Pagina 1 van 5

auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 19 augustus 2018, 16:06
door Bluepearl75
Kan je een auto leasen wanneer je op de zwarte lijst sta of niet,een vriend vroeg me dit .Wilde eerst dat ik hem wilde lenen.Maar dat wil ik niet en hij begrijpt het,ik zei hem lease mss. een wagen,maar hij sta op de zwarte lijst,lukt dit?Dank je.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 19 augustus 2018, 19:03
door voodoo
Neen. Gelukkig niet.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 19 augustus 2018, 20:24
door ludo
Als je op de zwarte lijst beland bent, wil dit zeggen dat je in het verleden je financieele verplichting niet bent nagekomen.
Je komt niet zomaar ineens op de zwarte lijst te staan.
Een nieuwe auto Leasen lijkt me dan zeker niet de aangewezen methode, beter dan kontant een okkazie ergens kopen, en roeien met de riemen die er zijn,en niet verder springen dan je stok lang is, om alleen er maar mee uit te kunnen pakken.
Zal al zeker moeilijk lukken een persoonlijke lening te verkrijgen als je op de zwarte lijst staat.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 19 augustus 2018, 23:42
door Mahmud
Je moet dat bekijken vanuit het standpunt van diegene met schulden.
Een eigen auto kan aangeslagen worden. Een leaseauto niet.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 00:20
door ludo
Dan kan je evengoed een okkazie kopen, en hem laten inschrijven op naam van moeder/vader/vriend/kennis.
Of je huurt een wagen op lange termijn.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 07:44
door voodoo
1 tip als je schulden hebt: (via ocmw) budgetbegeleiding.
Je komt er binnen een paar jaar weer bovenop!
Vaak ook schuldvermindering en minder of geen intresten en kosten meer!

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 08:50
door sintorama
Bluepearl75 schreef: 19 augustus 2018, 16:06 Kan je een auto leasen wanneer je op de zwarte lijst sta of niet,een vriend vroeg me dit .
Mijn God, laten we hopen van niet! Leasing is de allerduurste manier van autorijden, en dus alleen aan te raden aan wie geld teveel heeft.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 08:55
door sintorama
Bluepearl75 schreef: 19 augustus 2018, 16:06 Wilde eerst dat ik hem wilde lenen.Maar dat wil ik niet.
Heel goed. Door hem geld te lenen maak je niet alleen zijn probleem nog groter, maar je geld ben je sowieso kwijt. Het feit dat hij op de zwarte lijst staat is de garantie daarvoor. Je vriendschap raak je dan ook kwijt.

Onthoud: Lenen doe je bij een bank en jij bent geen bank. Het is heel nobel dat jij je vriend wilt helpen, maar dat kun jij niet. Dit is iets voor specialisten.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 08:56
door sintorama
voodoo schreef: 20 augustus 2018, 07:44 1 tip als je schulden hebt: (via ocmw) budgetbegeleiding.
Dit is het juiste advies!

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 10:54
door Jamesken
ludo schreef: 19 augustus 2018, 20:24 Als je op de zwarte lijst beland bent, wil dit zeggen dat je in het verleden je financieele verplichting niet bent nagekomen.
Je komt niet zomaar ineens op de zwarte lijst te staan.
Een nieuwe auto Leasen lijkt me dan zeker niet de aangewezen methode, beter dan kontant een okkazie ergens kopen, en roeien met de riemen die er zijn,en niet verder springen dan je stok lang is, om alleen er maar mee uit te kunnen pakken.
Zal al zeker moeilijk lukken een persoonlijke lening te verkrijgen als je op de zwarte lijst staat.
Goed idee, maar het kan nog beter, dat hij met een 2de hands fiets rijdt, of te voet gaat.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 10:56
door Jamesken
sintorama schreef: 20 augustus 2018, 08:50 Mijn God, laten we hopen van niet! Leasing is de allerduurste manier van autorijden, en dus alleen aan te raden aan wie geld teveel heeft.
meestal heb je geld 'teveel', omdat je zulke zaken niet doet. Ik zou het dan ook niet aanraden voor wie geld teveel heeft dus - tenzij je snel geld teweinig wilt hebben :)

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 11:08
door sintorama
Jamesken schreef: 20 augustus 2018, 10:56 meestal heb je geld 'teveel', omdat je zulke zaken niet doet. Ik zou het dan ook niet aanraden voor wie geld teveel heeft dus - tenzij je snel geld teweinig wilt hebben :)
Zelfstandigen beweren toch vaak dat ze geld teveel hebben waardoor ze riskeren om belastingen te gaan moeten betalen. Voor die categorie is leasing uitgevonden.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 11:57
door ludo
sintorama schreef: 20 augustus 2018, 08:56
voodoo schreef: 20 augustus 2018, 07:44 1 tip als je schulden hebt: (via ocmw) budgetbegeleiding.
Dit is het juiste advies!
Budgetbegeleiding is ook niet alles. Je krijgt net voldoende "leefgeld " om je eten te kopen, thats it. Voor de rest zit je dan maar binnen, omdat je niks hebt. Een auto kan je al vergeten ,want die vliegt er eerst uit.
Beter de vinger op de knip houden, zuinig leven, en een akkoord met je schuldeisers maken voor een afbetalingsplan. Voor loonbeslag is de eerste 1200 euro NIET voor beslag vatbaar,en dat zal meer dan zijn dat je dan hebt, als je in bemiddeling zit denk ik.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 13:22
door anonymous
Er zijn slimmerikken (of dommerikken het is maar hoe je het bekijkt) die een auto leasen, deze verkopen en dan met de noorderzon verdwijnen.

Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat

Geplaatst: 20 augustus 2018, 16:17
door Mahmud
sintorama schreef: 20 augustus 2018, 08:55 Onthoud: Lenen doe je bij een bank en jij bent geen bank. Het is heel nobel dat jij je vriend wilt helpen, maar dat kun jij niet. Dit is iets voor specialisten.
Als particulier kan je evengoed geld uitlenen aan derden. Dus ook aan vrienden.
Brengt meer op dan op de bank. Je moet je alleen juridisch goed indekken. Een particulier lening laten registreren kost je een paar euro.