Pagina 1 van 1

Belgium Family Invest

Geplaatst: 5 april 2017, 20:08
door Fredje_76
Iemand ervaring hiermee ?

http://www.belgiumfamilyinvest.be

Zou onder de vleugels werken van Sea Coast in Nieuwpoort.

Voordelen ? Nadelen ?

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 5 april 2017, 21:48
door paul
één of andere toezichthouder ( FMSA of zoiets ) wordt al dan niet met opzet omzeild

"Disclaimer: dit aanbod valt buiten het kader van de prospectuswet."

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 5 april 2017, 22:15
door JulusCesar
Als je wilt een Optimatje doen...

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 6 april 2017, 00:16
door Roo
paul schreef:één of andere toezichthouder ( FMSA of zoiets ) wordt al dan niet met opzet omzeild

"Disclaimer: dit aanbod valt buiten het kader van de prospectuswet."
Het toevoegen van zo'n disclaimer wilt daarom niet zeggen dat ze geen prospectus moeten opmaken. Dat moeten ze effectief wel. Ik weet niet waarom de toezichthouder niet optreed, maar ingeval er iets misgaat in zo'n project, zijn alle bestuurders strafrechtelijk aansprakelijk. Daar staan zotte boetes op.

Ik heb één van hun brochures ook al eens bij mij thuis in de bus gehad.

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 9 april 2017, 22:53
door hf1
Roo schreef:
paul schreef:één of andere toezichthouder ( FMSA of zoiets ) wordt al dan niet met opzet omzeild

"Disclaimer: dit aanbod valt buiten het kader van de prospectuswet."
Het toevoegen van zo'n disclaimer wilt daarom niet zeggen dat ze geen prospectus moeten opmaken. Dat moeten ze effectief wel. Ik weet niet waarom de toezichthouder niet optreed, maar ingeval er iets misgaat in zo'n project, zijn alle bestuurders strafrechtelijk aansprakelijk. Daar staan zotte boetes op.

Ik heb één van hun brochures ook al eens bij mij thuis in de bus gehad.
Roo, ik heb u privé bericht.

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 22 april 2017, 09:51
door Davy V
Ben afgelopen week naar één van hun meetings geweest. Mooie ontvangst en degelijke uitleg, niet echt veel volk.

Komt erop neer dat je met een beperkt bedrag (vanaf 30000€, alle onkosten inbegrepen, bemeubeld en al) kunt instappen in een appartement twv 300000€ die je uiteraard moet delen met andere deelnemers. Sea-coast verhuurd deze dan 6 maanden per jaar, vooral in het hoogseizoen(180 dagen). De overige 180 dagen worden verdeeld onder de eigenaars. In het slechtste geval kun je 18 dagen gebruik maken van dit appartement. Periode af te spreken met de andere eigenaars. Uw deel kun je eveneens afstaan aan het verhuurkantoor waarvoor je uiteraard ook een vergoeding voor krijgt.

De eerste 5 jaar zou je om en bij de 4% rente ontvangen, na aftrek van alle kosten. Na 5 jaar vervalt de periode van "onverdeeldheid" en wordt alles terug besproken aan nieuwe voorwaarden. De deelnemers kunnen hun deel verkopen aan de andere mede-eigenaars. Hierdoor vervalt de meerwaardebelasting voor de verkoper. De koper betaald dan slechts 2.5% registratierechten.

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 22 april 2017, 16:33
door anonymous9
De eerste opmerking die in me opkomt

* Amai, met 9 andere partijen onderhandelen wanneer ge uw 18 dagen moogt opgebruiken, dat zal makkelijk gaan

* Na vijf jaar wordt alles terug besproken. Wat gebeurt er bij verschillende meningen? 10 eigenaars, 10 meningen? Hoe wordt dan onderhandeld? Wat als men wil verkopen, maar mede-eigenaars hebben geen zin om te kopen? Zoekt dat maatschappijtje dan extern een koper?

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 22 april 2017, 21:17
door zeverare
waarschijnlijk is het na 5 jaar niet interessant om bij te kopen in hetzelfde appartement maar in een ander: nieuwbouw met opnieuw garantie, op 2 paarden wedden...

Tenzij je al een behoorlijk aandeel hebt en zo de meerderheid kan verwerven waardoor de anderen niks meer te zeggen hebben en dan uiteindelijk hun aandeel ook maar verkopen.

Re: Belgium Family Invest

Geplaatst: 16 juli 2017, 16:13
door Thibault
de rentes op de spaarrekeningen brengen ook niks op, 't is overal iets
4% doet me denken aan de goeie oude tijden