Pagina 1 van 1

probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 12:47
door rikvdb
Heb een online aankoop gedaan op deze site http://www.motorland.net/epages/Motorla ... /Motorland" onclick="window.open(this.href);return false;
bij plaatsing van een bestelling vragen ze het geld over te schrijven heb ik gedaan.
Sindsdien heb ik niets meer gehoord van deze site. Telefoon nemen ze niet op. 10 tallen mails verstuurd blijven onbeantwoord.
Het zijn gewoon bedriegers en hun site blijft gewoon online.
Heb al opgezocht reviews over deze site allemaal hetzelfde probleem.
Hen mij order geanuleerd en mijn geld terug gevraagd maar niets gekregen.

Wat kan ik doen ?
Wie kan mij helpen?

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 12:58
door Spruitekop
Heb je al contact opgenomen met bvb. een Nederlandse winkel?
Misschien kunnen die uw bestelling checken?

Een van de grootste nadelen van internetwinkels is dat ze hen zeer goed kunnen afschermen als het mis gaat. Het is dan ook dikwijls de vraag of je niet de afweging moet maken om wat meer te betalen en personen rechtstreeks te kunnen wijzen op fouten of gebreken.
Maar dat is een bedenking in de kantlijn.

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 13:06
door freetotax2005
Probeer eens contact op te nemen met het ECC

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/C ... wH7K2J5M38" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 13:35
door Spruitekop
Het is een Duitse online-winkel. Ik weet niet of ze daar het probleem kunnen oplossen, ze kunnen je misschien wel doorverwijzen.

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 13:49
door jens_dev
Toevallig niet met kredietkaart betaald?

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 15:23
door rikvdb
Bedankt voor de tips
Het is via een overschrijving gebeurd.
Ze raden me aan aangifte te doen bij de politie.
Dan rechtsbijstand inschakelen.

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 15:55
door Bratzz
Er staat nochtans een adres met naam en telefoonnummer op de site.
Men zou toch denken dat een oplichter dat achterwege zou laten.
De domeinnaam van de website staat geregistreerd op dezelfde naam als die van de naam van de eigenaar op de site,
en dit al sinds 2003 tot daar ook niks ongewoons.

Zou mij nog geen zorgen maken.
Hoe lang geleden heb je besteld ?

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 16:48
door evita
Rikvdb, kan je niet eens aan een vriend vragen om contact op te nemen met die firma voor info ? Als ze daarop wel reageren, dan ken je hun bedoelingen !

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 18:57
door Bartd
rikvdb schreef:Bedankt voor de tips
Het is via een overschrijving gebeurd.
Ze raden me aan aangifte te doen bij de politie.
Dan rechtsbijstand inschakelen.
Vorr een buitenlandse webshop moet je klacht indienen bij het ecc.
http://www.eccbelgie.be/een-klacht-indi ... s76751.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 19:54
door rikvdb
Bratzz schreef:Er staat nochtans een adres met naam en telefoonnummer op de site.
Men zou toch denken dat een oplichter dat achterwege zou laten.
De domeinnaam van de website staat geregistreerd op dezelfde naam als die van de naam van de eigenaar op de site,
en dit al sinds 2003 tot daar ook niks ongewoons.

Zou mij nog geen zorgen maken.
Hoe lang geleden heb je besteld ?
Geen zorgen maken kijk hier eens naar de reviews http://nl.trustpilot.be/review/www.motorland.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik het eerder opgezocht zou ik nooit daar kopen.
Het geld is overgemaakt 3/2/2014 ze zouden binnen 3 werkdagen leveren.
Sindsdien niets meer gehoord!
Heb nu contact opgenomen met ECC

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 17 februari 2014, 20:32
door reppiepeppie
Goed, het duurt wat lang, maar 'oplichters'?

Ja, die online shops, het beantwoorden mailen gaat niet altijd vlot. En telefoons niet beantwoorden: herkenbaar.

In de algemene voorwaarden van Motorland artikel 15:

Bij elke overeenkomst op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) heeft de consument een opzegtermijn van veertien dagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder opgaaf van redenen. MotorLand mag hiervoor geen boete in rekening brengen. Als de consument binnen de veertien werkdagen al betaald heeft, en binnen deze 14 dagen, alsnog de overeenkomst herroept, is MotorLand verplicht om binnen dertig dagen de betaling terug te storten.
Uiteraard is de overeenkomst alleen te herroepen als de goederen onaangeroerd in originele verpakking kunnen worden terug genomen. Bij een ontstane waardevermindering van het product kan hiervoor schadevergoeding gevraagd worden. Dit geldt niet als de waardevermindering een gevolg is van het testen van de machine zoals het in een winkel mogelijk is. Anderzijds kan u de schadevergoeding vermijden als u de machine niet in gebruik neemt en alle voorzorgen neemt om de machine in de oorspronkelijke staat terug te bezorgen.


Ik zou dus nog even wachten

Re: probleem online aankoop

Geplaatst: 18 februari 2014, 11:13
door rikvdb
--EDIT mod: het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat, dat vermindert de leesbaarheid!--


Bedankt om mij te helpen. Op 16/2/2014 heb ik mijn order geanuleerd dus zal nog geduld moeten hebben.
Al heb ik er geen goed oog in.