Pagina 1 van 2

Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 28 januari 2013, 20:23
door DJSfinx
Mijn rekening is vandaag geopend, ik heb 1€ overgeschreven om de activatie te voltooien.

Echter om zeker te zijn dat mijn geld nog op tijd op mijn rekening komt (vóór februari) moet ik zo snel mogelijk mijn 2e transactie uitvoeren, aangezien dit toch 2 werkdagen kan duren.

Kan ik deze best reeds uitvoeren ook al is de activatie nog niet voltooid?

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 28 januari 2013, 21:31
door NIBC Direct
Als u de 1 euro ziet staan op de rekening dan bent u zeker dat de activatie voltooid is en dat u de 2de storting kan doen.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 28 januari 2013, 22:39
door DJSfinx
NIBC Direct schreef:Als u de 1 euro ziet staan op de rekening dan bent u zeker dat de activatie voltooid is en dat u de 2de storting kan doen.
Bedankt voor uw antwoord, betekent dit dat ik dus toch best afwacht tot de activatie voltooid is? Ik weet dat het nipt is qua timing, maar als het nog zou lukken had ik graag mijn reserves bij NIBC Direct gekregen voor het eind van de maand.

Aangezien de storting van 1€ pas morgen zal doorgevoerd worden komt dit dus neer op een speling van 2 werkdagen waarin ik de resterende storting ook nog moet uitvoeren. Als ik de storting nu reeds uitvoer heb ik misschien nog een kans dat het op tijd arriveert, of is dit een foute veronderstelling?

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 10:42
door NIBC Direct
De stortingen tussen banken duren gemiddeld 24 uur, als je dus nog morgenvoormiddag je tweede overschrijving doet, komt alles normaal gezien volledig in orde. Hou vandaag af en toe je NIBC Direct rekening in de gaten, zo kan je zeker zijn of je eerste storting al dan niet aankomt.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 12:14
door Roedie
Beste forumleden,
DE INFORMATIE DIE NIBC GEEFT IS FOUT. Zij stellen dat als je een storting hebt gedaan (1€) en het bedrag zichtbaar is op de rekening alles in orde is. Dit is NIET juist.
Ik ben in hetzelfde geval.
Blijkt dat de tegenrekening niet in orde was (mijn vrouw heeft slechts volmacht op de rekening en is dus geen rekeninghouder).
De correctheid tov NIBC gebiedt mij ook te stellen dat de 1€ werd teruggestort.Gelukkig ging het hier maar over een transfer van 1€. Het verhaal had totaal anders geweest als ik een bedrag had gestort van een andere rekening waar ik mijn getrouwheidspremie had opgeofferd voor het hogere rendement van NIBC.
Het is dus koffiedik kijken wanneer uw rekening werkelijk actief is

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 12:52
door DJSfinx
NIBC Direct schreef:De stortingen tussen banken duren gemiddeld 24 uur, als je dus nog morgenvoormiddag je tweede overschrijving doet, komt alles normaal gezien volledig in orde. Hou vandaag af en toe je NIBC Direct rekening in de gaten, zo kan je zeker zijn of je eerste storting al dan niet aankomt.
Het vervelende is natuurlijk dat indien de 1€ vandaag niet aankomt, ik dus op minimum 2 dagen moet rekenen voor een transactie en dus zeker vandaag moet storten :) Als de 1€ vandaag wel aankomt, zou ik veronderstellen dat mijn 2e transactie ook maar 1 dag in beslag neemt en mag ik op 2 oren slapen.

