Pagina 1 van 1

kosten bij overlijden

Geplaatst: 2 januari 2014, 21:07
door paul
Rekent Evi kosten aan indien de titularis of mederekeninghouder overlijdt ?

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 17:20
door Evi
Voor het afhandelen van een successiedossier wordt €50/u in rekening gebracht met een minimum van €100.
Vriendelijke groet, Evi.

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 17:27
door paul
Er zijn banken - met wat inlevingsvermogen - die dat gratis doen oa. DB en Rabobank.be

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 17:29
door Spruitekop
Amai, ons Evi kent ook de prijs. :o
Mijn grootbank deed dat gratis bij 'n gratis bakje troost.

Precies de Ryanair strategie.

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 17:40
door webmaster
https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
overzicht van de kosten bij alle banken, geen enkele grootbank doet het gratis

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 17:45
door Spruitekop
Op papier niet nee. Op papier kost 'n nieuwe digipas/kaartlezer ook 25€, denk je dat ze durven 25€ te vragen?
En zo is het met tal van zaken. Banken vergelijken blijft altijd moeilijk, je kan niet zomaar een lijstje opstellen.

Ook een dokter vraagt uit respect geen geld voor het opstellen van een overlijdensakte terwijl hij dat "op papier" wel zou moeten doen, bij zaken die zich op afstand afspelen valt de voeling met de situatie vaak volledig weg en worden wel kosten aangerekend.
Wie tot ter dood trouw blijft kan de dag van vandaag blijkbaar nog op weinig respect rekenen.
Afbeelding

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 19:49
door HJG6500
webmaster schreef:https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
overzicht van de kosten bij alle banken, geen enkele grootbank doet het gratis
Bij Argenta staat er: "40 Euro per jaar".

Wat betekent "per jaar" : dood gaan duurt toch geen jaren >:(

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 19:59
door paul
HJG6500 schreef:
webmaster schreef:https://www.spaargids.be/sparen/kosten- ... schap.html
overzicht van de kosten bij alle banken, geen enkele grootbank doet het gratis
Bij Argenta staat er: "40 Euro per jaar".

Wat betekent "per jaar" : dood gaan duurt toch geen jaren >:(
Per jaar dat Argenta de afwikkeling van het dossier laat aanslepen, argenta kan wel eens heel heel traag zijn he.
Eigenlijk inderdaad schandalig dat argenta zoiets per jaar aanrekent. Waarom zouden ze zich haasten

Bij Belfius 75 euro per JAAR. Die blijven je zelfs geld aftroggelen NADAT je overleden bent

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 20:23
door Spruitekop
Ikzelf heb zowel bij Belfius als bij KBC geen eurocent moeten betalen.
Het werd wel telkens op het eind van het gesprek, duidelijke vermelding hoeveel kosten er normaal aangerekend werden maar dat ze die lieten vallen. Volgens mij staan die cijfers daar pro-forma.
Ik vraag me af of het wel 2 uur werk is, het gaat hem hier enkel over 'n spaarrekening en 'n getrouwheidsrekening.

Re: kosten bij overlijden

Geplaatst: 3 januari 2014, 21:03
door Frisse Freddy
Er is ook een verschil tussen een situatie waarbij meerdere familieleden klant zijn bij de bank van de overledene en een situatie waarbij dat niet het geval is en de bank weet dat het geld "vertrekt'.

In het eerste geval zullen ze snel(ler) geneigd zijn de kosten te laten vallen, in het tweede geval zal men wel kosten aanrekenen.
Ergens toch logisch?

kosten nalatenschapdossier

Geplaatst: 23 januari 2015, 09:11
door yezzer
Evi schreef:Voor het afhandelen van een successiedossier wordt €50/u in rekening gebracht met een minimum van €100.
Vriendelijke groet, Evi.
Toch nog even inpikken op dit bericht en dit nog eens van onder het stof halen..., weliswaar al ruim 'n jaar oud maar toch nog altijd zeker actueel als je de vergelijking doet!
De Evi getrouwheidsrekening staat hier op de site in de "vergelijking spaarrekeningen" op gelijke trend met o.a. NIBC (getrouwheidsrekening) en Moneyou (flex sparen). M.a.w. Evi bank profileert zich op hetzelfde niveau.

Waarom dan zo'n droge reactie dat een successsie dossier minstens 100€ moet kosten, terwijl gelijkaardige collega's dat dus helemaal gratis doen? In plaats daarvan zouden ze er toch moeten naar streven dat deze service ook gratis wordt!

In alle geval, als dat in de toekomst niet verandert, dan is dat de eerste rekening die bij mij zal sneuvelen!