Bank van de Post : Wat een warboel!
Geplaatst: 23 april 2014, 10:44
Door het overlijden van mijn schoonvader kwam ik spijtig genoeg in contact met de Bank van de Post, wat is dat voor een boel!
- Bij de betaling van het columbarium had ik uiteraard geen overschrijvingsformulier bij van mijn schoonvader, ik wou dus met baar geld betalen en moest 2,80 € extra ophoesten, terwijl hij houder was van zichtrekening, enz...
- Toen na interventie van de notaris de andere banken de geblokkeerde rekeningen al geruime tijd hadden vrijgegeven ... bleef na 1 maand deze Bank in gebreke. Bij navraag bleek dat de rekening op beider naam nog niet was omgezet op naam van de weduwe, terwijl de weduwe als enige erfgenaam in het document van de notaris was aangeduid. De Bank (dienst successie) liet na aan betrokkene mee te delen dat ze langs het kantoor moest komen!
- Op 28 maart heb ik voor mijn schoonmoeder pc-banking aangevraagd, op 7 april kreeg ik een schrijven (haar naam, nieuw adres!) waarin ze stelden dat ze alles in het werk zouden stellen om die aanvraag zo snel mogelijk te behandelen. Tevens was er de melding dat het officiële adres van mijn schoonmoeder (hadden we dus vroeger al doorgegeven) niet klopte met het adres in hun bestanden! Ik op 8 april naar de Post met haar IDkaart, was onvoldoende, schoonmoeder moest erbij zijn...
- Op 8 april de Bank laten weten dat adres was aangepast, sindsdien blijft het wachten op lezer, abonnementsnummer ... (bij een gelijktijdige aanvraag bij een andere bank was op 4 april alles geregeld!)
- Enkele dagen geleden gebeld naar het ENIG telefoonnummer met de vraag hoe het stond met de aanvraag; werd me gevraagd om mijn schoonmoeder te mogen horen alvorens deze onbelangrijke inlichting te geven, schoonmoeder was op wandel. Bij terugkomst andere bediende ... die het abonnementsnummer doorgaf zonder mijn aanwezige schoonmoeder te moeten horen...
- Bij navraag op 22 april werd me simpelweg gemeld dat de aanvraag voor pc-banking dateerde van 17 maart!!! (klopt niet), dat de lezer waarschijnlijk naar het oude adres werd gestuurd (klopt niet, de brievenbus werd alle dagen leeggemaakt door familielid die in de buurt woont), dat het abonnement al lang onderschreven was en de teller (betalingsperiode) al liep. Voor de rest was het ... mijn probleem.
- Hierbij moge aangestipt dat we een contract van 4 maanden hadden voor nasturen van de post naar nieuw adres. Resultaat : ongeveer 1/3 van de post bleef op het oorspronkelijk adres toekomen.
- Ondertussen al 2 mails gestuurd naar postinfo@bpost.be (oa op 11 april) met betrekking tot pcbanking... maar geen enkele reactie.
Besluit : Wat heeft die exCEO daar prachtig werk verricht voor meer dan 1 M euro per jaar! En het pensioen van mijn schoonmoeder zal heel snel andere oorden opzoeken.
- Bij de betaling van het columbarium had ik uiteraard geen overschrijvingsformulier bij van mijn schoonvader, ik wou dus met baar geld betalen en moest 2,80 € extra ophoesten, terwijl hij houder was van zichtrekening, enz...
- Toen na interventie van de notaris de andere banken de geblokkeerde rekeningen al geruime tijd hadden vrijgegeven ... bleef na 1 maand deze Bank in gebreke. Bij navraag bleek dat de rekening op beider naam nog niet was omgezet op naam van de weduwe, terwijl de weduwe als enige erfgenaam in het document van de notaris was aangeduid. De Bank (dienst successie) liet na aan betrokkene mee te delen dat ze langs het kantoor moest komen!
- Op 28 maart heb ik voor mijn schoonmoeder pc-banking aangevraagd, op 7 april kreeg ik een schrijven (haar naam, nieuw adres!) waarin ze stelden dat ze alles in het werk zouden stellen om die aanvraag zo snel mogelijk te behandelen. Tevens was er de melding dat het officiële adres van mijn schoonmoeder (hadden we dus vroeger al doorgegeven) niet klopte met het adres in hun bestanden! Ik op 8 april naar de Post met haar IDkaart, was onvoldoende, schoonmoeder moest erbij zijn...
- Op 8 april de Bank laten weten dat adres was aangepast, sindsdien blijft het wachten op lezer, abonnementsnummer ... (bij een gelijktijdige aanvraag bij een andere bank was op 4 april alles geregeld!)
- Enkele dagen geleden gebeld naar het ENIG telefoonnummer met de vraag hoe het stond met de aanvraag; werd me gevraagd om mijn schoonmoeder te mogen horen alvorens deze onbelangrijke inlichting te geven, schoonmoeder was op wandel. Bij terugkomst andere bediende ... die het abonnementsnummer doorgaf zonder mijn aanwezige schoonmoeder te moeten horen...
- Bij navraag op 22 april werd me simpelweg gemeld dat de aanvraag voor pc-banking dateerde van 17 maart!!! (klopt niet), dat de lezer waarschijnlijk naar het oude adres werd gestuurd (klopt niet, de brievenbus werd alle dagen leeggemaakt door familielid die in de buurt woont), dat het abonnement al lang onderschreven was en de teller (betalingsperiode) al liep. Voor de rest was het ... mijn probleem.
- Hierbij moge aangestipt dat we een contract van 4 maanden hadden voor nasturen van de post naar nieuw adres. Resultaat : ongeveer 1/3 van de post bleef op het oorspronkelijk adres toekomen.
- Ondertussen al 2 mails gestuurd naar postinfo@bpost.be (oa op 11 april) met betrekking tot pcbanking... maar geen enkele reactie.
Besluit : Wat heeft die exCEO daar prachtig werk verricht voor meer dan 1 M euro per jaar! En het pensioen van mijn schoonmoeder zal heel snel andere oorden opzoeken.