Kapotte droogkast
Geplaatst: 25 augustus 2014, 12:40
Hoi piepeloi,
mijn droogkast is kapot. Heel de boel opengevezen maar niets aan te zien. Ze doet niets meer, dus waarschijnlijk is de printplaat eraan.
Het kabeltje juist voor de printplaat heeft elektriciteit, dus aan het snoer is er niets.
Ik heb gezien dat je dit zelf op internet kunt kopen, maar er staat bij 'niet geconfigureerd'. Nu een paar vraagskes :
1. hoe weet ik zeker dat het de printplaat is. (het kost +/- 150 euro)
2. is het erg dat ze niet geconfigureerd is ? En kan ik ze zelf configureren ?
3. aangezien we al veel spots gehad hebben die gesprongen zijn, 2 x inductieplaat kapot, ventilatie kapot, grasmachine kapot, ... en telkens zou een stroomstoot wel de oorzaak kunnen zijn. Kan het zijn dat er iets scheelt aan onze installatie in het algemeen of kan dat niet ?
In de grote omgeving (in een straal van 150 meter) zijn er zeker 6 huizen met zonnepanelen. Misschien dat dit een probleem geeft ?
mijn droogkast is kapot. Heel de boel opengevezen maar niets aan te zien. Ze doet niets meer, dus waarschijnlijk is de printplaat eraan.
Het kabeltje juist voor de printplaat heeft elektriciteit, dus aan het snoer is er niets.
Ik heb gezien dat je dit zelf op internet kunt kopen, maar er staat bij 'niet geconfigureerd'. Nu een paar vraagskes :
1. hoe weet ik zeker dat het de printplaat is. (het kost +/- 150 euro)
2. is het erg dat ze niet geconfigureerd is ? En kan ik ze zelf configureren ?
3. aangezien we al veel spots gehad hebben die gesprongen zijn, 2 x inductieplaat kapot, ventilatie kapot, grasmachine kapot, ... en telkens zou een stroomstoot wel de oorzaak kunnen zijn. Kan het zijn dat er iets scheelt aan onze installatie in het algemeen of kan dat niet ?
In de grote omgeving (in een straal van 150 meter) zijn er zeker 6 huizen met zonnepanelen. Misschien dat dit een probleem geeft ?