Pagina 1 van 1
familiale verzekering
Geplaatst: 20 december 2020, 16:50
door Trops
Hallo,
Momenteel heb ik een familiale verzekering bij Ethias (burgerlijke aansprakelijkheid + rechtsbijstand), maar ik zou willen opsplitsen en overschakelen naar CoronaDirect (b.a.) en D.A.S. (rechtsbijstand).
Is dit een goed idee? Wat zijn de ervaringen met CoronaDirect?
Verder vind ik het super dat men kan verzekeringen vergelijken op spaargids.be, maar jammer genoeg gaat dit niet voor familiale verzekeringen op zich..
Groet
Re: familiale verzekering
Geplaatst: 21 december 2020, 10:39
door nuyttie
Als je voor Corna Direct kiest, kies je voor de prijs en niet de service. Waar niet mis mee is natuurlijk.
Optimco is nog goedkoper, en er zit een makelaar tussen die u bij een schadegeval kan helpen. Dat lijkt mij dan toch sowieso beter
Je kan er zelfs voor kiezen om geen vrijstelling te hebben.
Ik heb de algemene voorwaarden van Corona Direct niet gelezen maar het zou mij verwonderen dat ze speciaal goed zijn. Ik denk dat ze hun aan de wettelijke minimumvoorwaarden zullen houden. Hun 'sterke' punten zijn niet zo sterk vind ik.
Re: familiale verzekering
Geplaatst: 5 februari 2021, 08:37
door Trops
Ok, bedankt voor de feedback!
Re: familiale verzekering
Geplaatst: 5 februari 2021, 10:28
door annetje
Een collega heeft al jaren de rechtsbijstand van DAS.
Hij dacht dat hij niet beter kon zitten, tot hij slachtoffer werd van een verkeersongeval (niet in fout).
Zijn eigen verzekering liet hem van in het begin in de steek, en heeft zich zelfs tegen hem gekeerd toen hij naar de wetsdokter moest

.
Buiten een paar luttele voorschotten, heeft hij na 3,5 jaar nog geen cent gezien. De tegenpartij is door de houding van DAS ook niet meer geneigd om snel met een tegenvoorstel te komen...
Hij weet 1 ding : als deze zaak afgehandeld is, gaat hij naar een andere verzekering voor zijn rechtsbijstand !
Re: familiale verzekering
Geplaatst: 5 februari 2021, 10:42
door SpaarzwijnIV
Ben al jaren bij Corona verzekerd, familiale, brand, auto...maar nog nooit een schadegeval gehad. En meestal leer je je verzekering pas goéd kennen na een schadegeval.
Ik heb een vraagje : rechtsbijstand...moet je dat voor élke verzekering (brand, auto, familiale) er appart bijnemen? Dus 3X ?
Of telt één rechtsbijstandpolis voor àlles?
Re: familiale verzekering
Geplaatst: 5 februari 2021, 10:59
door Lukske
annetje schreef: ↑5 februari 2021, 10:28
Een collega heeft al jaren de rechtsbijstand van DAS.
Hij dacht dat hij niet beter kon zitten, tot hij slachtoffer werd van een verkeersongeval (niet in fout).
Zijn eigen verzekering liet hem van in het begin in de steek, en heeft zich zelfs tegen hem gekeerd toen hij naar de wetsdokter moest

.
Buiten een paar luttele voorschotten, heeft hij na 3,5 jaar nog geen cent gezien. De tegenpartij is door de houding van DAS ook niet meer geneigd om snel met een tegenvoorstel te komen...
Hij weet 1 ding : als deze zaak afgehandeld is, gaat hij naar een andere verzekering voor zijn rechtsbijstand !
DAS, das van dezelfde familie als DKV, Ergo van vroeger; dan weet je genoeg. Veel betalen en weinig terugkrijgen. Verzekeringen zijn er niet voor jou natuurlijk, enkel om zichzelf en als zij geld kunnen winnen door hun eigen klanten te kl*ten zullen ze dat zeker doen. En een verschijnt een * in kl*ten zonder dat ik er één typ.
Re: familiale verzekering
Geplaatst: 5 februari 2021, 11:11
door nuyttie
Beide
Het zijn drie verschillende waarborgen, maar je kan ze in één polis nemen. Bij sommige maatschappijen zit de rechtsbijstand woning wel in de rechtsbijstand privéleven.