Pagina 1 van 2

Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 10:27
door Jhn
Zijn er hier spaargidsers die Alibaba in portefeuille hebben?

Analisten zijn er blijkbaar nogal wild van:
Alibaba krijgt een hoger advies bij Haitong Intl dat nu op “Kopen” staat met een koersdoel van 210 dollar.

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 13:19
door Inversor
Chinees aandeel. Blijf ik af. Ten eerste vertrouw ik dat land niet, ten tweede krijg je als aandeelhouder nooit iets terug door die k*toverheid die het gebruik van renminbi's beperkt.

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 13:55
door Inversor
En afgezien daarvan: staat zoals veel van die primadonna aandelen weer veel te duur (tenzij je een groei van 33% realistisch vindt). Ik zou er op basis van 20% groei (!!!) de eerste 5 jaar, daarna 5% eindgroei tot in de eeuwigheid maar 108$ voor geven. Een nog conservatievere waardering op basis van resultaten uit het verleden: $70.

Maar hoogst waarschijnlijk mis ik weer het "verhaal" en is dit een "groeiaandeel" dat zegt "you ain't see nothing yet". Waarschijnlijk zal dit wel zo zijn, dus laat het je niet beletten om wat aan te kopen.

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 14:57
door optibear
Ik geloof er wel in doch om het nu te kopen? Yahoo is 1 van de aandeelhouders overigens.

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 15:26
door Belca2
Ja, ik heb een beperkt aantal aandelen BABA. Op 18 januari gekocht aan $95.72. Onrechtstreeks heb ik ook deze aandelen via de Britse sterholding SMT. (Ik vraag mij trouwens af hoeveel Spaargidser deze aandelen onwetend hebben via hun fondsen of ETFs) Het was mij trouwens opgevallen dat deze holding zijn belang heeft opgetrokken tot 6.16% van zijn portefeuille.
Afbeelding
Ik ben er mij van bewust dat dit een risico aandeel is. Net als Amazon. Maar met winst: in 2017Q2 $2.5B
Het grote onderscheid tussen de twee is dat BABA weinig tot geen warenhuizen heeft. Of zoals Jack Ma het verwoordt: Als AMZN zijn business wil uitbreiden dan moet het een warenhuis bijbouwen, als ik mijn business wil uitbreiden dan volstaat een nieuwe server.
Net als AMZN is BABA meer dan alleen maar het verkopen van producten: het heeft ook zijn eigen clouddiensten (verlieslatend op dit ogenblik) , zijn eigen social network (TaoBao) en zijn eigen betaaldiensten (Alipay - via Ant Financial)
Inversor schreef:...tenzij je een groei van 33% realistisch vindt..
Uit het jongste kwartaalrapport:
 Revenue from core commerce increased 58% year-over-year to RMB43,027 million (US$6,347 million).
 Revenue from cloud computing increased 96% year-over-year to RMB2,431 million (US$359 million).
 Revenue from digital media and entertainment increased 30% year-over-year to RMB4,081 million (US$602 million).
 Revenue from innovation initiatives and others increased 21% year-over-year to RMB645 million (US$95 million)
Natuurlijk kan een dergelijke groei niet tot in het oneindige doorgaan. Op dit ogenblik zijn er ongeveer 500M actieve gebruikers in China. Een uitbreiding naar de rest van de wereld ligt voor de hand. En daar wordt aan gewerkt:
The Ministry of Economy of Mexico and Alibaba Group Sign MoU to Jointly Promote Mexican Products through E-Commerce in China
We moeten het niet eens zo ver zoeken: Colruyt verkoopt Cara pils via AliBaba. En ik denk niet dat Colruyt lichtzinnig zijn partners kiest.

Jack Ma zit niet stil. Hij is voortdurend op de loer naar nieuwe opportuniteiten en schuwt de samenwerking niet mijn zijn Chinese 'rivalen': Alibaba, Tencent collaborate on music streaming, with potential to remake industry

Naast Inversor maant ook Bloomberg toch aan voor enige voorzichtigheid: Alibaba, Tencent Need to Deliver on Their Riskiest Bets in Years
Zelf denk ik dat we nog een paar jaar goed zitten met Alibaba - gegeven dat de wereldleiders hun verstand gebruiken .

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 15:58
door Inversor
Belca2 schreef: 12 september 2017, 15:26
Inversor schreef:...tenzij je een groei van 33% realistisch vindt..
Natuurlijk kan een dergelijke groei niet tot in het oneindige doorgaan.
Dat bedoel ik. Ik ga ervan uit dat het aandeel fair geprijsd is als je de eerste 5 jaar een groei BLIJFT hebben van 33%. Welk aandeel blijft er dergelijke groeicijfers vertonen? Het kan, maar op 5 jaar meer dan verviervoudigen van je business terwijl je toch al geen kleine jongen bent (marktkapitalisatie van maar liefst 1,9 BILJOEN (geen billion ter verwarring) $ op dat moment.

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 16:31
door B7H4long
Wanneer je BABA:NYSE koopt, verzeker je er dan van dat je weet wat je echt koopt:
zie bvb: seekingalpha - alibaba-know-buying
[]
Ownership structure is opaque and Alibaba shareholders will have to subject themselves to a Chinese court of law in case of conflict.
[]
Share-based compensation for employees and non-employees is extraordinarily generous.
[]
The mix of personal and business interests is big corporate governance red flags.

[]

when you buy a BABA ADR you are getting a stake in a holding company domiciled in the Cayman islands, which in turn owns a number of entities in the British Virgin islands, which in turn own companies in Hong Kong and China [], which in turn have contractual agreements with companies owned by Jack Ma
[].

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 17:48
door Jhn
Onrechtstreeks heb ik ook deze aandelen via de Britse sterholding SMT.
Amai, dat is ook een toppertje.

Re: Alibaba

Geplaatst: 12 september 2017, 23:36
door Belca2

Re: Alibaba

Geplaatst: 14 september 2017, 19:57
door Jhn

Re: Alibaba

Geplaatst: 15 september 2017, 08:26
door sintorama
Dat filmpje is wel al achterhaald he, het voorgestelde koersdoel (125 USD) is allang voorbijgestoken (177 USD). De analyst voorspelde een potentieel van 200 USD op 2 a 3 jaar, en daar zitten we nu al bijna aan. Aan de huidige prijzen is dit aandeel voor mij dan ook een absolute no go. Extreem risicovol.

Re: Alibaba

Geplaatst: 20 september 2017, 11:36
door Inversor
Plus ik denk dan ook altijd aan die 40 rovers... ;)

Re: Alibaba

Geplaatst: 10 oktober 2017, 18:16
door Belca2

Re: Alibaba

Geplaatst: 6 december 2017, 19:22
door omega6
Is mss moment om eens Alibaba te kopen. Kreeg onlangs ferme dreun en lijkt nu weer omhoog. Wat denken jullie?

https://finance.google.com/finance?q=NYSE%3ABABA

(zet grafiek op YTD)

Re: Alibaba

Geplaatst: 20 augustus 2018, 12:43
door argov