Pagina 1 van 3
Rekeninguittreksels
Geplaatst: 10 januari 2012, 08:36
door Bart
Beste NIBC,
Ik heb mijn eerste rekeninguittreksel ontvangen, en vind deze zeer duidelijk...
Wel 2 kleine suggesties:
- Het rekeningafschrift bevat de naam niet van de rekeninghouder (is dus verwarrend als je meerdere rekeningen zou hebben).
- Het rekeningafschrift bevat geen valutadatum (staat er wel op maar niet met de term valuta). Dit is verwarrend... ik heb een aantal keer moeten nakijken, en pas na een tijd viel het me op dat jullie daar gewoon een andere omschrijving voor gebruiken.
Het zijn maar 2 suggesties, ik hoop dat jullie er iets aan hebben en als collega spaargidsers zich die bedenkingen ook al hadden gemaakt

Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 10 januari 2012, 09:26
door NIBC Direct
Bedankt Bart,
Hartelijk dank voor de tips. We nemen ze op in de lijst van mogelijke verbeteringen. Binnenkort gaan we hierrond samenzitten en gaan we op dat vlak de prioriteiten bepalen in combinatie van de complexiteit. Op basis daarvan beslissen we dan welke verbeteringen er op korte, middellange en lange termijn komen.
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 10 januari 2012, 15:48
door JuDK
Hoe kan ik de rekeninguittreksels downloaden?
Rekeninguittreksels -> Nieuwe uittreksels -> Zoeken..... resultaten 0

Terwijl er toch al een bedrag op mijn rekening staat sinds vandaag.
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 10 januari 2012, 17:12
door NIBC Direct
De rekeninguitreksels worden gemaakt in batch tijden wat wij de EOD (End of Day) noemen. Elke beweging op een dag is dus de volgende dag zichtbaar in de uitreksels.
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 10 januari 2012, 17:18
door mijn_geld
Kan er niets gedaan worden aan de bestandsnaam van de pdf's, bvb rekeningnr + datum i.p.v. de cijfers die je nu te zien krijgt, ik kan er namelijk niet direct een logica in terug vinden ?
Mvg
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 10 januari 2012, 17:22
door NIBC Direct
Ook dit zullen we in onze suggestielijst opnemen.
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 25 januari 2012, 12:23
door sukithai
geachte NIBC,
als ik mijn rekeningsuitrekesel wil downloaden krijg ik steeds een excel bestand te zien en geen normaal uitreksel.
In mijn rek. staat exporteren als XLS bestand en zelfs als ik het omzet naar pdf krijg ik steeds hetzelfde te zien, geen uitreksel dus.
Op een andere pc ook hetzelfde en ligt het probleem bij NIBC.
Ik heb nu voor de derde maal contact gehad met uw hulp lijn sinds een week en na de tweede keer heb ik een mail ontvangen van NIBC met een simpele uitleg zonder dat het probleem wordt opgelost Bij mijn laatste vriendelijk gesprek kreeg ik te horen dat het hun spijt.Ik had graag voor 31 januari bijgestort voor die 11 maanden regel maar dat gaat niet lukken omdat ik geen rek.uireksel kan DL of uitprinten.
Dit heb ik nog bij geen enkele bank meegemaakt dat ik gewoon werd afgescheept met 'het spijt ons ' en dat er niet naar een oplossing wordt gezocht.
Het spijt mij zeer maar mijn vertrouwen in NIBC is volledig weg en laat mij dan toch maar 0.25 % minder intrest krijgen bij een professionele bank.
mvg , jb
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 25 januari 2012, 14:36
door julien
Bart schreef:Beste NIBC,
Ik heb mijn eerste rekeninguittreksel ontvangen, en vind deze zeer duidelijk...
Wel 2 kleine suggesties:
- Het rekeningafschrift bevat de naam niet van de rekeninghouder (is dus verwarrend als je meerdere rekeningen zou hebben).
- Het rekeningafschrift bevat geen valutadatum (staat er wel op maar niet met de term valuta). Dit is verwarrend... ik heb een aantal keer moeten nakijken, en pas na een tijd viel het me op dat jullie daar gewoon een andere omschrijving voor gebruiken.
Het zijn maar 2 suggesties, ik hoop dat jullie er iets aan hebben en als collega spaargidsers zich die bedenkingen ook al hadden gemaakt

