Pagina 1 van 2
beleggingsfondsen
Geplaatst: 26 januari 2010, 20:51
door pitoutje
Binnenkort ben ik van plan om in te stappen in het Funds savingsplan van Keytrade. Het periodiek kunnen instappen zonder kosten lijkt mij interessant. Mijn probleem is dat je een keuze hoeft te maken van één of meerdere door hen voorgeselecteerde fondsen! Heeft iemand een idee welke van deze selektie interessant en/of af te raden zijn?
Carmignac Gestion Carmignac Investment
Carmignac Gestion Carmignac Emergents
Carmignac Gestion Carmignac Commodities
Carmignac Gestion Carmignac Patrimoine
BlackRock GF New Energy Fund A2
Fidelity European Dynamic Growth fund
Fidelity America Fund
Fidelity World Fund
Threadneedle European High yield Bond fund
Threadneedle Global bond fund
Gartmore Japanese Fund
Gartmore US Opportunities Fund A
Franklin Templeton Euroland bond fund
Credit Agricole Asset Management Euro reserve
Invesco Absolute Return Bond Fund
JP Morgan JPMF Europe Strategic Growth
Robeco CGF Chinese Equities
Robeco CGF Emerging Markets Equities
SGAM Fund Money Market-Euro
Robeco Lux-O-Rente
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 26 januari 2010, 20:55
door axento
Je kan best deze topic eens doornemen, daar staat alvast heel wat info in:
viewtopic.php?f=5&t=6321" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 26 januari 2010, 21:07
door Polis23
Afblijven van beleggingsfondsen. Van allemaal. Geen enkel fonds presteert beter dan de markt. Wie in obligaties of aandelen wil beleggen, koopt beter de obligatie(s) of het aandeel zelf. Voor de rest, nogmaals: afblijven.
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 26 januari 2010, 21:23
door robokat
Polis23 schreef:Afblijven van beleggingsfondsen. Van allemaal. Geen enkel fonds presteert beter dan de markt.
Polis23, nog altijd even genuanceerd als altijd zie ik.
Deze bewering heeft een grond van waarheid maar toch weer niet. De fondsen die het systematisch beter doen dan de markt zijn zeldzaam maar bestaan. Je kan ze vinden onder de categorie "elite" bij Morningstar. Carmignac Patrimoine is er 1 van in zijn categorie, als ik het lijstje van hierboven bekijk.
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 26 januari 2010, 21:40
door cp1234
Polis23 schreef:Afblijven van beleggingsfondsen. Van allemaal. Geen enkel fonds presteert beter dan de markt. Wie in obligaties of aandelen wil beleggen, koopt beter de obligatie(s) of het aandeel zelf. Voor de rest, nogmaals: afblijven.
Als je een leek bent, kan je veel beter een beleggingsfonds kopen dat een veel gespreidere en daardoor veiligere aanpak heeft, met hoogstwaarschijnlijk een lager rendement, dan dat je in individuele aandelen stapt en alles kwijt raakt.
@ pitoutje: als je er niets van afweet, kies dan 1 van de reeds vooropgestelde keytadeplannen van defensief tot dynamisch.
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 26 januari 2010, 21:49
door eufke venhei
Carmignac patrimoine is zowat het meest gedivercifieerd en het grootste fonds dat er bestaat denk ik,nog nooit een negarief resultaat,Blackrock new energy is natuurlijk iets anders,als de steun in de VS verhoogd om de verschillende nieuwe energie mogelijkheden de kans te geven om te ontwikkelen zal dit zeker positief uitpakken,er is onlangs nog 3miljard$ steun aan de sector toegezegd maar men hoopt op meer.
Als ge info zoekt over deze fondsen:kijk eens bij 'rabo' dan 'fondsen' dan 'compl funds'.
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 27 januari 2010, 10:08
door Polis23
Wie als leek zijn geld in aandelen wil beleggen, kan veel beter een tracker kopen dan een beleggingsfonds van een bank.
Wie een tracker koopt, kent tenminste de samenstelling van de index die de tracker volgt (bij beleggingsfondsen wordt de momentele samenstelling nooit ofte nimmer bekendgemaakt).
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 27 januari 2010, 10:19
door johan d
Polis23 schreef:Wie als leek zijn geld in aandelen wil beleggen, kan veel beter een tracker kopen dan een beleggingsfonds van een bank.
Wie een tracker koopt, kent tenminste de samenstelling van de index die de tracker volgt (bij beleggingsfondsen wordt de momentele samenstelling nooit ofte nimmer bekendgemaakt).
