Pagina 1 van 4

Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 15 april 2018, 19:01
door jnn1
Hallo,
Gisteren, zaterdag 14 april, was de jaarlijkse algemen vergadering van Ecopower. Ik kon er niet naar toe gaan wegens werk.
Weet iemand hoeveel % aan dividend wordt uitgekeerd?

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 15 april 2018, 23:14
door Jhn
Ben ook wel benieuwd.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 09:52
door Pompa
De RvB had een dividend van 2% voorgesteld. Ik vermoed dat dit het uiteindelijk ook geworden is.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 09:56
door optibear
Ook gene vette. :o

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 10:22
door Jhn
Pompa schreef: 16 april 2018, 09:52 De RvB had een dividend van 2% voorgesteld. Ik vermoed dat dit het uiteindelijk ook geworden is.
:(

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 10:37
door Nefertari
Het kan niet altijd 4% zijn zoals verleden jaar; en 2% is nog steeds het dubbele van bijvoorbeeld de ME12 spaarrekening van MeDirect. Hoofdzaak is dat Ecopower zichzelf niet in financiële moeilijkheden werkt door hogere dividenden uit te keren dan een gezond bedrijf aankan, want dan zijn we als coöperatieve aandeelhouders nog verder af.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 11:15
door optibear
Je hebt een punt maar als het 2 % blijft, verkoop ik over een paar jaar de rest van mijn aandelen. Het risico is het sop de kolen niet waard vind ik.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 11:19
door Davy V
Nu dat de cv's ook onder de roerende voorheffing vallen zijn ze zeker minder interessant. Zeker bij 2%.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 11:21
door Jhn
optibear schreef: 16 april 2018, 11:15 Je hebt een punt maar als het 2 % blijft, verkoop ik over een paar jaar de rest van mijn aandelen. Het risico is het sop de kolen niet waard vind ik.
mee eens, ik wil cooperatieven wel steunen, maar er is best wel veel risico mee gemoeid.
dat heeft zijn prijs
6% hoeft niet en is inderdaad misschien wel gevaarlijk voor de long-term, maar 4% is toch ergens mijn minimum.

ik voelde het wat aankomen en sinds dit jaar ben ik uitgestapt uit alle coops (ecopower, beauvent en limburg windt)
maw dit is mijn laatste dividend uitkering

bedankt ecopower het waren 6 spannende jaren ;)

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 19:20
door platin
Davy V schreef: 16 april 2018, 11:19 Nu dat de cv's ook onder de roerende voorheffing vallen zijn ze zeker minder interessant. Zeker bij 2%.
Wel roerende voorheffing die kan gerecupereerd worden met vertraging.
Dus blijft op termijn 2 %.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 19:23
door platin
optibear schreef: 16 april 2018, 11:15 Je hebt een punt maar als het 2 % blijft, verkoop ik over een paar jaar de rest van mijn aandelen. Het risico is het sop de kolen niet waard vind ik.
Liever 2 % marktconform dan 4 % en volgende jaren alles in rook opgegaan.
Lees ge investeerde centjes foetsie.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 16 april 2018, 20:13
door Jhn
Nog niet zo lang geleden was het zelfs eens 0%.

Ga eens nakijken wat mijn rendement zal zijn 6 jaar.

Met inflatie erbij is dit eigenlijk een zeer povere opbrengst, als je dan nog een aangifte doet door in meerdere coops te zitten is het nog erger.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 17 april 2018, 08:04
door optibear
Het idee is goed maar als het rendement te laag ligt voor het risico dat je neemt, zit je op de duur toch opgescheept met een uitstroom van kapitaal. Op de duur hebben alle groene zielen al aandelen en hoe ga je dan nog groeien?

Misschien dat ik nog 1 aandeel houd, ik heb er momenteel nog 4.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 17 april 2018, 09:18
door platin
optibear schreef: 17 april 2018, 08:04 Het idee is goed maar als het rendement te laag ligt voor het risico dat je neemt, zit je op de duur toch opgescheept met een uitstroom van kapitaal. Op de duur hebben alle groene zielen al aandelen en hoe ga je dan nog groeien?

Misschien dat ik nog 1 aandeel houd, ik heb er momenteel nog 4.

Heb hier al meermaals aangehaald dat cooperatieve deelneming ( aandelen ) boeren bedrog is.
Al meermaals aangehaald waarom geen rechtstreekse participatie door omwonenden in bvb nieuwe wind projecten.
En er gaan meer projecten zonder tegenstand kunnen gerealiseerd worden. ( energie produceren ter plaatse)
Dan gaan al die tussen liggende zaken er tussen uit , die alleen maar opbrengst negatief beinvloeden.
Maar welke politieker wil zijn zitpenning afgeven en andere voordelen.

Re: Iemand naar de algemene vergadering van Ecopower geweest?

Geplaatst: 17 april 2018, 09:22
door platin
Jhn schreef: 16 april 2018, 20:13 Nog niet zo lang geleden was het zelfs eens 0%.

Ga eens nakijken wat mijn rendement zal zijn 6 jaar.

Met inflatie erbij is dit eigenlijk een zeer povere opbrengst, als je dan nog een aangifte doet door in meerdere coops te zitten is het nog erger.
Oei ooit eens gelezen dat daar iets te rapen was
Nu dat ik er bij ben maar magere opbrengst.
Ja hoe meer mondjes moeten eten , hoe minder er overblijft voor de rest.
Anderzijds men zou het ook kunnen bekijken als spreiding van centjes.
Maar ja op een sr rekening is de opbrengst veel hoger.
En tenslotte waarom zou men bvb 4 % betalen als een sr 0.11 opbrengt.
Denk dat ge zelf en ge moet betalen zelfde redenering gaat volgen