Pagina 1 van 12

Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 13:21
door anonymous
Uit nieuwsgierigheid een spaarrekening geopend.
Om iedereen even te informeren en mijn ervaring te delen:

1/ Inschrijving ging tot hiertoe vlot. (Nog wachten tot mijn identiteitskaart gevalideerd wordt en wanneer eerste storting aankomt)
* Formulier invullen ging vlot, geen problemen ondervonden
* Je krijgt onmiddellijk een activatie e-mail met klantlogin.
* Je kan onmiddellijk inloggen op de beveiligde site, en ziet daar de status van je rekening (rekeningnr van je spaarrekening, status (ID nog niet gevalideerd, nog geen eerste storting))
* Bij doormailen van je ID, krijg je ook weer onmiddellijk een (geautomatiseerde) status e-mail, die je meldt dat ze je mail ontvangen hebben.

2/ Op eerste zicht (er is blijkbaar nog niet de volledige functionaliteit, totdat de rekening zal gevalideerd zijn) ziet de beveiligde site er duidelijk uit. Wel sober! Geen poespas, images, kleuren e.d. Gewoon een witte pagina, bovenaan het Moneyou logo en daaronder de gewone info.

3/ Positieve punten (in vergelijking met anderen):
* Bij rabo e.d. moest je eerst wachten tot de validatie van je ID gebeurd was, vooraleer je je rekingnr kreeg en je initiële storting kon doen. Hier krijg je onmiddellijk je rekingnr, en kan je tegelijkertijd je ID opsturen en een initiële storting doen. De tijd om een reking te openen zal dus korter zijn.
* Je kan meerdere spaarrekingen (van hetzelfde type) per persoon openen.

4/ Min puntjes:
* Ook bij deze bank kan je niet bij inschrijving tegelijkertijd een gewone én een plus spaarreking openen. Je dient dat apart te doen.
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.
* De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage.
EDIT: Eens je rekening volledig gevalideerd is, zou je de gebruikersnaam kunnen veranderen naar eigen keuze.
* Paswoord mag enkel cijfer/letters bevatten. Ik zie liever dat ook speciale karakters toegelaten worden.
EDIT: Volgens een ander topic, kunnen bepaalde tekens wel en andere niet. Toegelaten zijn: # ? * + -

5/ Nog vragen die ik heb, maar pas later zal kunnen ontdekken (of eventueel een tip van de moderator ;) )
* Kan je vanuit het beveiligde gedeelte ook nieuwe rekeningen openen zonder dat je heel het registratie process opnieuw moet doorlopen?
EDIT: Eens je 1 rekening geactiveerd hebt, kan je vanuit de beveiligde omgeving anderen gemakkelijk openen.

Ik zal een update geven als de rekening verder gevalideerd wordt.
EDIT: Inmiddels is mijn account actief. Duidelijke, no-nonsens interface, geen poespas. Tijd tussen formulier invullen en actieve spaarrekening was exact 48u.

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 13:32
door udi
bij mij rekening (flex) ook in de maak, daarnet id doorgestuurd & 1 euro gestort, alles ging vlot.

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 13:49
door Levine
eerste indruk van het callcenter is daarentegen een heel pak minder :-\ Ik kreeg daarnet te horen dat je op de Plus rekening je geld MOET laten staan tot 1 januari, daarna pas kan je er terug aan. Dat kan niet juist zijn van informatie...

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 13:54
door Vaganzza
Levine schreef:Dat kan niet juist zijn van informatie...
Inderdaad, want het staat zelfs letterlijk op hun website (zie 4e vinkje):

http://www.moneyou.be/nl/plus-sparen/al ... erken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 14:08
door MoneYou
Dat kan niet juist zijn
We vinden het vervelend dat u verkeerde informatie heeft ontvangen.
Uw geld is op ieder moment beschikbaar en opneembaar.

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 15:10
door MoneYou
De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage
De klantnummer (gebruikersnaam) is inderdaad lastig om te onthouden. Daarom raden we u aan om uw gebruikersnaam te wijzigen eens u klant bent geworden. Dit kunt u zelf doen in de beveiligde omgeving.

