ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Ik bak mijn vlees hoofdzakelijk in de oven. beetje luiwammes ik
dus geen last van vocht in de pan en gezond
On topic AH is nie altijd goedkoper maar bij veel dingen wel ook bij merkproducten.
dus geen last van vocht in de pan en gezond
On topic AH is nie altijd goedkoper maar bij veel dingen wel ook bij merkproducten.
- centiempje
- Sr. Member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 10 okt 2013
- Contacteer:
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
mail terug:
"Colruyt garandeert u altijd de laagste prijzen in uw regio.
Wij volgen dus niet enkel de nationale concurrenten, maar ook de zeer plaatselijke.
Dat heeft tot gevolg dat er een prijsverschil kan zijn tussen verschillende Colruyt-winkels, wat hier dus het geval is.
Toch betalen we u uitzonderlijk het prijsverschil van 9,00 euro terug.
Als dank voor uw melding aan de Rode Telefoon, geven wij u graag een eenmalige korting van 1,25 euro op uw aankopen.
Deze bon is eenmalig geldig. Hij vervalt op 20/08/2017.
Druk deze mail en geef hem, samen met uw origineel kasticket, af aan de kassa van uw Colruyt-winkel.
Met vriendelijke groet,"
Alhoewel ik veel zin had om terug te sturen 'beide Colruyts zijn 'mijn regio', dus dat klopt dan toch niet?', laat ik het maar vlug zo, mijn mailtje heeft me toch maar €10,25 opgeleverd
"Colruyt garandeert u altijd de laagste prijzen in uw regio.
Wij volgen dus niet enkel de nationale concurrenten, maar ook de zeer plaatselijke.
Dat heeft tot gevolg dat er een prijsverschil kan zijn tussen verschillende Colruyt-winkels, wat hier dus het geval is.
Toch betalen we u uitzonderlijk het prijsverschil van 9,00 euro terug.
Als dank voor uw melding aan de Rode Telefoon, geven wij u graag een eenmalige korting van 1,25 euro op uw aankopen.
Deze bon is eenmalig geldig. Hij vervalt op 20/08/2017.
Druk deze mail en geef hem, samen met uw origineel kasticket, af aan de kassa van uw Colruyt-winkel.
Met vriendelijke groet,"
Alhoewel ik veel zin had om terug te sturen 'beide Colruyts zijn 'mijn regio', dus dat klopt dan toch niet?', laat ik het maar vlug zo, mijn mailtje heeft me toch maar €10,25 opgeleverd
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Een Colruyt 10km verder is NIET in de buurt! Mijn broer werkte er vroeger en zei dat ooit eens.
Er waren in de buurt '10km'. 2 vestigingen van Colruyt, maar volgens de directie is dit 'Niet in de buurt' en past dus de ene vestinging de prijs wel aan en de andere niet.
Er waren in de buurt '10km'. 2 vestigingen van Colruyt, maar volgens de directie is dit 'Niet in de buurt' en past dus de ene vestinging de prijs wel aan en de andere niet.
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Geen enkel probleem.
Ik pas mijn koopgedrag wel aan zoals Colruyt zijn prijzen meent te moeten aanpassen.
En ik rij daar geen enkele km extra voor in het land van de lintbebouwing.
Ik pas mijn koopgedrag wel aan zoals Colruyt zijn prijzen meent te moeten aanpassen.
En ik rij daar geen enkele km extra voor in het land van de lintbebouwing.
- centiempje
- Sr. Member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 10 okt 2013
- Contacteer:
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Nee, dat is WEL in de buurt, maar niet volgens de Colruyt, alsof de Colruyt altijd gelijk heeft dan? Als ze gelijk hebben, waarom kennen ze me dan het prijsverschil toe, hein?
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Graag verduidelijk ik wat zaken (colruyt werknemer):centiempje schreef: ↑25 juli 2017, 08:36Nee, dat is WEL in de buurt, maar niet volgens de Colruyt, alsof de Colruyt altijd gelijk heeft dan? Als ze gelijk hebben, waarom kennen ze me dan het prijsverschil toe, hein?
