Pagina 1 van 1

onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 14:18
door baller
Juist een afspraak gehad met iemand van onafhankelijk advies.be ivm pensioensparen.
Die man alles uitgelegd hoe argenta werkt en hoe hammburg-mannheimer werkt. Waarom HM meer opbrengt dan argenta.
Nu de oplossing zou zijn een tak 21 waar ik  60% kapitaal inbreng aan een vaste 2.50% en 40% kapitaal in een tak 23 die op de beurs staat tegen een variabele 9%.
Dan nog hun voordeel als ge ziek of invalide wordt, wat ge niet bij de banken hebt. En dat ge uw geld niet moet opnemen na vanaf uw 65e.
Ma als ik me niet vergis zijt ge bij pensioensparen toch niet verplicht om uw geld als ge 65 wordt op te nemen, want dan zijn die mensen die dat nu doen toch flink gekloot moet ik zeggen.

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 14:23
door centenkliever
wat bedoel je met een variabele 9% op de beurs? Er is idd niets zo variabel als een beurs maar die 9%?

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 14:28
door baller
centenkliever schreef: wat bedoel je met een variabele 9% op de beurs? Er is idd niets zo variabel als een beurs maar die 9%?
Ge kreeg 9%, maar dat was afhankelijk van de beursresultaten. Die lagen dus niet vast. Meer heeft die daar niet over gezegd. In slechte jaren zal t minder zijn, in een goed jaar zal t wrs 9% zijn.

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 14:31
door beveren
Ik denk dat ge 9 % krijgt op de beurs dat ge dan allang op pensioen bent want de volgende jaren ziet er niet zogoed uit denk ik.

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 15:15
door frank
'onafhankelijk advies.be' is helemaal niet onafhankelijk. Er zit een verzekeringsmakelaar achter. Doe er mee wat je wil. Maar iemand die HM pusht, dat zegt voor mij al genoeg. Is mogelijk het slechtste product op de markt.
Kijk eens even hier voor een paar fraaie voorbeelden van verdoken kosten bij HM:

https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl

Eigenlijk straf, durven beweren dat 1 van de slechtste formules voor pensioensparen beter is dan 1 van de beste.

En ja, bij HM heb je een extra verzekering. Die moet je natuurlijk ook bijbetalen. En een 'variable 9%'. LOL. Wat een onzin.

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 16:07
door robokat
baller schreef: en 40% kapitaal in een tak 23 die op de beurs staat tegen een variabele 9%.
Dat de HM verkopers dit anno 2009 nog altijd durven beweren, is schandalig. Dit is echt bedrog en zuivere misleiding.

Als we even kijken naar de koers van deze tak 23 (HM golden future):

http://tijd.fundscreener.nl/pages/Funds ... d=60187068

dan zien we dat de gemiddelde opbrengst  -0,14% bedraagt. En helemaal geen 9% zoals ze beweren. Mensen die na 2006 zijn ingestapt, zijn nu zelfs de helft kwijt.

En dat is dan nog helemaal geen rekening gehouden met hun kostenstructuren, die zo ingewikkeld zijn dat geen normale mens dat nog snapt, maar die torenhoge kosten verbergen.

Overigens is het een slimme markteringtruuk om een domeinnaam als "onafhankelijkadvies.be" te reserveren, terwijl er een ordinaire verzekeringsmakelaar achter zit. Nogmaals misleiding dus.

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 17:12
door maria
Ja, heteen is een pensioenspaarfonds, het andere is een pensioenspaarverzekering.

Wat er nu zo speciaal is aan HM, weet ik echt niet, alle pensioenspaarverzekeringen, werken met een deel obligaties en een deel op de beurs. Om fiscaal aftrekbaar te zijn is dat zelfs verplicht. Vroeger zelfs Belgische aandelen, maar dat is reeds jaren afgeschaft, onder druk van Europa.
Nu europese aandelen.
Practisch overal kan men dit koppelen aan een levensverzekering,  waar ge dan ook voor betaalt. Het is echt niet gratis.

Blijkbaar doen ze alleen geheimzinnig, om de mensen te laten voelen dat ze een speciaal product hebben. Maar dit is helemaal niet het geval.
Daar waar de andere banken voor het gedeelte aandelen zelf het risico dragen doen zij dat blijkbaar niet, vermits dit afgesplitst is. Wat betekent dat die pensioenspaarverzekering het midden houdt tussen een fonds (zelf risico dragen)en verzekering( vaste rente). Wat ook betekent, dat ze behoort tot een hogere risicoklasse dan de gewone pensioenspaarverzekeringen.

Op spaargids lees ik ook dat ze blijkbaar enorme kosten aanrekenen op dat product, wel dat is zeker niet nodig.

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 17 januari 2009, 17:19
door baller
Ik vond al dat dieje hele boel stonk. Maar hameren op onafhankelijk en alles aantonen met cijferkes. Ge kunt daar zetten van cijfers wat ge wilt natuurlijk.
Ik zei ook ik wil een second opinion want u verdedigd uwe winkel. Maar wij zijn onafhankelijk, yeah right.

Re: onafhankelijk advies.be pensioensparen

Geplaatst: 18 januari 2009, 00:11
door BartVW
baller schreef: Ik vond al dat dieje hele boel stonk. Maar hameren op onafhankelijk en alles aantonen met cijferkes. Ge kunt daar zetten van cijfers wat ge wilt natuurlijk.
Ik zei ook ik wil een second opinion want u verdedigd uwe winkel. Maar wij zijn onafhankelijk, yeah right.
Baller,

Ik heb ook een persoon van onafhankelijk advies over de vloer gehad. 
Klik hier om mijn verhaal over dit gesprek te lezen