+1
alhoewel ik weer eentje gekocht heb - dit keer de Pioneer van Triodos... deze bank boezemde me toch veel vertrouwen in dat met mijn geld niet gegokt zou worden
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 27 januari 2010, 10:36
door Darts
eufke venhei schreef:Carmignac patrimoine is zowat het meest gedivercifieerd en het grootste fonds dat er bestaat denk ik,nog nooit een negarief resultaat,Blackrock new energy is natuurlijk iets anders,als de steun in de VS verhoogd om de verschillende nieuwe energie mogelijkheden de kans te geven om te ontwikkelen zal dit zeker positief uitpakken,er is onlangs nog 3miljard$ steun aan de sector toegezegd maar men hoopt op meer.
Als ge info zoekt over deze fondsen:kijk eens bij 'rabo' dan 'fondsen' dan 'compl funds'.
Inderdaad een goed fonds, doch wat was het resultaat in 2001?
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 27 januari 2010, 20:46
door eufke venhei
Prestaties (geannualiseerd / weergegeven in EUR en %)
1 jaar 15.28
2 jaar 8.50
3 jaar 8.49
5 jaar 9.67
Sinds oprichting 9.58
Carmignac patrimoine
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 28 januari 2010, 10:13
door Darts
Het fonds is zeker één van de betere maar blijft een fonds, wat dus steeds een zeker risico inhoudt.
Het rendement in 2001 was - 3,72 %, in 1994 zelfs - 16,14 %, op andere jaren beduidend minder dan een gewone spaarrekening.
Maar wie er is ingestapt voor de langere termijn is er zeker niet slecht mee geweest, alleen, wat de toekomst brengt....
Iemand die nu in fondsen wil stappen zou ik het inderdaad ook aanraden.
Rendement is te vinden via deze link,
http://www.carmignac.nl/nl/carmignac-pa ... part-a.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 28 januari 2010, 15:13
door Al Fonds
Als je in fondsen wil beleggen dan geldt ook daar de hoofdregel van alle beleggers: nooit alle eieren in dezelfde mand. Spreiden en diversifiëren.
Een site waar ik heel wat interessante info over fondsen heb gevonden:
http://fondsenensicavs.skynetblogs.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes met de belegging en geloof nooit wat men over trackers vertelt. Het bewijs vind je daar ook.
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 30 januari 2010, 11:06
door Joker
cp1234 schreef:Polis23 schreef:Afblijven van beleggingsfondsen. Van allemaal. Geen enkel fonds presteert beter dan de markt. Wie in obligaties of aandelen wil beleggen, koopt beter de obligatie(s) of het aandeel zelf. Voor de rest, nogmaals: afblijven.
Als je een leek bent, kan je veel beter een beleggingsfonds kopen dat een veel gespreidere en daardoor veiligere aanpak heeft, met hoogstwaarschijnlijk een lager rendement, dan dat je in individuele aandelen stapt en alles kwijt raakt.
@ pitoutje: als je er niets van afweet, kies dan 1 van de reeds vooropgestelde keytadeplannen van defensief tot dynamisch.
volledig akkoord !
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 31 januari 2010, 15:27
door PRUTSKE
Polis23 schreef:Afblijven van beleggingsfondsen. Van allemaal. Geen enkel fonds presteert beter dan de markt. Wie in obligaties of aandelen wil beleggen, koopt beter de obligatie(s) of het aandeel zelf. Voor de rest, nogmaals: afblijven.
Ik ben volledig akkoord met Polis23. In alle beleggingsfondsen mij aangeraden door o.a. Citigroup (voor technologiefondsen en telecom) alsook ING, heb ik bijna de helft verloren. Bovendien heb je inderdaad geen vat op de samenstelling, want mettertijd werd deze door de fondsbeheerder veranderd. Van herstel kan ik alleen maar dromen. Vandaag nog is de technologiesector een te mijden sector voor 2010.
En de waarde van ratings zoals Morningstar valt zeer te betwijfelen aangezien Morningstar een commerciële organisatie is.
Beheerder van fondsen zijn meestal geen beleggers en eerder gericht op binnenrijven v. commissie.
Ja... sorry... negatieve ervaring ermee.
Carmignac's grafiek oogt mooi, maar is het niet wat laat om nu nog in te stappen ? Het is natuurlijk gemakkelijk gezegd nadien.
Re: beleggingsfondsen
Geplaatst: 31 januari 2010, 17:20
door robokat
PRUTSKE schreef:
En de waarde van ratings zoals Morningstar valt zeer te betwijfelen aangezien Morningstar een commerciële organisatie is.
Als je dergelijke beweringen lanceert, moet je ze kunnen staven.
Graag
feiten en
bewijzen waaruit zou blijken dat Morningstar geen onafhankelijke organisatie is, maar dus volgens jou bewering zijn ratings manipuleert voor commerciele redenen.