Onder andere:
- we reageren in principe op alle winkels (ook kruidvat, match, enzoverder). Er is een verschil tussen "standaardprijzen" en "folderprijzen". We gaan steeds reageren op folderacties (alle folders die we in ons bezit hebben, via internet, klanten, maar ook personeel stuurt lokale folders door via interne post) indien de vestiging van die keten 'in de buurt' is van jouw Colruyt. Over 'in de buurt' straks meer. Prijsnoteringen (ter plaatse effectief gaan kijken naar de standaardprijs) gebeuren in alle supermarkten. In de lokale kruidenier, nachtwinkel, kleine drankenhandel worden geen of weinig prijzen genoteerd. Daardoor kàn het gebeuren dat je 1 of andere bak bier goedkoper vindt in een drankenhandel (die bijvoorbeeld geen deel uitmaakt van Prik&Tik & consoorten, die een folder uitbrengen). Daarvoor bestaat idd de rode telefoon (dan wordt iemand op pad gestuurd om de betreffende prijs te controleren). Ik maak me wel sterk dat dit vrij uitzonderlijk is. We weten natuurlijk niet hoe lang die drankenhandel die prijs aanhoudt, daarom gaat wordt de prijs terug aangepast na enige tijd. Je kan dan blijven gebruik maken van de rode telefoon en je krijgt er idd nog een korting bovenop...
- "in de buurt" is een rekbaar gegeven en aantal kilometers heeft het vaak niets mee te maken. Neem nu de regio Gent (fictief voorbeeld!) Er zijn verschillende Albert Heijn winkels in Gent, doch (bijvoorbeeld!) niet in Merelbeke. Merelbeke is in kilometers of tijd niet zo ver van Gent maar reageert toch niet op AH, andere winkels in 't Gentse wel. Neem nu dat er geen enkele Colruyt in 't Gentse was en dat Merelbeke het dichtst was, zou die waarschijnlijk wél gaan reageren.
Waarom toch, zou je denken? Omdat de lijn ergens getrokken moet worden. Als we nationaal op alles reageren kunnen we de boeken toedoen denk ik
- als ik een opmerking zie à la "zelfs met 15% korting is boni niet goedkoper dan everyday", dan moet ik toch even met de ogen draaien. Neem dan everyday he Prijsreacties op boni en everyday gebeuren door de (objectieve) kwaliteit te vergelijken. Met Delhaize, Carrefour, AH,.. is dat niet zo moeilijk. Meestal zit het zo in elkaar:
A merk (Dash, Nutella): overal gelijk, al moet je idd soms kijken naar gewichten en inhoud. We passen de prijs/kilo aan van het product die in volume het meest aanleunt bij dat van de concurrent.
B merk Boni - Delhaize - Carrefour -...
C merk Everyday - 365 - carrefour discount - ....
Aldi en Lidl zijn vaak ingewikkelder... Er wordt gekeken naar kwaliteit. Een voorbeeld met confituur:
ALdi heeft zowel confituur met 50% vruchten als met 60% vruchten. Everyday heeft ook 50% vruchten, Boni 60%. We passen dus zo de juiste prijs aan. Goedkoper is aldi/lidl dus in principe nooit, al kan het best zijn dat je die van aldi of lidl lekkerder vindt natuurlijk .
Dit voorbeeld kan je ook uitbreiden naar de Actions van deze wereld. Vaak wordt er niet gereageerd op Action omdat het niet hetzélfde product is. De bewoording kan minimaal verschillen maar de kwaliteit (bvb fluoridegehalte in colgate-tandpasta) verschilt wel.
Ik maak me dus sterk dat je wel degelijk de laagste prijzen hebt 'in de buurt'. Alleen als je goesting hebt om tijd en geld te investeren in uitzoeken en rondrijden kan je misschien nog voordeliger uitkomen, ja. Of ga gewoon iedere week naar Gent/Ledeberg, die zijn volgens Test-Aankoop het goedkoopst van België (veel succes).
