Pagina 1 van 4

Lynx online beleggen

Geplaatst: 28 januari 2012, 00:17
door Maarten
Is er iemand vertrouwd met Lynx? Ze lijken qua tarieven nog een stukje beter te doen dan Binckbank en ik ben eens benieuwd of er hier (tevreden) klanten zijn.
http://www.lynx.be/php/Tarieven_Lynx.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 28 januari 2012, 00:28
door Maarten
Een vergelijking van verschillende brokers:
http://m.moneytalk.knack.be/economie/ge ... ileArticle" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 29 januari 2012, 12:03
door jawadde001
Ik zit bij Lynx. Je kan er in alles handelen. De vraag is of je dat ook gaat doen (futures, forex,...).

Het is wat goedkoper dan Binck en zeker Keytrade (dat eigenlijk veel te duur is). Het platform is wel moeilijker
in gebruik. Ik vind het platform van Binck duidelijker en aantrekkelijker.

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 29 januari 2012, 13:00
door paul
Denk dat het bij Lynx net is zoals bij sommige vliegmaatschappijen : jij in Tokio en je bagage in New- York

maw meestal is het je cashrekening in Duitsland dacht ik ( uitwisseling tussen de fiscus )
je effectenrekening in Amerika

en nog een tussenpersoon in Luxemburg

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 30 januari 2012, 02:40
door Maarten
jawadde001 schreef:Ik zit bij Lynx. Je kan er in alles handelen. De vraag is of je dat ook gaat doen (futures, forex,...).

Het is wat goedkoper dan Binck en zeker Keytrade (dat eigenlijk veel te duur is). Het platform is wel moeilijker
in gebruik. Ik vind het platform van Binck duidelijker en aantrekkelijker.
En ben je van mening klant bij Binckbank, blijf er klant, of eerder van mening de lagere tarieven compenseren ruimschoots voor het minder aangename platform?

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 30 januari 2012, 13:38
door jawadde001
Dat is te zien hoe actief je bent. Als je heel weinig transacties doet dan loont het misschien niet de moeite om voor die
paar euro's op jaarbasis over te stappen.
Ben je daarentegen erg actief of wil je in producten handelen die niet beschikbaar zijn bij Binck, dan kan je zeker een overstap overwegen.

Conclusie: iedereen moet het voor zichzelf uitmaken of hetgeen men kan besparen groot genoeg is om te veranderen.

--

Ik ben overgestapt omdat ik niet kon handelen in Duitse opties bij Binck. Verder denk ik op jaarbasis een 75€ uit te sparen door met Lynx zaken te doen.

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 23 maart 2012, 21:49
door Maarten
paul schreef:Denk dat het bij Lynx net is zoals bij sommige vliegmaatschappijen : jij in Tokio en je bagage in New- York

maw meestal is het je cashrekening in Duitsland dacht ik ( uitwisseling tussen de fiscus )
je effectenrekening in Amerika

en nog een tussenpersoon in Luxemburg
En Paul, ben je dan argwanend qua veiligheid bij Lynx, of maakt dat allemaal niet zoveel uit?

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 23 maart 2012, 21:55
door Maarten
Ik ben toch serieus aan het overwegen om ook klant te worden bij Lynx. Vooral voor Amerikaanse aandelen geeft het een groot verschil 5 dollar bij Lynx versus 12,75 euro bij Binckbank.

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 24 maart 2012, 07:03
door paul
Maarten schreef:
paul schreef:Denk dat het bij Lynx net is zoals bij sommige vliegmaatschappijen : jij in Tokio en je bagage in New- York

maw meestal is het je cashrekening in Duitsland dacht ik ( uitwisseling tussen de fiscus )
je effectenrekening in Amerika

en nog een tussenpersoon in Luxemburg
En Paul, ben je dan argwanend qua veiligheid bij Lynx, of maakt dat allemaal niet zoveel uit?


Ben niet argwanend wat veiligheid betreft, WEL wat fiscale behandeling betreft.
Heel die poespas zelf in je belastingsaangifte moeten opnemen- fiscale gegevens uitwisseling tussen die landen.
Je mag al blij zijn als je weet in welk land eigenlijk de inkomsten uitbetaald worden ( Mogelijk is dat Duitsland)

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 24 maart 2012, 14:18
door Maarten
Dus we moeten zelf zitten klungelen in onze belastingsaangifte bij Lynx ofzo?

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 24 maart 2012, 17:35
door paul
Maarten schreef:Dus we moeten zelf zitten klungelen in onze belastingsaangifte bij Lynx ofzo?
klopt,helaas

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 24 maart 2012, 20:13
door Maarten
Ok, reden genoeg voor mij om er weg te blijven ;)

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 25 maart 2012, 11:07
door jawadde001
Wat aangeven in je belastingsbrief?

De beurstaks wordt bij de bron afgehouden. Roerende voorheffing op dividenden volgens mij ook.

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 25 maart 2012, 13:30
door paul
Als het buitenlandse stukken zijn dan moet je daar TWEE keer rv op betalen

En je bent zowiezo op je belastingaangifte verplicht te vermelden dat je een buitenlandse rekening hebt, ook als staat er 0,00 euro op

Re: Lynx online beleggen

Geplaatst: 26 maart 2012, 10:12
door jawadde001
paul schreef:Als het buitenlandse stukken zijn dan moet je daar TWEE keer rv op betalen

En je bent zowiezo op je belastingaangifte verplicht te vermelden dat je een buitenlandse rekening hebt, ook als staat er 0,00 euro op
Dat van die RV klopt, maar dat is bij mijn weten bij elke broker zo.

Ben je zeker dat je elke rekening moet aangeven op je belastingsbrief? Eerste wat ik daarvan hoor.