Pagina 1 van 1
Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 1 januari 2013, 11:56
door Elthyr
Ik merk zojuist bij de afrekening van mijn ING Lion Account dat er kosten afgerekend zijn (9 euro).
Misschien komt dat omdat er een Groen Boekje bij is?
9 euro is natuurlijk nog altijd minder dan sommige andere banken, maar is niet gratis.
Re: Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 2 januari 2013, 00:34
door Tomsworld
Elthyr schreef:Ik merk zojuist bij de afrekening van mijn ING Lion Account dat er kosten afgerekend zijn (9 euro).
Misschien komt dat omdat er een Groen Boekje bij is?
9 euro is natuurlijk nog altijd minder dan sommige andere banken, maar is niet gratis.
Mijn afrekening staat duidelijk 0 euro voor alles bij de Lion Account, eens in de details kijken anders ?
Ik heb ook nog een groen boekje, weliswaar leeg sinds een aantal jaren en dat kost ook 0 euro.
Re: Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 2 januari 2013, 07:27
door jv1
ook bij mij -0,65 op gratis Lion Account en -1,18 op gratis invest account en -0,14 op gratis Axa rekening en -0,14 op gratis Argenta rekening. De bankiers kennen blijkbaar het begrip gratis niet;-)
Uit principe vraag ik dit allemaal terug. Indien dit toch betaald moet worden moesten ze dit maar in de kleine letters zetten;-) daar zijn ze toch goed in,
Ik vind dat iedereen dit zou moeten doen uit principe, Tip misschien kan Spaargids hier een artikel of actie voor doen zodat de banken dit rechtzet voor al haar klanten. Het is ook dankzij de druk van spaargids dat banken zijn begonnen met rente calculators.
Re: Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 2 januari 2013, 08:00
door jv1
De banken zouden dit toch gemakkelijk kunnen verduidelijken in hun tarieven door te zeggen gratis met uitzondering van de zegelrechten indien ze deze niet willen ten laste nemen. Momenteel vind ik dit zelfs misleidende reclame namelijk gratis rekening bij bank x is niet hetzelfde als gratis bij bank y die dit wel ten laste neemt.
Tip misschien kan spaargids eens een enquête of lijstje maken van de banken die dit wel en niet ten laste nemen zodat hier ook de concurrentie speelt.
Re: Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 2 januari 2013, 08:11
door webmaster
we gaan kijken wat we hier kunnen rond doen
U zou ons helpen door een kleurenscan door te sturen van 'negatieve' uittreksels op 'gratis' rekeningen
(je mag natuurlijk wel rekeningnr doorhalen)
kristof punt depaepe at spaargids punt be
Re: Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 2 januari 2013, 10:22
door novachoek
Heb ook niks moeten betalen, weet je al van wat de 9 euro is?
Re: Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 3 januari 2013, 14:48
door Elthyr
novachoek schreef:Heb ook niks moeten betalen, weet je al van wat de 9 euro is?
De 9 euro kwam van een verzekering die zogezegd verplicht was (maar waarvan afgesproken was dat ze
teruggestort ging worden) en van 'werkingskosten' (kaart, uittreksels). Ik heb de rekening intussen opgezegd.
Wel opmerkelijk dat dit een internetrekening is maar dat je voor het opzeggen ervan naar een ING-kantoor
moet (dat toch op enige afstand ligt) en een afspraak moet maken.
Re: Lion Account niet gratis?
Geplaatst: 3 januari 2013, 15:16
door Sebastiaan1985
jv1 schreef:ook bij mij -0,65 op gratis Lion Account en -1,18 op gratis invest account en -0,14 op gratis Axa rekening en -0,14 op gratis Argenta rekening. De bankiers kennen blijkbaar het begrip gratis niet;-)
Uit principe vraag ik dit allemaal terug. Indien dit toch betaald moet worden moesten ze dit maar in de kleine letters zetten;-) daar zijn ze toch goed in,
Ik vind dat iedereen dit zou moeten doen uit principe, Tip misschien kan Spaargids hier een artikel of actie voor doen zodat de banken dit rechtzet voor al haar klanten. Het is ook dankzij de druk van spaargids dat banken zijn begonnen met rente calculators.
Portokosten

Ik moet 6,5€ portokosten betalen voor mijn invest account. Snel de rekeningafschriften van self bank naar home bank gewijzigd zodat ze toch nooit met de post opgestuurd worden.