Ik wil gerust nog meer zaken uitklaren mocht daar nood aan zijn
Laatst gewijzigd door xenoke op 30 juli 2017, 22:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Oke oke nog iets over de kippefilets en andere sgtraffe promo's
Het gebeurt idd soms dat we slachtoffer zijn van 'straffe promo's' van onze concurrenten. Zij weten natuurlijk zoveel maand op voorhand dat ze vandaag kippefilets aan 5€ per kilo zetten, wij weten dat één of twee weken op voorhand. Dat maakt het lastig om stock bij te sturen waardoor je idd voor een leeg rek kan komen te staan... Vaak kan je (normale hoeveelheden) wel nog bestellen aan de actieprijs.
Let ook op de hoeveelheden. Als je bij Delhaize 2 kilo moet kopen, geldt de promoprijs bij ons ook 'meestal' pas vanaf 2 kilo. Let ook op het moment. Promo gedaan bij Delhaize, promo gedaan bij ons. Ik hoor namelijk soms mensen zeggen "maar allez, ik heb dat product vorige week bij x zien staan aan y euro". Tja dat zal wel, dan stond het waarschijnlijk bij colruyt ook op dat moment aan die prijs
Het gebeurt idd soms dat we slachtoffer zijn van 'straffe promo's' van onze concurrenten. Zij weten natuurlijk zoveel maand op voorhand dat ze vandaag kippefilets aan 5€ per kilo zetten, wij weten dat één of twee weken op voorhand. Dat maakt het lastig om stock bij te sturen waardoor je idd voor een leeg rek kan komen te staan... Vaak kan je (normale hoeveelheden) wel nog bestellen aan de actieprijs.
Let ook op de hoeveelheden. Als je bij Delhaize 2 kilo moet kopen, geldt de promoprijs bij ons ook 'meestal' pas vanaf 2 kilo. Let ook op het moment. Promo gedaan bij Delhaize, promo gedaan bij ons. Ik hoor namelijk soms mensen zeggen "maar allez, ik heb dat product vorige week bij x zien staan aan y euro". Tja dat zal wel, dan stond het waarschijnlijk bij colruyt ook op dat moment aan die prijs
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Nuttige bijdrage van Xenoke!
Het wordt nu allemaal wat duidelijker. Wel stom dat in Hasselt bijvoorbeeld er geen ah in de buurt is, maar wel een carrefour. en in Zonhoven dan wel een ah, maar geen carrefour
Het wordt nu allemaal wat duidelijker. Wel stom dat in Hasselt bijvoorbeeld er geen ah in de buurt is, maar wel een carrefour. en in Zonhoven dan wel een ah, maar geen carrefour
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Colruyt spreekt op de website niet over buurt maar over streek, wat iedereen aanvoelt als veel ruimer dan een paar km of 1 gemeente. En dat is misleidend want je gaat er vanuit dat de dichtsbijzijnde Colruyt de goedkoopste is en het niet interessant is om een paar km verder te winkelen.
- centiempje
- Sr. Member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 10 okt 2013
- Contacteer:
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
1) hahahah laat me eens goed lachen met uw naïviteit.. IEDERE keer dat Kruidvat met een actie komt waarbij de Finish tabletten aan minder dan €0.10/stuk staat gaat de Colruyt NOOIT mee. Leg me dat dan eens uit? Ik denk dat je een erg trouwe, maar naïeve medewerker bent..xenoke schreef: ↑30 juli 2017, 17:56Ik maak me dus sterk dat je wel degelijk de laagste prijzen hebt 'in de buurt'. Alleen als je goesting hebt om tijd en geld te investeren in uitzoeken en rondrijden kan je misschien nog voordeliger uitkomen, ja.centiempje schreef: ↑25 juli 2017, 08:36
Nee, dat is WEL in de buurt, maar niet volgens de Colruyt, alsof de Colruyt altijd gelijk heeft dan? Als ze gelijk hebben, waarom kennen ze me dan het prijsverschil toe, hein?
