Pagina 1 van 20

Tesla Motors

Geplaatst: 30 september 2015, 19:40
door Matthiso
Is het interessant om deze dagen aandelen aan te kopen van Tesla Motors of beter wachten tot na de intrestverhoging van de FED? Of heeft dit weinig invloed op het aandeel?

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 30 september 2015, 20:16
door nickname
staat flink overgewaardeerd.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 30 september 2015, 20:57
door JulusCesar
Je bent volgens mij ook veel te laat....

Er bestaat een fonds met dergelijke bedrijven; niet allemaal even sexy; maar toch pioneers in milieu enz.
Tesla zit er voor een stukje in ...maar ook een grote groep andere aandelen dus je verdeelt het risico.
Maak je huiswerk
Triodos pioneer fund

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 1 oktober 2015, 09:03
door Szpilman
Ik snap ook niet waarom je nu in aandelen van Tesla zou willen stappen. Er klopt iets niet. BMW en Volkswagen zijn elk zo'n 50 miljard waard, ik heb geen flauw idee hoe mensen er op komen dat Tesla nu zo'n 30 miljard waard zou zijn. Tesla verwacht in het beste geval voor het eerst winst te maken in 2020, veel opwaarts potentieel zie ik niet in de nabije toekomst, laat staan een dividend.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 09:48
door su6988
Het "succes" van model 3 zal hun dood worden. De kwaliteit bij +100k wagens is belabberd laat staan bij die van 35k. Als de eerste veel te laat geleverd gaan worden gaan er een boel afhaken. Tegen dit tempo groeien is niet gezond en zorgt voor altijd voor problemen met kwaliteit, leveranciers en problemen met ontevreden klanten.
Geef mij voor hetzelfde geld maar een oerdegelijke netjes afgewerkte AMG GT ipv een Model S.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 10:45
door argov
Ik zou Tesla nog niet te snel dood verklaren. Musk weet verdomd goed waar hij me bezig is. En de kwaliteit belabberd waar heb je dat vandaan? Dat er een leveringsprobleem kan komen, is inderdaad correct. Hun streefdatum was ook wat nipt gekozen. Hun groei is aan de snelle kant maar niet dramatisch.

Over Tesla vs AMG: je kan deze moeilijk gaan vergelijken hé een serverpark op wielen vs sportkar met een computerke :P

Aandelen van Tesla zou ik momenteel niet kopen.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 11:09
door moneygirl
koop gewoon een Tesla.
Met een aftrekbaarheid van 120% is dat volgens mij een betere investering ;)

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 11:18
door su6988
Ik heb een Model S overwogen, maar na grondige studie van het gebruikersforum wijselijk beslist om het niet te doen. Ik heb geen zin om elke maand naar de garage te rijden. Als ze een model X leveren en de naden staan 1 cm open... zetels, lak deugen niet en maar te zwijgen over de mechanische problemen voor een wagen van +100k ? Het is natuurlijk als Tesla rijder heel moeilijk om toe te geven dat het een miskoop is. Ik heb nog liever geen enkele computer maar dat is geen optie helaas.
Met een AMG GT heb je ook veel fun maar niet de miserie van een Tesla.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 11:19
door su6988

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 11:36
door argov
Ik ben voor de duidelijkheid ook geen Tesla-rijder (eigenlijk een niets-rijder maar bon). Over het fun-aspect: ik ben geen fan van auto's dus veel fun beleef ik er niet aan ;D De door u genoemde problemen heb ik nog van niemand gehoord.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 12:42
door Spruitekop
Even voor de duidelijkheid: Heb je ooit al eens een auto gezien? ;D
Of ken je iemand die ooit al eens een auto gezien heeft? :D

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 16:06
door su6988
moneygirl schreef:koop gewoon een Tesla.
Met een aftrekbaarheid van 120% is dat volgens mij een betere investering ;)
120% aftrekbaar is ook een fabeltje.

"Let echter wel op dat in de vennootschapsbelasting (dit in tegenstelling tot de personenbelasting) de 120% aftrekbaarheid onderhevig is aan de zogenaamde onaantastbaarheidsvoorwaarde. Dit maakt dat de belastingvrije reserve (die ontstaat door de onaantastbaarheidsvoorwaarde) maar tijdelijk van aard is. Bij een latere ontbinding en vereffening van de vennootschap zal deze belastingvrije reserve belast worden."

hoeveel over x jaren bij vereffening ? mogelijk gaat ge uw broek er aan scheuren.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 5 mei 2016, 20:02
door argov
Spruitekop schreef:Even voor de duidelijkheid: Heb je ooit al eens een auto gezien? ;D
Of ken je iemand die ooit al eens een auto gezien heeft? :D
Eh waarom zou ik geen auto hebben gezien, ik rijdt ook met de wagen. Ik bezit er enkel zelf geen (een grote besparing trouwens ;) )

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 9 mei 2016, 23:45
door Silverfox
De enige bestaansreden voor Tesla naast het fiscaal voordeel zijn de super chargers. Als die niet inbegrepen zouden zijn bij de Model 3 zou de hype momenteel zo groot niet zijn. Als Musk met de Model 3 de hoge verwachtingen kan inlossen. Kan hij cashen met zijn bedrijf. Anders kan het mogelijks het laatste model van het bedrijf worden. Hij is gewoon zeer slim geweest om de Model S van enorm veel sensoren te voorzien waarvoor op het moment van uitkomen de technologie nog niet uitontwikkeld was. Nu brengt hij steeds met uit ontwikkelde technlogie doormiddel van software updates/upgrades naar de Model S nu op vandaag nog beter is dan wanneer hij gekocht werd. De elektrische wagen met accu batterijen is een tussen oplossing, net zoals de hybrides. De komende 10 jaar zal de golf van nieuwe technologieën in de auto industrie heel hard gaan.
Persoonlijk denk ik dat de toekomst bij de elektromotor aangedreven door waterstof kan liggen.

Re: Tesla Motors

Geplaatst: 9 mei 2016, 23:55
door Silverfox
su6988 schreef:Het "succes" van model 3 zal hun dood worden. De kwaliteit bij +100k wagens is belabberd laat staan bij die van 35k. Als de eerste veel te laat geleverd gaan worden gaan er een boel afhaken. Tegen dit tempo groeien is niet gezond en zorgt voor altijd voor problemen met kwaliteit, leveranciers en problemen met ontevreden klanten.
Geef mij voor hetzelfde geld maar een oerdegelijke netjes afgewerkte AMG GT ipv een Model S.
Je bent duidelijk niet de doelgroep van Tesla. De Model S is dan ook de rijdende leerschool van Musk. Ik denk dat elke Model S al meerdere malen voor garantie binnen geweest is. Dus op gebied van kwaliteit heb je wel gelijk. Het is gewoon ook meer een Technologisch hoogstandje, waarrond een auto gebouwd is. Aan het dashboard zie je dit nog het best. Daar wisten ze totaal niet hoe ze de integratie mooi moesten doen. Daar heb je gewoon een 19" LED Touchscreen display liggen. Iets waar men in de toekomst met OLED Flexible Display's mooiere integraties in dashboards zal kan realiseren of zelf in voorruiten.