Pagina 1 van 1
Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 09:11
door plemmens
... of is het de bedoeling dat we dat op de Nederlandse site regelen?
http://moneyou.nl/sparen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 09:25
door WebsterMC
Ik heb zonet een gezamelijke rekening geopend via de belgische site. De registratie gaat alleszins vlotjes.
Ik heb al mijn gebruikersnaam gekregen en kan inloggen en heb daar mijn rekeningnummer teruggevonden. Nu nog een eerste storting doen.
Identiteitskaartkopies zijn ook net per email verstuurd...
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 10:28
door MoneYou
Vanaf vandaag kunt u een rekening openen op onze website
http://www.moneyou.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Aangezien deze pas vandaag live is, is onze site nog niet goed opgenomen in Google en kan het zijn dat u de Nederlandse site te zien krijgt.
U kunt natuurlijk ook doorklikken in de lijst op spaargids.be naar de Belgische site van MoneYou.
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 10:37
door optibear
Vlug eens bekeken en het ziet er wel lekker uit. We zullen wel zien zeker hoelang ze het volhouden?
Een bedenking nog: ben ik het of hebben onze Noorderburen Vlaanderen ontdekt? Rabo is ondertussen al een tiental jaar gestationeerd in Antwerpen maar op een korte tijd zijn er 2 extra internetbanken bijgekomen die met rente smijten om Vlamingen te lokken. Hebben onze Noorderburen dan zo wanhopig geld nodig?
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 10:41
door Spruitekop
... of willen wij het zodanig kwijt?
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 10:56
door Hago
whatever, heb een flexrekening geopend (gaat heel vlot trouwens), de rating is een stuk hoger dan NIBC direct, de intrest een stuk hoger dan Rabobank.be, voorlopig enkel als parkeerrekening voor mijn lopend geld
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 11:13
door plemmens
Hoe gaat dat met afhalingen in zijn werk?
Moet dat gebeuren door eerst over te schrijven naar een zichtrekening bij je bank voor "dagelijks bankieren" om het daar dan af te halen aan bv. een automaat?
De belgische regelgeving laat niet toe dat geld van spaarrekeningen direct naar een zichtrekening bij een andere bank wordt overgeschreven. Dat moet dus via een zichtrekening bij dezelfde bank als waar de spaarrekening is gevestigd.
Hoort bij de MoneYou spaarrekeningen ook een zichtrekening?
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 11:15
door johann
Dit is inderdaad interessant. Mag ik hieruit afleiden dat het gejeremineer van de meeste andere Belgische banken over de lage Europese rentevoeten een soort poppenkastspel is om ons te doen geloven dat die flutrentes in alle redelijkheid de hoogst mogelijke zijn? De timing voor de lancering van dit nieuwe aanbod is in ieder geval meesterlijk... Hoor ik daar in de verte de lui van Rabobank luidkeels vloeken?
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 11:16
door anonymous
Voor zover ik gezien heb op hun site, werkt het inderdaad hetzelfde als bij NIBC.
Je krijgt bij MoneYou enkel een spaarrekening. Die is gelinkt aan een vaste tegenrekening (zichtrekening) bij je "normale" bank.
Je kan van overal geld overschrijven naar je MoneYou spaarrekening, maar je kan enkel overschrijven van je MoneYou spaarrekening naar die vaste tegenrekening.
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 11:18
door mouche
Is dit weer niet een rondje geld ophalen in België omdat het op de thuismarkt een stuk moeilijker geworden is? Deze MoneYou als onderdeel van ABN-AMRO overleeft met staatssteun en is net als Rabobank.be en NIBC.be, geen dochtermaatschappij zoals ING België, die hier wel investeert en belastingen betaalt. Anderen zullen dan weer opwerpen dat spreiding van garantie over verschillende landen beter is, hangt natuurlijk af van welke landen en hun perspectieven. En natuurlijk ja, de klant moet er baat bij hebben!
Alleszins, beter dan NIBC wat betreft rating ...dus toch maar eens even gaan kijken.
Zo op het eerste zicht rekent MoneYou ook de intresten af begin januari van het jaar daarop. Er wordt dus (nog) geen rekening gehouden met de nieuwe regels die op komst zijn hier in België?
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 11:34
door Nefertari
plemmens schreef:De belgische regelgeving laat niet toe dat geld van spaarrekeningen direct naar een zichtrekening bij een andere bank wordt overgeschreven.
Dat klopt niet : bij Credit Europe Bank bestaat er ook geen zichtrekening en wordt er uitsluitend gewerkt met een "tegenrekening" bij een andere bank naar keuze.
Geld van mijn spaarrekening bij CE kan ik zonder problemen overschrijven naar mijn zichtrekening bij Rabobank (die ik als "tegenrekening" opgaf).
De tegenrekening/zichtrekening moet echter wél op dezelfde naam staan als de spaarrekening.
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 11:48
door anonymous
Nefertari schreef:
De tegenrekening/zichtrekening moet echter wél op dezelfde naam staan als de spaarrekening.
Nog even aanvullen voor de volledigheid:
Bij de meeste banken moet je eerst overschrijven van je spaarrekening naar je zichtrekening.
Bij sommige banken (NIBC, CE, ...) die zelf geen zichtrekening aanbieden, moet je via een
VASTE tegenrekening (=zichtrekeing bij een andere bank) werken.
Re: Wanneer en waar staat dit te gebeuren?
Geplaatst: 5 september 2012, 11:50
door Stark22
Inderdaad, een spaarrekening van bank A mag perfect "gekoppeld" zijn aan een zichtrekening bij bank B op voorwaarde dat de "eigenaar" van beide rekeningen dezelfde is.
Wat de spaarrekeningen van MoneYou betreft, ik ben er op zich wel blij mee. Ik ben geen echte "bankhopper", maar een beetje extra spreiding kan nooit kwaad, zeker niet als er een dergelijke hoge rente wordt geboden (in de huidige marktomstandigheden) en als de rating ook nog eens beduidend beter is dan die van NIBC Direct. Ik ga er een Flex openen in ieder geval.