2) Beide Colruyts liggen even ver van mijn deur, dus beide zijn allebei 'in mijn buurt'. Dan maakt de uitleg van Colruyt niet uit, hoe zij 'uw buurt' omschrijven (want dat is het, het is niet in DE buurt, maar UW buurt: "Alle prijzen in je Colruyt-winkel zijn de laagste van je streek, daar kan je zeker van zijn." Niet dus...)
Goed, ik ga er verder niet op ingaan, ik bekijk altijd de folder van het Kruidvat en ik ben elke week in de Colruyt (of toch zo goed als) en kan dus telkens kijken naar de producten die ik standaard koop en ik ZIE dus dat het dikke onzin is, net als zoveel andere mensen hier.
Laatst gewijzigd door centiempje op 30 juli 2017, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Als dat zo is, waarom staat dan niet te lezen op de site van Colruyt?
"Met welke winkels wordt vergeleken?
In eerste instantie maken we een prijsvergelijking voor elke Colruyt-winkel met de supermarkten Delhaize en hypermarkten Carrefour omdat dat de twee grootste winkels zijn met nationale spreiding, en met de hard discounters Aldi en Lidl. Waar er een Albert Heijn-supermarkt in de buurt ligt, vergelijken we ook daarmee. Tenzij expliciet vermeld met welke winkel we precies vergelijken, nemen we de prijzen die ze nationaal toepassen."
Bron: https://www.colruyt.be/nl/altijd-de-laa ... sbarometer
Als jouw stelling klopt, zou ik in jouw plaats zo vlug mogelijk een mail sturen naar het hoofdkantoor om deze tekst zo spoedig mogelijk te laten aanpassen...
Persoonlijk vind ik het principe van Colruyt absoluut niet klantvriendelijk. Het zijn de anderen die hun nek uitsteken met promoties en Colruyt volgt gewoon. Moet m.i. trouwens bakken geld kosten om dag in dag uit alle folders uit te pluizen + winkelprijzen te gaan controleren.
Volgens Colruyt hoef je als klant ook nooit meer te vergelijken. Net meer vind ik, want itt de folder van een concurrent heb je in jouw Colruyt er het raden naar als er een product supervoordelig te verkrijgen is. Heb je de promotie van een concurrent gemist, dan heeft Colruyt allang zijn prijs terug verhoogd.
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
@ xenoce
Rare uitleg, ik verklaar me nader. Colruyt Merelbeke vergelijkt zijn prijzen niet met AH winkels in Gent, schrijf je. Nochtans ligt AH Ghelamco nog geen kilometer van de gemeentegrens met Merelbeke !
Onlangs gaf AH een promo op de beroemde Danio van Danone. AH is de enige supermarkt in ons land die deze aanbied in verpakkingen van 450 gram. Prijs bij Colruyt, naar gelang de fruitsmaak1.10 € voor amper 180 gram. Promo AH 1 € voor 450 gram, of inhoud maal 2.5 keer zoveel, en dan nog minder betalen ook nog. Logisch zou Colruyt zijn prijzen moeten laten zakken in de omgeving van 0.40 €. Dat gebeurde nergens, uitleg van een winkelmedewerker, we mogen wettelijk niet met verlies verkopen. AH hanteert Hollandse prijzen in ons land, en Colruyt kan idd soms niet zakken om wettelijke redenen met hun prijs. Graag je feedback.
Rare uitleg, ik verklaar me nader. Colruyt Merelbeke vergelijkt zijn prijzen niet met AH winkels in Gent, schrijf je. Nochtans ligt AH Ghelamco nog geen kilometer van de gemeentegrens met Merelbeke !
Onlangs gaf AH een promo op de beroemde Danio van Danone. AH is de enige supermarkt in ons land die deze aanbied in verpakkingen van 450 gram. Prijs bij Colruyt, naar gelang de fruitsmaak1.10 € voor amper 180 gram. Promo AH 1 € voor 450 gram, of inhoud maal 2.5 keer zoveel, en dan nog minder betalen ook nog. Logisch zou Colruyt zijn prijzen moeten laten zakken in de omgeving van 0.40 €. Dat gebeurde nergens, uitleg van een winkelmedewerker, we mogen wettelijk niet met verlies verkopen. AH hanteert Hollandse prijzen in ons land, en Colruyt kan idd soms niet zakken om wettelijke redenen met hun prijs. Graag je feedback.
