Pagina 1 van 1
Toekomst woonbonus op de helling?
Geplaatst: 21 april 2016, 20:06
door pjeepjee
In het nieuws werd door politici aangekondigd dat er in de zomer harde besparende maatregelen genomen zullen worden. Vrezen jullie dat men de woonbonus zal durven herbekijken/afschaffen, ook voor bestaande kredieten?
Zouden jullie hierop anticiperen bij het aangaan van een krediet (vb looptijd beperken ipv kiezen voor een optimale fiscale korf)
Re: Toekomst woonbonus op de helling?
Geplaatst: 21 april 2016, 20:18
door centiempje
Neen, daar heb ik geen vrees voor.
Geen idee waarom, puur gevoelsmatig, met dat er nog niet lang geleden is in gesnoeid zeker?
Ik zou helemaal niet van de veronderstelling uitgaan dat er iets zal veranderen, kan je een hoop geld mee 'verliezen'. Is het dan toch zo, kan je je lening nog altijd herzien (mocht dit de moeite zijn).
Re: Toekomst woonbonus op de helling?
Geplaatst: 21 april 2016, 21:29
door quixoticme81
het is heel goed mogelijk dat men voor nieuwe kredieten de woonbonus hervormt of afschaft.
Maar van de bestaande kredieten zal men waarschijnlijk afblijven. Al is het maar omdat iedereen dan wel meerdere mensen kent die er door worden geschaad. En ook, van de baksteen in de Belgische maag kan men best zo veel mogelijk afblijven, en dat weten de politiekers ook.
Wat eerder waarschijnlijker is, is dat men het KI zal herberekenen. Maar tussen dat men dit beslist en alle huizen een nieuwe KI hebben, zullen er ook wel enkele jaren liggen.