Pagina 1 van 1

Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 17 november 2015, 12:53
door KoenV
Momenteel is er een actie op de Tak-21 Safe 21 en Starfix van Patronale.
Je betaalt slechts 1% premietax en 35 euro administratiekost.
Aangezien we al een deel van het spaargeld in beleggingsfondsen hebben zitten vraag ik mij af of dit misschien een goed idee is als extra "belegging" voor geld dat nu nog op het spaarboekje staat? Kwestie van optimaal te sprijden.
Mij lijkt dit geen slecht aanbod, gezien de zeer lage rentevoet op de spaarboekjes.

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 17 november 2015, 14:51
door Selena1
Een TAK 21 is zeker goed om te spreiden. Hou er echter rekening mee dat de regering op gelijk welk ogenblik het fiscaal gunstregime teniet kan doen.

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 17 november 2015, 15:13
door Ardennois
Het is zeker één van de betere van de huidige klas Tak-21ers. Voor de concrete opbrengstresultaten blijft het echter altijd afwachten.

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 17 november 2015, 21:55
door KoenV
In het slechtste geval heb je 1,25%, nog altijd een stuk meer dan op een gewoon spaarboekje.

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 18 november 2015, 00:05
door anonymous9
En hoeveel blifjt er van die 1.25% op bvb 8 jaar nog over na instapkosten en taksen?

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 18 november 2015, 01:22
door Selena1
Die 1,25% is het minimumrendement. Daarbovenop krijg je ook nog een winstdeelname. Toegegeven, van de winstdeelname ben je niet zeker maar ze gaan niet acht jaar lang geen winstdeelname uitkeren.

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 18 november 2015, 08:51
door Ardennois
Poldermol schreef:En hoeveel blifjt er van die 1.25% op bvb 8 jaar nog over na instapkosten en taksen?
Dat valt mee omdat er slechts netto 1% taks is en quasi geen instapkosten zijn behalve die € 35. Dus op 8 jaar gaat er "slechts" een 0,125% van het gewaarborgde rendement af, dus ca. 1.125 % netto. Een vetpot is het natuurlijk niet.

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 18 november 2015, 19:10
door KoenV
Een vetpot is het idd niet. Maar als "veilige investering zonder risico" zijn er volgens mij weinig alternatieven.

Re: Tak-21 Patronale Safe 21/Starfix

Geplaatst: 18 november 2015, 21:10
door anonymous9
Ardennois schreef: Dat valt mee omdat er slechts netto 1% taks is en quasi geen instapkosten zijn behalve die € 35. Dus op 8 jaar gaat er "slechts" een 0,125% van het gewaarborgde rendement af, dus ca. 1.125 % netto. Een vetpot is het natuurlijk niet.
bedankt!