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Oeioei, wat heb ik nu veroorzaakt
Kijk mannekes, ik wil hier niemand overtuigen of zo he, ik ben gewoon 'bereid' te delen wat ik weet. Maak zelf je keuze van winkel, ik probeer ter goeder trouw te antwoorden op vragen...
Patrick1: ik heb twee of drie maal aangegeven dat het om een fictief voorbeeld gaat. Ik wéét niet of Merelbeke reageert op AH of niet. Het ging over het algemeen principe, zoals op de site staat: waar gaan klanten naartoe? hoe zit de buurt in mekaar? Enzovoort. Die danio van AH is een Hollands product dat in Belgische supermarkten idd niet wordt aangeboden. In vermoed dat dat er iets mee te maken heeft, maar de precieze reden weet ik ook niet. Ben je bvb zeker dat we de hoeveelheidsprijs (bvb 3x180g) ook niet aanpassen? Heb je de vraag al aan de klantendienst gesteld wat de reden is dat de prijs niet wordt aangepast? Verkopen met verlies mag niet idd, maar 'verlies' wordt op langere periodes bekeken. Op bvb één bepaalde dag wordt danio met verlies verkocht, maar als je dat bekijkt op maandbasis niet. Normaal is verlies geen reden om een prijs niet aan te passen. In dat danio-geval zal er wel iets anders zijn. Verlies is trouwens ook relatief: in welke mate betaalt de leverancier de promo of niet?
TNTim: Er staat 'in eerste instantie'. We volgen de grote supermarkten op winkelprijzen, maar ook folders van Kruidvat, etc. Laagste prijzen is een 'concept' van supermarkt, je ziet die in het buitenland ook: prijsvolgers. Klantvriendelijkheid heeft hier mijn inziens weinig mee te maken (of ik interpreteer dat woord in ieder geval anders). We hebben wel degelijk eigen promo's hoor, elke twee weken is er een nieuwe folder... Trouwens, "nek uit steken", bijna alle promoties worden betaald door fabrikanten, niet door de supermarkten.
Over het "niet meer moeten vergelijken": we duiden prijsreacties aan door "promo reactie concurrent" op het prijsetiket. Hoe voordelig dat nu juist is weet je idd niet. Je kan het natuurlijk ook anders bekijken:je koopt wat je nodig hebt, en voor die hoeveelheid, op dat moment, is dat de laagste prijs. Je hebt mensen die folders uitpluizen, je hebt er die gewoon inkopen doen en waarbij de prijs van ondergeschikt belang is: sommigen willen niet beinvloed worden door promotie's. 't Is allemaal hoe je 't bekijkt.Misschien blijf jij dan beter de folders bekijken
Laagste prijzen garanderen kost waarschijnlijk wel wat geld ja.. Een anonymous met levende kreeften (Delhaize), een onthaal waar je je brief kunt posten, Delhaizeproducten in de show van Jeroen Meus, LIDL op alle wielertruitjes... dat zal ook wel wat kosten zeker. (ik wil maar zeggen: elke retailer heeft z'n concept, en dus ook z'n specifieke kosten)
Centiempje: gaat het over exact dezelfde finishtabletten? heb je al es een mail gestuurd met de vraag waarom er niet gereageerd wordt?
Over dat buurt-principe: ik heb de grove uitleg gedaan he, ga je niet akkoord over een specifiek geval, dan moet ik u naar de klantendienst of de gerant van die bepaalde winkel verwijzen. Blij dat je toch nog élke week voor Colruyt kiest :-)
Als je nog zoiets voor hebt wil ik best es onderzoeken wààrom er al dan niet werd gereageerd hoor.
