterbon van record bank?
4% op 5jaar.
Is deze bank te vertrouwen?

Re: sterbon record bank 4%

Geplaatst: 11 september 2009, 13:31
door orioner
hallo,

Recordbank behoord tot de ING groep.

ja, 4% brutto op 5 jaar, is 3,478 netto zonder kapitalisatie.
De kans zit er wel dik in dat de rente een stuk hoger zal liggen dan de huidige binnen 2 - 3 jaar, eveneens de inflatie ook ==

Een rendement van 4% met een inflatie van 0% lijkt interresant, maar wanneer de inflatie weer boven de 2% zal uitkomen zal je belegging maar evenveel of zelfs minder opbrengen.

ik zou wachten

groetjes joakim

Re: sterbon record bank 4%

Geplaatst: 11 september 2009, 14:06
door orioner
gwendoline,

nog een tip,

wanneer de rente laag staat beter uw geld in producten steken met korte termijn, en als de rente hoog staat in langere termijnbeleggingen.

Ik opteer wel voor een verscheidenheid aan korte - middellange - lange termijnbeleggingen in uw portefeuille.

grtz

Re: sterbon record bank 4%

Geplaatst: 11 september 2009, 15:08
door ted
Een mix met de sterbon op 3 jaar à 3.5% Bruto is dus een goede keuze, in de huidige omstandigheden, voor een deel van je geld :o

Hiermee kan je als de rente zou stijgen na 3 jaar een deel herbeleggen aan betere voorwaarden.

Denkt eraan de tarief is maar tot 30/09 (behoudens vervroegd afsluiting - wat best mogelijk is gelet op het feit dat ze op 01/09 de tarief van hun spaarrekening verlaagd hebben) :-\

Re: sterbon record bank 4%

Geplaatst: 20 september 2009, 14:29
door jempi25
Wie kan het voorspellen?
4% op 5 jaar.
Ik begrijp niet goed hoe het werkt?
4% brutto lijkt mij nu mooi! Maar met de inflatie weet ik eigenlijk niet hoe het werkt?
Nu is het deflatie!
Wie wil me eens uitleggen bv voor 10000 € aan 4% met de deflatie wat dit opbrengt.
En 4% met inflatie aan bv 1% en ook aan 2 % wat het zou opbrengen?
Maar zoals ik zeg wie weet het? Ik kan niet voorspellen.
Maar men moet zijn geld toch uitzetten, en hoe weet je waar het beste is?
Bankshoppen dan moet je toch wel heel slim zijn!
En ik heb het idee dat er steeds slimmer zijn (de banken)!
Met spaarboekjes ook, je moet volgens mij steeds goed de datums kennen van plaatsing.
Ook indien men bv regelmatig een bijstorting doet, Wat Dan met je interest en de getrouwheidspremie??? Dus je moet je geld een jaar laten staan, of het is om zeep! Eigenlijk moet je een professor zijn om dit uit te rekenen. En Paul Dhoore kan het ons nog niet vertellen met zekerheid.
Welke banken zijn te betrouwen (Kaupthing in het achterhoofd)?
Als je ziet welke banken op kop staan kwestie interesten. Welke garantie.
Internetbanken die enkel via internet bereikbaar zijn? Indien je iets overkomt, hoe zit het dan met je echtgenote en erfgenamen, als ze dit allemaal moeten gaan uitpluizen?
Ben ik misschien dom? Of niet slim genoeg?
groetjes

Re: sterbon record bank 4%

Geplaatst: 20 september 2009, 19:41
door cp1234
jempi25 schreef: Wie kan het voorspellen?
4% op 5 jaar.
Ik begrijp niet goed hoe het werkt?
4% brutto lijkt mij nu mooi! Maar met de inflatie weet ik eigenlijk niet hoe het werkt?
Nu is het deflatie!
Wie wil me eens uitleggen bv voor 10000 € aan 4% met de deflatie wat dit opbrengt.
En 4% met inflatie aan bv 1% en ook aan 2 % wat het zou opbrengen?
Maar zoals ik zeg wie weet het? Ik kan niet voorspellen.
Maar men moet zijn geld toch uitzetten, en hoe weet je waar het beste is?
Bankshoppen dan moet je toch wel heel slim zijn!
En ik heb het idee dat er steeds slimmer zijn (de banken)!
Met spaarboekjes ook, je moet volgens mij steeds goed de datums kennen van plaatsing.
Ook indien men bv regelmatig een bijstorting doet, Wat Dan met je interest en de getrouwheidspremie??? Dus je moet je geld een jaar laten staan, of het is om zeep! Eigenlijk moet je een professor zijn om dit uit te rekenen. En Paul Dhoore kan het ons nog niet vertellen met zekerheid.
Welke banken zijn te betrouwen (Kaupthing in het achterhoofd)?
Als je ziet welke banken op kop staan kwestie interesten. Welke garantie.
Internetbanken die enkel via internet bereikbaar zijn? Indien je iets overkomt, hoe zit het dan met je echtgenote en erfgenamen, als ze dit allemaal moeten gaan uitpluizen?
Ben ik misschien dom? Of niet slim genoeg?
groetjes
Op dezelfde manier als van traditionele rekeningen bij banken waar ze niets van afweten.
Zorg dat je een map maakt met al je rekeningen en zorg dat je op geregelde basis je uittreksels afprint. Toch niets moeilijk aan.

En aan bankshoppen is niets moeilijk aan. Is enkel een kwestie van vergelijken.
Als bank A een termijnrekening geeft van x-jaar aan y% en bank B geeft een termijnrekening van dezelfde termijn, maar een hogere intrest, dan heb je direct je winst gemaakt, zonder moeite of speciale kennis.
En zorg gewoon dat het bedrag dat je investeert onder het gewaarborgd bedrag blijft en je niet alles bij één bank onderbrengt.