5/ Nog vragen die ik heb, maar pas later zal kunnen ontdekken (of eventueel een tip van de moderator )
* Kan je vanuit het beveiligde gedeelte ook nieuwe rekeningen openen zonder dat je heel het registratie process opnieuw moet doorlopen?
Eens u klant bent, kunt u via het beveiligde gedeelte nog extra rekeningen openen zonder dat u heel het registratieproces opnieuw moet doorlopen.

Er kunnen bij MoneYou maximaal 5 spaarrekeningen per spaarproduct geopend worden (reeds afgesloten rekeningen meegeteld). Dus u kunt vijfmaal een MoneYou Flex Spaarrekening en vijfmaal een MoneYou Plus Spaarrekening aanvragen.
Als u één of meerdere spaarrekening(en) in gebruik hebt gehad maar deze rekeningnummers ondertussen hebt afgesloten, dan tellen deze rekeningen wel mee voor het maximum van 5.
Voorbeeld: Stel, u heeft 2 MoneYou Flex Spaarekeningen in gebruik en er is tevens reeds 1 MoneYou Flex Spaarekening afgesloten. Dan kunt u dus nog 2 rekeningen aanvragen voor Flex Sparen. Ook kunt u nog 5 MoneYou Plus Spaarrekeningen openen.

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 16:28
door davido72
Zal MoneYou garantie geven dat ze de rente niet zullen zakken??
Vorig jaar was ik een ezel maar de steen is weg .

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 16:56
door anonymous
MoneYou schreef:
De klantnummer is ook weer een nr (cijfers en letters) die je niet kan onthouden. Het zou mooit zijn dat je er zou voor kiezen om die klantnr te laten onthouden op de inlogpage
De klantnummer (gebruikersnaam) is inderdaad lastig om te onthouden. Daarom raden we u aan om uw gebruikersnaam te wijzigen eens u klant bent geworden. Dit kunt u zelf doen in de beveiligde omgeving.
Aaah dat is wel positief dat je die kan veranderen.
Maar blijkbaar nu nog niet.Kan het zijn dat eerst je rekening volledig moet geactiveerd zijn vooraleer je dit kan?

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 17:04
door MoneYou
Aaah dat is wel positief dat je die kan veranderen.
Maar blijkbaar nu nog niet.Kan het zijn dat eerst je rekening volledig moet geactiveerd zijn vooraleer je dit kan?
Dat klopt, eerst moet uw rekening geactiveerd worden. Daarna kunt u de gebruikersnaam wijzigen.

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 19:17
door Nightwolf
*zucht*

net ingelogd om mijn rekeningnummer te weten en ook hier (idem als bij NIBC toendertijd) nergens de BIC code te vinden...
Ik snap niet dat die informatie niet ergens duidelijk zichtbaar is op de website...

De hele manier van werken lijkt wel een identieke copy van NIBC, inclusief met de 'tekortkomingen' :/

Dus beste moderator, graag de BIC code want ik heb geen zin om de hele site te doorzoeken om mijn eerste overschrijving te kunnen doen

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 19:27
door johann
Aangezien je de eerste overschrijving sowieso moet uitvoeren vanaf een Belgische zichtrekening en je daarvoor nooit een BIC moet ingeven, begrijp ik niet precies wat je daarmee wil aanvangen, maar dit is ze: ABNABE2AMYO. Tenminste: wanneer je rekeningnummer begint met BExx 639x want ABN Amro heeft nogal wat BIC'jes in omloop.

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 19:47
door moonshadow
Ik kan mij best voorstellen dat er een overrompeling van aanvragen zullen zijn de eerste weken,met de nodige problemen her en der.
Waarom geen gratis 0800 nr. om telefonisch contact te hebben?

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 20:04
door radixconvertor
Wat gebeurt er met de 2 bestaande spaarrekeningen van Abnamro.be? (Directinvest)

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 20:34
door dries944
Bij deze heten we jullie van harte welkom op de belgische spaarmarkt, hopelijk zijn de hoge rentes niet van korte duur.
bij deze zal rabobank wel vele miljoenen verliezen ze...

Re: Eerste indruk

Geplaatst: 5 september 2012, 21:59
door dries944
Kan men ook een digipass aanvragen voor in te loggen en overschrijvingen uit te voeren?? in plaats van sms