Pagina 1 van 1

Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 15 juni 2020, 20:59
door Rinzwind
Is het bij een overstap van je GSM-abonnement naar een andere operator aangewezen om dat wat te timen tegen 't einde van de lopende abonnementsperiode? Kwestie van niet een halve maand dubbel te betalen. Of wordt die laatste periode bij de operator waar je vertrekt altijd pro rata verrekend? Hangt dat af van de operator of 't contract? Concreet: overstap van Orange (naar Scarlet, met nummerbehoud).

Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 15 juni 2020, 21:28
door SMGGM
Denk dat je de meeste kans hebt om dit in de voorwaarden kan terugvinden, vaak op de achterzijde van je factuur.
Als het daar niet inzit dan moet ik het antwoord schuldig blijven. Heb de abonnement voorwaarden nagekeken en niet meteen gevonden.

Nu zo'n vraag kan je eenvoudig op Twitter vragen aan Orange zelf. Lijkt een typische vraag waar je snel een antwoord op zal krijgen.
Of misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 16 juni 2020, 03:14
door Timoootjex
Het hele fijne weet ik er niet van.

Wat ik wel weet is dat het afhangt of je de factuur een maand op voorhand betaald of pas achteraf. (providers doen van die trucjes)

Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 16 juni 2020, 13:03
door Ayhrual
Timoootjex schreef: 16 juni 2020, 03:14 Het hele fijne weet ik er niet van.

Wat ik wel weet is dat het afhangt of je de factuur een maand op voorhand betaald of pas achteraf. (providers doen van die trucjes)
Bij Orange betaal je op voorhand dus wilt zeggen dat je aan het eind van de maand zou moeten vertrekken. Terugbetaling is mogelijk maar je moet er wel achter lopen ....

Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 16 juni 2020, 15:40
door haelewyn
Ik zou het altijd doen aan het einde van een lopende facturatieperiode. Zorg ervoor dat de overdracht een paar dagen vroeger (voor je bill cycle dag) uitgevoerd kan worden. Die paar dagen laat ik gewoonlijk vallen.

Sommige operatoren beschouwen een maandabonnement bij afsluiting als niet deelbaar, naargelang de formule.

Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 2 juli 2020, 17:20
door neo
Als ik mij goed herinner, rekent Proximus altijd pro rata aan (per dag).

Het grappigste is dat ze ook extra mobiele data pro rata rekenen in plaats van afhankelijk van het gebruik. Zo kan je bijvoorbeeld 10 GB ofzo extra per maand activeren. Je verbruikt alles op dag 1 en deactiveert de dienst op dag 2. Je betaalt dan enkel 1/30 van de maandprijs.

Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 17 augustus 2020, 20:52
door Rinzwind
Rinzwind schreef: 15 juni 2020, 20:59 Is het bij een overstap van je GSM-abonnement naar een andere operator aangewezen om dat wat te timen tegen 't einde van de lopende abonnementsperiode? Kwestie van niet een halve maand dubbel te betalen. Of wordt die laatste periode bij de operator waar je vertrekt altijd pro rata verrekend? Hangt dat af van de operator of 't contract? Concreet: overstap van Orange (naar Scarlet, met nummerbehoud).
Ik antwoord nog even op mijn eigen vraag voor wie zich hetzelfde zou afvragen: voor de zekerheid maar gewacht met het activeren van de nieuwe SIM-kaart tot enkele dagen voor het einde van de lopende abonnementsperiode, maar het blijkt dat dat niet nodig was, Orange heeft het abonnementsgeld pro rata verrekend.
fahhya schreef: 16 juni 2020, 13:03 Bij Orange betaal je op voorhand dus wilt zeggen dat je aan het eind van de maand zou moeten vertrekken. Terugbetaling is mogelijk maar je moet er wel achter lopen ....
Zelfs niet achter moeten vragen, ze hebben spontaan een factuur met het terug te storten bedrag gestuurd!

Re: Veranderen GSM-operator: timen nodig?

Geplaatst: 18 augustus 2020, 12:14
door veje
ze sturen inderdaad zo'n factuur met je tegoedbedrag, maar als je niet zelf belt na de ontvangst hiervan betalen ze het niet spontaan terug....