Kijk mannekes, ik wil hier niemand overtuigen of zo he, ik ben gewoon 'bereid' te delen wat ik weet. Maak zelf je keuze van winkel, ik probeer ter goeder trouw te antwoorden op vragen...
Ik heb je verteld hoe het ongeveer in mekaar zit. 't Is vrij complex, ja, dat wel, maar als je dat misleidend vind kan ik daar helaas weinig aan veranderen.zeverare schreef: ↑30 juli 2017, 20:15Colruyt spreekt op de website niet over buurt maar over streek, wat iedereen aanvoelt als veel ruimer dan een paar km of 1 gemeente. En dat is misleidend want je gaat er vanuit dat de dichtsbijzijnde Colruyt de goedkoopste is en het niet interessant is om een paar km verder te winkelen.
Patrick1: ik heb twee of drie maal aangegeven dat het om een fictief voorbeeld gaat. Ik wéét niet of Merelbeke reageert op AH of niet. Het ging over het algemeen principe, zoals op de site staat: waar gaan klanten naartoe? hoe zit de buurt in mekaar? Enzovoort. Die danio van AH is een Hollands product dat in Belgische supermarkten idd niet wordt aangeboden. In vermoed dat dat er iets mee te maken heeft, maar de precieze reden weet ik ook niet. Ben je bvb zeker dat we de hoeveelheidsprijs (bvb 3x180g) ook niet aanpassen? Heb je de vraag al aan de klantendienst gesteld wat de reden is dat de prijs niet wordt aangepast? Verkopen met verlies mag niet idd, maar 'verlies' wordt op langere periodes bekeken. Op bvb één bepaalde dag wordt danio met verlies verkocht, maar als je dat bekijkt op maandbasis niet. Normaal is verlies geen reden om een prijs niet aan te passen. In dat danio-geval zal er wel iets anders zijn. Verlies is trouwens ook relatief: in welke mate betaalt de leverancier de promo of niet?
TNTim: Er staat 'in eerste instantie'. We volgen de grote supermarkten op winkelprijzen, maar ook folders van Kruidvat, etc. Laagste prijzen is een 'concept' van supermarkt, je ziet die in het buitenland ook: prijsvolgers. Klantvriendelijkheid heeft hier mijn inziens weinig mee te maken (of ik interpreteer dat woord in ieder geval anders). We hebben wel degelijk eigen promo's hoor, elke twee weken is er een nieuwe folder... Trouwens, "nek uit steken", bijna alle promoties worden betaald door fabrikanten, niet door de supermarkten.
Over het "niet meer moeten vergelijken": we duiden prijsreacties aan door "promo reactie concurrent" op het prijsetiket. Hoe voordelig dat nu juist is weet je idd niet. Je kan het natuurlijk ook anders bekijken:je koopt wat je nodig hebt, en voor die hoeveelheid, op dat moment, is dat de laagste prijs. Je hebt mensen die folders uitpluizen, je hebt er die gewoon inkopen doen en waarbij de prijs van ondergeschikt belang is: sommigen willen niet beinvloed worden door promotie's. 't Is allemaal hoe je 't bekijkt.Misschien blijf jij dan beter de folders bekijken
Laagste prijzen garanderen kost waarschijnlijk wel wat geld ja.. Een anonymous met levende kreeften (Delhaize), een onthaal waar je je brief kunt posten, Delhaizeproducten in de show van Jeroen Meus, LIDL op alle wielertruitjes... dat zal ook wel wat kosten zeker. (ik wil maar zeggen: elke retailer heeft z'n concept, en dus ook z'n specifieke kosten)
Centiempje: gaat het over exact dezelfde finishtabletten? heb je al es een mail gestuurd met de vraag waarom er niet gereageerd wordt?
Over dat buurt-principe: ik heb de grove uitleg gedaan he, ga je niet akkoord over een specifiek geval, dan moet ik u naar de klantendienst of de gerant van die bepaalde winkel verwijzen. Blij dat je toch nog élke week voor Colruyt kiest :-)
Als je nog zoiets voor hebt wil ik best es onderzoeken wààrom er al dan niet werd gereageerd hoor.