rekeninguitttreksel na een dag reeds ontvangen.
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 25 januari 2012, 17:44
door jpke
sukithai schreef:geachte NIBC,
als ik mijn rekeningsuitrekesel wil downloaden krijg ik steeds een excel bestand te zien en geen normaal uitreksel.
In mijn rek. staat exporteren als XLS bestand en zelfs als ik het omzet naar pdf krijg ik steeds hetzelfde te zien, geen uitreksel dus.
Op een andere pc ook hetzelfde en ligt het probleem bij NIBC.
Ik heb nu voor de derde maal contact gehad met uw hulp lijn sinds een week en na de tweede keer heb ik een mail ontvangen van NIBC met een simpele uitleg zonder dat het probleem wordt opgelost Bij mijn laatste vriendelijk gesprek kreeg ik te horen dat het hun spijt.Ik had graag voor 31 januari bijgestort voor die 11 maanden regel maar dat gaat niet lukken omdat ik geen rek.uireksel kan DL of uitprinten.
Dit heb ik nog bij geen enkele bank meegemaakt dat ik gewoon werd afgescheept met 'het spijt ons ' en dat er niet naar een oplossing wordt gezocht.
Het spijt mij zeer maar mijn vertrouwen in NIBC is volledig weg en laat mij dan toch maar 0.25 % minder intrest krijgen bij een professionele bank.
mvg , jb
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 25 januari 2012, 18:02
door NIBC Direct
@jpke
het is mij niet helemaal duidelijk of dit een vraag betreft? Mocht je een antwoord of reactie van ons verwachten geef je dat dan even aan?
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 25 januari 2012, 18:18
door jpke
Geen vraag verkeerdelijk verzonden. Sorry! Bedankt voor de reactie.
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 25 januari 2012, 20:37
door BartVW
sukithai schreef:als ik mijn rekeningsuitrekesel wil downloaden krijg ik steeds een excel bestand te zien en geen normaal uitreksel.
In mijn rek. staat exporteren als XLS bestand en zelfs als ik het omzet naar pdf krijg ik steeds hetzelfde te zien, geen uitreksel dus.
Op een andere pc ook hetzelfde en ligt het probleem bij NIBC.
Je kan misschien eens proberen een rekeninguittreksel op te vragen zoals het moet via "
Rekeninguittreksels" ipv via "Transactieoverzicht" of "Download transactieoverzicht" ?
Rekeninguittreksels > Nieuwe uittreksels, rekening kiezen en op "Zoeken" klikken. Vervolgens zie je je rekeningnummer, nummer 1e uittreksel, Nummer laatste uittreksel, begindatum en einddatum en een knop "acties", als je daarop klikt krijg je "Downloaden" en krijg je een nieuw scherm. Klik dan op "Downloaden" en wat krijg je? Toch wel een pdf bestand zeker?
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 26 januari 2012, 23:41
door benjamin998
mijn laatste uitreksel dateerd van 09/01 terwijl ik nog stortingen gedaan heb op 16/1 en 18/1 waar ik nog steeds geen uittreksels van terug vind!!!
is hier een bepaalde reden voor??
ik heb via contact NIBC dit gemeld, maar heb nog steeds geen antwoord verkregen.
Mvg
Benjamin
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 27 januari 2012, 00:15
door sukithai
BartVW schreef:sukithai schreef:als ik mijn rekeningsuitrekesel wil downloaden krijg ik steeds een excel bestand te zien en geen normaal uitreksel.
In mijn rek. staat exporteren als XLS bestand en zelfs als ik het omzet naar pdf krijg ik steeds hetzelfde te zien, geen uitreksel dus.
Op een andere pc ook hetzelfde en ligt het probleem bij NIBC.
Je kan misschien eens proberen een rekeninguittreksel op te vragen zoals het moet via "
Rekeninguittreksels" ipv via "Transactieoverzicht" of "Download transactieoverzicht" ?
Rekeninguittreksels > Nieuwe uittreksels, rekening kiezen en op "Zoeken" klikken. Vervolgens zie je je rekeningnummer, nummer 1e uittreksel, Nummer laatste uittreksel, begindatum en einddatum en een knop "acties", als je daarop klikt krijg je "Downloaden" en krijg je een nieuw scherm. Klik dan op "Downloaden" en wat krijg je? Toch wel een pdf bestand zeker?
@ Bart,
had ik allemaal geprobeerd maar kwam steeds bij een excel bestand uit.
Het probleem is inmiddels opgelost door NIBC en nu kan ik mijn uitreksels DL ,
toch bedankt Bart.
mvg, Sukithai
Re: Rekeninguittreksels
Geplaatst: 27 januari 2012, 02:02
door ludo
lijkt me allemaal toch maar wat geklungel bij NIBC. Denk dat die al een heeeeeel lang lijstje met suggesties hebben. Veel vertrouwen boezemt da ni in, als ze zo tewerk gaan. En in banken is er al zo weinig vertrouwen en openheid.