Ik heb bij deze dan maar proactief mijn storting uitgevoerd, in de hoop dat alles op tijd verwerkt wordt.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 12:59
door NIBC Direct
Het is nochtans zo dat het geld pas op uw rekening kan terecht komt wanneer wij een correcte eerste storting krijgen, dus van de juiste tegenrekening met een correcte tenaamstelling. Van zodra deze toekomt, wordt de rekening gedeblokkeerd voor derdenstortingen komende van eender welke Belgische zichtrekening.
Dat het geld terug gestort is, betekent dat deze betaling in onze 'suspens' lijst terecht was gekomen. Dit zijn de eerste betalingen die niet van de juiste tegenrekening komen of waarvan de tenaamstelling niet correct is. Deze lijst wordt manueel behandeld, waardoor wij u kunnen vragen om bijvoorbeeld een storting te doen van de juiste tegenrekening, de tegenrekening te wijzigen of andere manieren om deze betaling alsnog te aanvaarden. Indien al dit niet kan, zullen wij deze betaling dan zo snel mogelijk terugsturen.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 15:31
door Roedie
NIBC :
Jullie stellen op dit forum dd 22/12/12 "Als u de 1 € ziet staan op de rekening dan bent u ZEKER dat de activatie voltooid is en dat u de 2de storting kan doen".
Ik heb dit niet verzonnen,dit is jullie verklaring.
Op de rekening stond 1 €,dus de rekening was dus geactiveerd.
Was dus NIET het geval. De reactie van NIBC was correct,laat daarover geen twijfel bestaan. De tegenrekening moet inderdaad van de houder komen en niet van een gevolmachtigde.
Maw IK BLIJF BIJ MIJN STELLING dat,had ik, inderdaad onder voorwaardelijke wijze, het risico genomen om een groter bedrag te storten na mijn zogenaamde "activering" ik geld had verloren. DIT moet je OOK aan de klanten vertellen.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 17:28
door NIBC Direct
Beste Roedie,
wij weten uit ervaring dat dit forum niet de beste locatie is om discussies te voeren. Soms is het gewoon een kwestie van andere definities of andere terminologie.

Concreet blijft het gegeven dat, als je geld op je rekening ziet verschijnen je er als klant mag van uit gaan dat de rekening correct werd geactiveerd. Indien dit bij u, op een door ons onbekende manier, anders is geweest dan is het aan te raden om het contact center te contacteren zodat wij kunnen nagaan wat er juist aan de hand is in dit individuele geval.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 19:13
door Marc M
Ik vermoed dat het bij deze mensen vooral te doen is om ook eens iets te kunnen zeggen op dit forum. De meesten zitten zich de ganse dag thuis te vervelen, en schuimen het net af van het éne forum naar het andere, precies of ze gaan een lief zoeken.

Gun die mensen hun simpele vragen en/of reclamaties te stellen.

Nu gij!

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 29 januari 2013, 19:45
door DJSfinx
Mijn thread werd dan ook gehijacked door de heer Roedie, mijn vraag was louter informatief en zeker geen aanzet tot discussie.

Ter informatie: de 1€ is nog steeds niet gearriveerd dus ik blijf (bang) afwachten.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 30 januari 2013, 09:13
door NIBC Direct
Voor de mensen die net op het randje of net over het randje zitten van de storting op 31 januari kan deze info misschien helpen. De regering werkt aan een behoorlijk grondige hervorming van de spaarrekening. Een onderdeel hiervan is de 3-maandelijkse uitbetaling van reeds verworven getrouwheidspremie. in dit systeem krijgt u aan het einde van elk kwartaal de getrouwheidspremie die u verworven heeft uitbetaald. Momenteel lijkt het erop dat dit de eerste keer zou gaan gebeuren in oktober 2013 (de wet is er nog niet dus u mag er niet van uit gaan dat dit een gegeven is) Concreet wil dit zeggen dat wie de 11-maanden grens mist, niet zal moeten wachten tot 31 december 2014 maar een uitbetaling zal krijgen op 1 april 2014.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 30 januari 2013, 10:28
door Stoffelke30
begrijp ik het goed dat je dan dus 3 of 4 keer per jaar rente krijgt uitbetaald ipv van 1 keer? Ik zal alvast moeten wachten tot april 2014 want kan deze week blijkbaar geen overschrijvingen moeten doen.

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 30 januari 2013, 10:42
door DJSfinx
De hervorming is uiteraard positief maar ik hoop alsnog op tijd te zijn, de 1€ is zonet gearriveerd. Het heeft dus wel degelijk 2 werkdagen geduurd. Nu maar hopen dat mijn spaargeld er ook zolang over doet :) Is er een verschil in afhandeling van kleine of grote transacties?

Re: Dringend: storting vóór activatie rekening

Geplaatst: 30 januari 2013, 11:12
door NIBC Direct
Er is geen verschil in behandelingssnelheid van de stortingen. Dit loopt helemaal automatisch.
Waar wel een verschil kan zitten is bij de bank waar de storting van moet komen. Daar hangt het af van de hoeveelheid uitgaande batches en het tijdstip ervan.