Pagina 1 van 83

Bpost

Geplaatst: 23 november 2016, 08:01
door Jhn
Bpost heeft net een tik van 20% gekregen en staat nu aan 20 euro.
Is dit zeezout aandeel genoeg gezakt om op te pikken?

Re: Bpost

Geplaatst: 23 november 2016, 09:19
door Yaris

Re: Bpost

Geplaatst: 24 november 2016, 10:55
door jupi
De Nederlandse regering werkt aan een wetsvoorstel om een overname onmogelijk te maken. Sluit dit nu een vijandig bod uit?
Hoe kan het verhaal nu verder gaan. Bpost zag dit als noodzakelijke inverstering voor de toekomst, kwestie van te kunnen groeien. Zal er nu ook nog groei gecreëerd worden, wat denken jullie?

Re: Bpost

Geplaatst: 24 november 2016, 10:59
door ratpack1
Men gaat bpost inschakelen om verkeersboetes te laten betalen. Succes gegarandeerd dus.

Re: Bpost

Geplaatst: 30 november 2016, 16:56
door Kevva
Boven de 20 euro koop ik dit aandeel niet, onder 20 euro lijkt het mij in ieder geval wel koopwaardig.

Re: Bpost

Geplaatst: 30 november 2016, 22:46
door dw
Kevva schreef:Boven de 20 euro koop ik dit aandeel niet, onder 20 euro lijkt het mij in ieder geval wel koopwaardig.
En waarom exact 20? Is dat gebaseerd op een of andere fundamentele analyse, of is het gewoon een eerder arbitraire grenswaarde?

Ik heb het begin dit jaar gekocht aan iets minder dan 21 euro, de prijs waar het nu weer zit dus. Desondanks heb ik absoluut geen spijt van mijn aankoop, daarvoor is het dividendrendement me te smakelijk.

Voor mij verdient bpost een plaatsje in een portefeuille van goedehuisvaderaandelen, of die overname van PostNL er nu komt of niet.

Re: Bpost

Geplaatst: 30 november 2016, 22:48
door nuyttie
wat zal de reactie zijn op het verbeterde bod ?

Re: Bpost

Geplaatst: 30 november 2016, 23:10
door jupi

Re: Bpost

Geplaatst: 1 december 2016, 00:15
door Kevva
Het is eerder een bedrag waar ik mijn grens trek. De koers stond begin dit jaar ook op dit niveau en is toen beginnen groeien. Een correctie kan altijd zorgen voor een terugval tot 20 euro.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bpost

Geplaatst: 1 december 2016, 10:30
door jupi
Wat is jullie mening omtrent dit bod?
Overdreven hoog of niet?
Volgens mij zal ook dit echter op een neen botsen.

Re: Bpost

Geplaatst: 1 december 2016, 12:27
door nuyttie
onbegrijpelijk tov de aandeelhouders van postnl. Hun aandeel is nu iets van 4,5 euro waard (waar al een speculatiepremie in zit op een overname) en dat kan in 1 slag naar iet van rond de 5,7 ? Dat is 26% !
Denken zij dat ze standalone ook (snel) dit rendement zullen halen ?

Re: Bpost

Geplaatst: 1 december 2016, 12:59
door Oudere Jongere
Het management van PostNl heeft er geen zin in. Nederlanders met een après nous le déluge-houding.
Daarnaast is de Nederlandse politiek er zich mee gaan moeien alhoewel geen directe aandeelhouder meer. Puur om zich te profileren.

Het voorstel van Bpost wordt op dit moment niet rationeel overwogen. Tenzij de aandeelhouders van PostNL de raad van bestuur grondig herschikken - wat zou duiden op aandeelhouders die wél eieren voor hun geld kiezen - zie ik weinig kans op slagen.

Re: Bpost

Geplaatst: 1 december 2016, 15:38
door Kevva
Er zit iets aan te komen, aandeel is in de loop van de dag meer dan 2% gestegen (zie laagste en hoogste punt). Lijkt op insiders die snel willen handelen.

Re: Bpost

Geplaatst: 1 december 2016, 15:46
door Oudere Jongere
De grootaandeelhouders beginnen zich te roeren:

http://www.tijd.be/ondernemen/diensten/ ... 1480603567

Een citaatje daaruit:
Als PostNL de Belgen nu weer afwijst, ligt de weg open naar andere maatregelen.
dixit "Een anonieme grootaandeelhouder van PostNL"

Wat ik al eerder schreef dus. Popcorn time!

Re: Bpost

Geplaatst: 1 december 2016, 19:28
door Kevva
Ik twijfel of het zal lukken.