Pagina 1 van 1

Garantie BinckBank rekening

Geplaatst: 7 september 2010, 19:34
door Obby
Als je BinckBank gebruikt voor beurstransacties gebeuren alle cash-transacties via een rekening van BinckBank zelf waarop uw geld via een nummertje gelokaliseerd is. Is daar enige garantie op bij een crash?
De aandelen zijn blijkbaar veilig indien er iets mis is met BinckBank, want dat is veilig geparkeerd en die aandelen blijven uw eigendom. Maar die rekening-courant vind ik toch een moeilijke tussenstap.
Stel een beurs/bankencrisis. Je verkoopt vlug aandelen, maar de cash staat op die binkbankrekening en die zijn zelf onderdeel van het probleem.
Ik wil niet dramatiseren maar toch.

Re: Garantie BinckBank rekening

Geplaatst: 7 september 2010, 20:02
door zeverare
van de website:

"BinckBank is tevens aangesloten bij het Nederlandse depositogarantiestelsel. Uw tegoeden op de geldrekening zijn hierdoor verzekerd tot een bedrag van € 100.000* per persoon (ongeacht het aantal rekeningen). In het geval van een gemeenschappelijke rekening van twee personen geldt dit per persoon."

zou me daar dus geen zorgen over maken wel over
"Je verkoopt vlug aandelen"

Re: Garantie BinckBank rekening

Geplaatst: 7 september 2010, 20:20
door Obby
zeverare schreef:van de website:

"BinckBank is tevens aangesloten bij het Nederlandse depositogarantiestelsel. Uw tegoeden op de geldrekening zijn hierdoor verzekerd tot een bedrag van € 100.000* per persoon (ongeacht het aantal rekeningen). In het geval van een gemeenschappelijke rekening van twee personen geldt dit per persoon."

zou me daar dus geen zorgen over maken wel over
"Je verkoopt vlug aandelen"
Toch maak ik mij daar zorgen over, ik vind die geldrekening zeer onpersoonlijk en ik weet niet onder welke regelgeving zo een rekeningstelsel valt. Waarom geven ze geen persoonlijke zichtrekening?

Re: Garantie BinckBank rekening

Geplaatst: 7 september 2010, 21:38
door Guest
Obby schreef:Toch maak ik mij daar zorgen over, ik vind die geldrekening zeer onpersoonlijk en ik weet niet onder welke regelgeving zo een rekeningstelsel valt. Waarom geven ze geen persoonlijke zichtrekening?
Dat is ook mijn probleem een beetje. Ik vind het ook erg onpersoonlijk en eigenlijk een beetje bizar dat je eerst je geld moet overschrijven naar de algemene rekening van Binck en dat zij dan via je mededeling geld op je geldrekening zetten.
Ik zou toch ook liever een eigen rekening hebben waar ik rechtstreeks naar kan overschrijven.