Pagina 1 van 1

Lening bij KBC of AXA???

Geplaatst: 24 juni 2014, 20:42
door UTP
Hello,

Momenteel hebben we 2 banken die een goed voorstel deden voor onze lening (in vergelijking met andere banken)

AXA deed 1 voorstel, KBC paste in zijn 2de voorstel het zo'n aan dat beide quasi hetzelfde werden. Ook qua voorwaarden zijn beiden vergelijkbaar.

Aangezien ik echt twijfel had ik graag eens jouw mening :

Ik denk aan enkele voor-en nadelen :

AXA : kleinere bank met voor-en nadelen, tevens verzekeringsmakelaar dus vermoedelijke goedkopere verzekeringen, klein kantoor met minder openinguren.

KBC : grootbank bank met voor-en nadelen, duurdere verzekeringen KBC kennende, groot kantoor met meer personeel en meer openingsuren, duurder in het algemeen?,...

Zijn er volgens jullie nog belangrijke argumenten??

Re: Lening bij KBC of AXA???

Geplaatst: 24 juni 2014, 20:53
door Frisse Freddy
Ik zie niet in hoe de factor groot kantoor vs klein kantoor en veel personeel vs weinig personeel een rol speelt?

Het is een jaar geleden dat ik een voet heb binnengezet in het kantoor waar onze hypothecaire lening loopt, omdat m'n identiteitskaart moest ingelezen worden.

Re: Lening bij KBC of AXA???

Geplaatst: 24 juni 2014, 20:56
door UTP
Frisse Freddy schreef:Ik zie niet in hoe de factor groot kantoor vs klein kantoor en veel personeel vs weinig personeel een rol speelt?

Het is een jaar geleden dat ik een voet heb binnengezet in het kantoor waar onze hypothecaire lening loopt, omdat m'n identiteitskaart moest ingelezen worden.
Omdat het de bedoeling is dat het mijn "huisbank" wordt.

Re: Lening bij KBC of AXA???

Geplaatst: 24 juni 2014, 21:20
door Sara
Wat het duurder/goedkoper zijn van verzekeringen betreft, is het beter om offertes te vragen i.p.v. dit zelf te proberen inschatten.
Ik weet niet of het effectief zo is dat in die situatie KBC gemiddeld duurder is dan AXA, maar zelfs als dat zo is, kan u juist in een situatie zitten waar dat anders is.

Wat openingsuren betreft, moet u uiteindelijk voor uzelf uitmaken hoe vaak u echt een kantoor nodig heeft en op welke uren dat dan voor u het beste past. Bij mij is dat ook bijna nooit (ik denk dat het bij mij ook voor identiteitskaart was en ben toen niet eens in "mijn" kantoor geweest, maar ergens waar ik in de buurt moest zijn), dus kunnen mij die openingsuren eigenlijk ook niet veel schelen ;)
Het is natuurlijk anders als u wel regelmatig moet in het kantoor zijn.

Re: Lening bij KBC of AXA???

Geplaatst: 2 juli 2014, 09:58
door JTTT
Schuldsaldo verzekering vergelijken want daar zitten meestal de grote verschillen.

eventueel Axa verbeterd voorstel vragen (als je weet dat dit eventueel mogelijk is) door te zeggen dat KBC hetzelfde biedt

Re: Lening bij KBC of AXA???

Geplaatst: 2 juli 2014, 10:52
door duvel1
Beste,

Is een van die twee banken uw huisbank ?

Ga anders daar zeker ook eens mee praten ?

Mvg,