Extra interstkosten door fout bank
Geplaatst: 24 november 2014, 13:30
Heeft iemand ervaring met het volgende?
Wij hebben onze lening herzien. Op 1 nov zou voor de eerste keer het nieuwe bedrag van de lening van de rekening gaan. Dit gebeurde pas op 17 nov. Ik belde met het kantoor en men verzekerde mij dat het vanaf nu de eerste van de maand zou gebeuren.
Een dag later gaat er nog een bedrag van de rekening (net geen 2 euro) met de mededeling vervallen lasten van uw woonkrediet. Op 17 nov ging het exacte bedrag van de lening van de rekening. Ik belde opnieuw het kantoor, daar heeft men geen idee wat er gebeurd is, men onderzoekt de zaak. Ik belde dan maar met de hoofdzetel in Brussel. Na veel kiezen voor vragen over rekening, ... en het ingeven van het rekeningnummer kom ik bij iemand terecht. Die kan me niet helpen en zal me via een omweg doorverbinden met Roesselare. In Roesselare heeft de man ook eerst geen idee. Dan zegt hij dat het geld te laat van de rekening werd gehaald en dat het extra intrest kosten zijn om de periode van 1 tot 17 nov. te overbruggen. De bank haalt dat geld zelf van de rekening, en het saldo was zeker voldoende. Men zou het onderzoeken en het geld terugstorten, maar tot op vandaag nog geen geld op de rekening. Het is hier heel druk met al die leningen en herzieningen wwas de uitleg, maar als men de klanten dan laat betalen voor hun fouten, dan zal het nog veel drukker worden.
Wij hebben onze lening herzien. Op 1 nov zou voor de eerste keer het nieuwe bedrag van de lening van de rekening gaan. Dit gebeurde pas op 17 nov. Ik belde met het kantoor en men verzekerde mij dat het vanaf nu de eerste van de maand zou gebeuren.
Een dag later gaat er nog een bedrag van de rekening (net geen 2 euro) met de mededeling vervallen lasten van uw woonkrediet. Op 17 nov ging het exacte bedrag van de lening van de rekening. Ik belde opnieuw het kantoor, daar heeft men geen idee wat er gebeurd is, men onderzoekt de zaak. Ik belde dan maar met de hoofdzetel in Brussel. Na veel kiezen voor vragen over rekening, ... en het ingeven van het rekeningnummer kom ik bij iemand terecht. Die kan me niet helpen en zal me via een omweg doorverbinden met Roesselare. In Roesselare heeft de man ook eerst geen idee. Dan zegt hij dat het geld te laat van de rekening werd gehaald en dat het extra intrest kosten zijn om de periode van 1 tot 17 nov. te overbruggen. De bank haalt dat geld zelf van de rekening, en het saldo was zeker voldoende. Men zou het onderzoeken en het geld terugstorten, maar tot op vandaag nog geen geld op de rekening. Het is hier heel druk met al die leningen en herzieningen wwas de uitleg, maar als men de klanten dan laat betalen voor hun fouten, dan zal het nog veel drukker worden.