Laatst gewijzigd door xenoke op 31 juli 2017, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Omdat je het zo vriendelijk voorstelt en het gaat niet eens over vergelijking tussen prijzen van Colruyt en de concurrentie maar over promoties van Colruyt zelf.Ik wil gerust nog meer zaken uitklaren mocht daar nood aan zijn
- Hoe verklaar je dat Colruyt een week lang een 50% actie doet op een ALPRO product en dat ik in die week DRIE maal in 2 verschillende vestigingen kom (een in het zuiden van de provincie Antwerpen en één in het noorden van diezelfde provincie) en dat dit product telkens niet voorradig is => lege rekken. Heel toevallig zijn de rekken met dat product de dag na afloop van die promotie weer volledig aangevuld. Dat is als klant toch wel pech hebben zeker.
- We stellen ook meer en meer vast dat het moeilijker wordt om prijzen te vergelijken per gewichtseenheid. In het verleden was dit nooit een probleem. Nu zijn deze steeds vaker, waarschijnlijk weer ongelukkig toeval, niet te vinden. Nieuwsgierig als we zijn zat de prijs per gewicht wel ONDER de nieuwe prijzen geschoven (of de nieuwe er boven geschoven).*
- In een niet eens zo ver verleden kon je op je ticket regelmatig zien dat je zoveel euro korting had door gebruik te maken van je Extra kaart. Tegenwoordig is dat voordeel steeds vaker teruggelopen naar NUL euro.
U bent misschien naïef maar wij in elk geval niet.
* In de LIDL heb ik het nog erger meegemaakt hoor. In de fruitafdelling verschillende items met rode PROMO prijs -X% en daar achter de "nieuwe prijs". Als argeloze klant ga je er dan vanuit dat je x% korting hebt op de gangbare prijs en meenemen maar voor dit "voordeel" verdwenen is. Is het luiheid of naïviteit ik weet het niet. Maar onder de promoprijs zat nog de gewone prijs. Wat dacht je, exact dezelfde als de promoprijs.
Ze lachen je uit waar je bij staat.
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Cronos,
Zie uitleg over kipfilets. Het gebeurt, dat we inderdaad slachtoffer zijn van erg succesvolle promo's. Heb je de facebookgroep The moneyologists al gezien? Er moet maar iemand een foto posten van een ongelofelijk koopje (alpro aan 50%, in combinatie met een bonneke dat in de Metro-krant stond, bijvoorbeeld? Dan gaan mensen stapels metro's halen en knippen maar!) en plots gaan duidenden facebookleden op zoek naar die promo. Natuurlijk is de stock daar niet op voorzien. Soms is zelfs de leverancier er niet op voorzien. Je insinueert dat we met opzet lege rekken creëren bij promoproducten en sorry hoor, maar da's ronduit belachelijk. Ik verkoop liever méér dan minder, en nogmaals: die 50% wordt betaald door Alpro, dus van mij mag je gerust een palletje Alpropotjes bestellen aan 50%.
Vaak worden promoties bij ons opgekocht door 'grote families' of nachtwinkels. Dash moet maar es in promotie staan en hup, heel het rek leeg. We vullen aan en tien minuten later is dat rek wéér leeg. Natuurlijk bestellen we bij maar niets garandeert dat jij niet voor een leeg rek staat. Ik bedien ook graag élke klant, spreek daarom iemand aan en normaal gezien kan je je product bestellen.
De etiketten zijn gewijzigd bij vroeger, ja,aan verandering moet ne mens wennen. Weet dat Colruyt de enige is die zo veel informatie op z'n prijsetiketten zet. Bedoel je etiketten in de frigo (alpro toevallig?) Die worden geplooid omdat de rayon smaller is, maar normaal moet de gewichts- of stukprijs nog steeds zichtbaar zijn. De tekst wordt hoger geprint en het onderste gedeelte wordt geplooid. Zo niet: contacteer uw winkelgerant want dan worden de etiketten niet goed gestoken. Ik krijg wel het gevoel dat je opnieuw insinueert dat dit met opzet gebeurt. Als we dààr onze tijd moeten insteken, dan stop ik er ook mee denk ik. We hebben wel andere katjes te geselen.
