Vap of svap
Geplaatst: 16 februari 2012, 06:59
Ik vraag mij af als zelfstandige of ik best VAP neem of SVAP?
Nu moet je weten dat ik nog een inkomen als loontrekkende heb, wat mijn zelfstandige activiteit in feite 'bijberoep' maakt. Maar dit is louter een termenkwestie, het zelfstandig inkomen is nl te groot om van minimale bijdragen te genieten. Is zelfs groter dan het loontrekkende inkomen.
Vraag is dus of het sociale deel van vap wel nut heeft voor mij?
Ik lees dat ik in svap meer zal gespaard hebben aan mijn pensioen, ja ok, maar hou ik ook procentueel meer over?
Nu moet je weten dat ik nog een inkomen als loontrekkende heb, wat mijn zelfstandige activiteit in feite 'bijberoep' maakt. Maar dit is louter een termenkwestie, het zelfstandig inkomen is nl te groot om van minimale bijdragen te genieten. Is zelfs groter dan het loontrekkende inkomen.
Vraag is dus of het sociale deel van vap wel nut heeft voor mij?
Ik lees dat ik in svap meer zal gespaard hebben aan mijn pensioen, ja ok, maar hou ik ook procentueel meer over?