Uiteraard heb ik een balletje in het hoenderhok gegooid door bovenstaande te beweren. Een mens mag zich toch al eens amuseren, is het niet ?
Wel volgende opmerkingen :
- Ik heb ooit één keer belegd in fondsen. Idem als Annetje heb ik met verlies verkocht omdat ik er dagelijk naar aan het kijken was en het mijn gemoedsrust wegnam.
- Ik ben bij mijn bank enkel klant voor spaarrekeningen en betaalverkeer.
De helpdesk van bv Belfius en Fortis vind ik vele malen beleefder, behulpzamer en efficienter. Ze nemen hun tijd.
Bij Keytrade heb ik van de 4 keren dat ik hen gebeld heb slechts één keer iemand aan de lijn gehad waarvan ik dacht : dat ging goed. De andere keren ging het dus niet goed. Te lange wachttijd of een medewerker die de oproep niet op 1 minuut kon afronden en zijn ongenoegen hierover liet merken.
Verder niks persoonlijk in hun benadering. De computer of het boekje met regeltjes beslist over iedere vraag en dat bespreken is niet mogelijk. Bij een goede huisbank moet dat anders .. en bij een slechte huisbank wil ik geen klant zijn.
- De basis van een bankdienst is voor mij een kantoor in mijn eigen gemeente dat liefst 5 1/2 dagen open is.
Je moet maar eens een cheque willen incasseren op rekening bij Keytrade, cash geld storten, een cheque vragen om bv een auto mee te kopen, vreemde munten kopen, etc.
Bij Keytrade kan dat niet, tenzij je misschien naar Brussel gaat. Het is zoals een groentewinkel die alleen aardappelen en prei heeft maar voor de rest moet je naar de supermarkt. Wat voor mij de basis is van de dienst die ik van mijn bank verwacht, levert KT niet.
Hun spaarrekening was ooit de moeite waard qua intrest. Nu, net als met de meeste anderen banken, niet meer.
Je hoort hier na de overname van KT en Landbouwkrediet ook niet veel positief veranderen. Wel negatief. Lees er dit forum maar op na.
- Homebanking bij de grote banken, vooral bij Belfius het meest tevreden over, is vele malen gebruiksvriendelijker dan bij KT en de vroegere software van Argenta. De laatste (Argenta) heeft in mijn streek de meest pusherige kantoorhouders die daarbij nog eisen dat je de producten koopt die zij willen dat je koopt.
Net alsof je naar de groentewinkel zou gaan en je eens goed je huid moet laten volschelden omdat je alleen aardappelen wil die dag.
Vandaar voor mij van die boeren nooit meer eieren.
Edit : Moneyou werkt al met flash overschrijvingen. Niet alleen bij Keytrade maar ook bij ING, Belfius en KBC komt het geld heel snel aan. Dat is niet de verdienste van de bank die het geld ontvangt maar van die die het geld verstuurt.
Voor al wie het er niet mee eens is : ieder zoekt zelf zijn leveranciers en ieder heeft andere eisen. Als jullie er wel tevreden over zijn is het jullie gegund.