Delta Lloyd: aanpassingen voorwaarden rekeningen
Geplaatst: 17 maart 2014, 13:36
Beste alle, ik ben is benieuwd wie kent deze verhaald en wat kunnen we daar aandoen.
Ik heb al mijn ongenoegen aan mijn bank laten weten maar ik voel alsof ik eigenlijk geen keus heb.
ik weet niet goed dat ik aan het goed adres ben om advies en info te vragen.
In 2008 heb ik woonkrediet bij Delta Lloyd afgesloten, na andere banken bezocht te hebben. Delta Lloyd was die ene dat mij het meest interessant tarief gaf. Ik was wel verplicht een brandverzekering via hun af te sluiten, een schuldsaldo verzekering via hun af te sluiten en natuurlijk mijn loon moest daar gestort worden (deze om volgens hun bepaalde kortingen te kunnen krijgen op mijn rentevoet).
Delta Lloyd heeft besloten om zich te focussen op rijke mensen en daardoor een beetje de kleine spaarder of kleiner persoon te laten betalen, wat bedoel ik hiermee ze hebben 3 soort klanten:
- De comfort klanten: die een bepaalde services krijgen en 6€ per maand moeten betalen
- De premium klanten: die net iets meer services krijgen (allewel dat Delta Lloyd nu zelfs geen loketten hebben en dus in feite deze klanten zoals de comfort alles online doen) en 3,5€ per maand moeten betalen
- De nagelmakers: mensen dat minsten 75.000€ op hun rekening hebben staan en 0€ betalen voor de service dat ze krijgen
Toen ze zelf besloten hebben deze 3 verschil tussen klanten te doen hebben ze zelf besloten dat ik een premium klant was, waarschijnlijk gebaseerd op mijn loon (wel de voorwaarden waren toen anders). Nu hebben ze de voorwaarden veranderd en zeggen ze tegen mij dat om premium klant te blijven moet ik minstens 1300€ per maand sparen of 75.000€ op mijn rekening hebben wat niet het geval is. Aan de andere hand zeggen ze dat de interesten op de spaarboeken wel verlagen dus in feite nooit interessant voor de klant wel voor hen. Het is wel zo dat als ik niet nadoe aan een van de 2 voorwaarden dan zak ik als comfort klanten en ben verplicht dan 6€ te betalen.
Kan een bank zo iets dwingen?
Mag ik niet mee akkoord gaan en zeggen ik laat mijn woonkrediet bij Delta Lloyd en verhuis alles naar een andere bank en via dan die bank laat ik alles betalen? Zoals u kunt hieronder zien ze beweren dat als ik dat doe gaat mijn rentevoet opgetrokken worden naar 4,8% terwijl nu 4,5% is.
Aangezien ik dus niet weet bij wie ik kan aankloppen voor advies, stuur ik dan deze email.
Ik heb al mijn ongenoegen aan mijn bank laten weten maar ik voel alsof ik eigenlijk geen keus heb.
ik weet niet goed dat ik aan het goed adres ben om advies en info te vragen.
In 2008 heb ik woonkrediet bij Delta Lloyd afgesloten, na andere banken bezocht te hebben. Delta Lloyd was die ene dat mij het meest interessant tarief gaf. Ik was wel verplicht een brandverzekering via hun af te sluiten, een schuldsaldo verzekering via hun af te sluiten en natuurlijk mijn loon moest daar gestort worden (deze om volgens hun bepaalde kortingen te kunnen krijgen op mijn rentevoet).
Delta Lloyd heeft besloten om zich te focussen op rijke mensen en daardoor een beetje de kleine spaarder of kleiner persoon te laten betalen, wat bedoel ik hiermee ze hebben 3 soort klanten:
- De comfort klanten: die een bepaalde services krijgen en 6€ per maand moeten betalen
- De premium klanten: die net iets meer services krijgen (allewel dat Delta Lloyd nu zelfs geen loketten hebben en dus in feite deze klanten zoals de comfort alles online doen) en 3,5€ per maand moeten betalen
- De nagelmakers: mensen dat minsten 75.000€ op hun rekening hebben staan en 0€ betalen voor de service dat ze krijgen
Toen ze zelf besloten hebben deze 3 verschil tussen klanten te doen hebben ze zelf besloten dat ik een premium klant was, waarschijnlijk gebaseerd op mijn loon (wel de voorwaarden waren toen anders). Nu hebben ze de voorwaarden veranderd en zeggen ze tegen mij dat om premium klant te blijven moet ik minstens 1300€ per maand sparen of 75.000€ op mijn rekening hebben wat niet het geval is. Aan de andere hand zeggen ze dat de interesten op de spaarboeken wel verlagen dus in feite nooit interessant voor de klant wel voor hen. Het is wel zo dat als ik niet nadoe aan een van de 2 voorwaarden dan zak ik als comfort klanten en ben verplicht dan 6€ te betalen.
Kan een bank zo iets dwingen?
Mag ik niet mee akkoord gaan en zeggen ik laat mijn woonkrediet bij Delta Lloyd en verhuis alles naar een andere bank en via dan die bank laat ik alles betalen? Zoals u kunt hieronder zien ze beweren dat als ik dat doe gaat mijn rentevoet opgetrokken worden naar 4,8% terwijl nu 4,5% is.
Aangezien ik dus niet weet bij wie ik kan aankloppen voor advies, stuur ik dan deze email.