Pagina 1 van 1

Extra interstkosten door fout bank

Geplaatst: 24 november 2014, 13:30
door WerkendeMama
Heeft iemand ervaring met het volgende?
Wij hebben onze lening herzien. Op 1 nov zou voor de eerste keer het nieuwe bedrag van de lening van de rekening gaan. Dit gebeurde pas op 17 nov. Ik belde met het kantoor en men verzekerde mij dat het vanaf nu de eerste van de maand zou gebeuren.

Een dag later gaat er nog een bedrag van de rekening (net geen 2 euro) met de mededeling vervallen lasten van uw woonkrediet. Op 17 nov ging het exacte bedrag van de lening van de rekening. Ik belde opnieuw het kantoor, daar heeft men geen idee wat er gebeurd is, men onderzoekt de zaak. Ik belde dan maar met de hoofdzetel in Brussel. Na veel kiezen voor vragen over rekening, ... en het ingeven van het rekeningnummer kom ik bij iemand terecht. Die kan me niet helpen en zal me via een omweg doorverbinden met Roesselare. In Roesselare heeft de man ook eerst geen idee. Dan zegt hij dat het geld te laat van de rekening werd gehaald en dat het extra intrest kosten zijn om de periode van 1 tot 17 nov. te overbruggen. De bank haalt dat geld zelf van de rekening, en het saldo was zeker voldoende. Men zou het onderzoeken en het geld terugstorten, maar tot op vandaag nog geen geld op de rekening. Het is hier heel druk met al die leningen en herzieningen wwas de uitleg, maar als men de klanten dan laat betalen voor hun fouten, dan zal het nog veel drukker worden.

Re: Extra interstkosten door fout bank

Geplaatst: 24 november 2014, 18:59
door Geertje
WerkendeMama als de bank met domiciliering werkt zou ik ook niet content zijn om intrest te betalen. Ik zou blijven aandringen op een oplossing.

Re: Extra interstkosten door fout bank

Geplaatst: 24 november 2014, 20:26
door moneygirl
WerkendeMama schreef:Een dag later gaat er nog een bedrag van de rekening (net geen 2 euro) met de mededeling vervallen lasten van uw woonkrediet.
Efkes vragen, heb je speciaal een account aangemaakt omdat de bank je 2 euro teveel heeft aangerekend?

Re: Extra interstkosten door fout bank

Geplaatst: 25 november 2014, 14:45
door WerkendeMama
Als je mijn status zou zien, ben jij een "Newbie" (net nieuw dus) en ik al veel langer op dit forum actie.
Nee dus geen speciale accout voor 2 euro.
Daarbij als jij 2 euro de moeite niet vind om over te klagen, en je dus geld te veel heb (Moneygirl), ik wil altijd een rekening openen waarop je het kan storten. Of ik er tijd moest insteken op dit forum is een andere vraag, maar dat is mijn keuze, en niet aan jou om hierover een oordeel te vellen.

Re: Extra interstkosten door fout bank

Geplaatst: 28 november 2014, 19:29
door centiempje
WerkendeMama schreef:Als je mijn status zou zien, ben jij een "Newbie" (net nieuw dus) en ik al veel langer op dit forum actie.
Nee dus geen speciale accout voor 2 euro.
Daarbij als jij 2 euro de moeite niet vind om over te klagen, en je dus geld te veel heb (Moneygirl), ik wil altijd een rekening openen waarop je het kan storten. Of ik er tijd moest insteken op dit forum is een andere vraag, maar dat is mijn keuze, en niet aan jou om hierover een oordeel te vellen.
Hoera! Groot gelijk ja!
Je wordt niet rijk door niet op de 'kleine' zaken te letten.

Hier zelfs nog 'erger' geweest. Ik had een staatsbon verkocht en dat geld kwam meteen op mijn zichtrekening ONLINE zichtbaar, maar de valutadatum was 2 dagen later (had ik dus niet op gelet, in feite mijn eigen schuld, maar was ook de eerste keer dat ik zo iets verkocht). Het ging om een behoorlijk bedrag, dus had het overgeschreven (bij dezelfde bank) naar de spaarrekening, maar er kwam dus later meer dan €3 aan interest bij kijken. Ik schrok, want de bankier belde me zelf op om dat te zeggen, dus ik nogal boos dat dat niet werd meegedeeld en je dus als 'groentje' zomaar alles moet weten.
Echter was de bank in feite niet in fout, dus de bank zou het niet terug betalen. De bankier echter vond het ook maar niets, vooral omdat dat eigenlijk al jaren niet meer zo werd gedaan volgens hem (en hij had me telefonisch geïnformeerd hoe de staatsbon via internetbankieren te verkopen en wat ik dan moest doen en had dus niets gezegd van die valutadatum, hij zei dat als het op de rekening stond, je dat dus kon overschrijven, zonder probleem).
Nu goed, de bank zelf zou het niet terugbetalen, de bankier heeft mij echter wel (uit zijn eigen inkomsten waarschijnlijk) mijn +€3 terug bezorgd eens ik langs ging in het kantoor (voor andere zaken).

Dus ja, ik ben ook zo iemand die om een euro kijkt. En terecht. ;) Ik zou het dus zeker daar niet bij laten, aangezien in mijn situatie het eigenlijk nog steeds mijn eigen schuld was (onwetendheid) en het bij jou de schuld van de bank is.
Dit zou voor mij al een reden zijn om weg te gaan bij die bank, als het niet in orde komt tenminste). :-\

Re: Extra interstkosten door fout bank

Geplaatst: 29 november 2014, 13:11
door WerkendeMama
Bedankt voor de steun.

Het kantoor heeft me gisteren laten weten dat het teruggestort zal worden via mail. Vandaag (zaterdag) zie ik het nog niet op de rekening staan, maar ja in het weekend werkt de bank niet. Het zal maandag wel in orde zijn. En zo niet dan horen jullie er nog van.