Er worden 100en etiketten op een dag gestoken. Je bent de tweede die me naïef noemt. Ik weet vrij goed hoe het systeem in mekaar zit (en dat is niet bij alle werknemers het geval, het is vrij complex - wat wel en wat niet? - en daarom wordt vaak verwezen naar de rode telefoon), ben zeer kritisch, dus ik vind het beledigend als je me naïef noemt. Wat ik wel ben is overtuigd van het principe en het concept. Er is heel vaak een eenvoudige verklaring waarom al dan niet gereageerd wordt op concurrenten en dat is net wat ik wil bijbrengen. Ik vind het niet erg als je niet akkoord gaat met een bepaalde reden, dat is uw volste recht, maar noem het niet naïef.
Ikzelf kijk ook naar de folders van allerhande winkels en ik zie de prijzen dagdagelijks aangepast worden. Ik kijk naar andere folders en doe gewoon mijn aankopen bij Colruyt.
Over je extra-korting, tja, wat kan ik daarop zeggen? Je insinueert dat er minder kortingen zijn dan vroeger? Nogmaals: kijk es op The Moneyologists op facebook, je zal versteld staan. Ik heb al xtra-tellers zien passeren van tegen de 1.000 euro (op jaarbasis). Doe wat meer je best om de juiste producten en hoeveelheden te kopen, zou ik zeggen. Het kan soms een pak schelen als je bijvoorbeeld drie stuks koopt. Ik heb in ieder geval niet de indruk dat ik meer moet zoeken dan vroeger of dat er minder kortingen zijn. Of is dat naïviteit?
Een toestand zoals u beschrijft bij lidl heb ik, in eer en geweten, nog nooit gezien bij Colruyt. Ik let op mijn woorden zodat ik geen derde keer naïef genoemd word
Als er foute prijzen geafficheerd zijn berust dat eigenlijk bijna altijd op een menselijke fout (iemand is vergeten een afficheke weg te nemen, bijvoorbeeld). In zo'n geval wordt nooit moeilijk gedaan. Da's natuurlijk nog iets anders dan hetgeen je beschrijft over Lidl, hetgeen toch eerder misleidend is in plaats van foutief.
Kunnen we ons anders beperken tot inhoudelijke vragen of onduidelijkheden? Ik heb het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en da's niet mijn intentie. Jammer als je je niet kunt vinden in bepaalde werkwijzes, ze zijn er wel allemaal met een reden. Maak vooral zelf je keuze van winkel.
Zie uitleg over kipfilets. Het gebeurt, dat we inderdaad slachtoffer zijn van erg succesvolle promo's. Heb je de facebookgroep The moneyologists al gezien? Er moet maar iemand een foto posten van een ongelofelijk koopje (alpro aan 50%, in combinatie met een bonneke dat in de Metro-krant stond, bijvoorbeeld? Dan gaan mensen stapels metro's halen en knippen maar!) en plots gaan duidenden facebookleden op zoek naar die promo. Natuurlijk is de stock daar niet op voorzien. Soms is zelfs de leverancier er niet op voorzien. Je insinueert dat we met opzet lege rekken creëren bij promoproducten en sorry hoor, maar da's ronduit belachelijk. Ik verkoop liever méér dan minder, en nogmaals: die 50% wordt betaald door Alpro, dus van mij mag je gerust een palletje Alpropotjes bestellen aan 50%.
Vaak worden promoties bij ons opgekocht door 'grote families' of nachtwinkels. Dash moet maar es in promotie staan en hup, heel het rek leeg. We vullen aan en tien minuten later is dat rek wéér leeg. Natuurlijk bestellen we bij maar niets garandeert dat jij niet voor een leeg rek staat. Ik bedien ook graag élke klant, spreek daarom iemand aan en normaal gezien kan je je product bestellen.
De etiketten zijn gewijzigd bij vroeger, ja,aan verandering moet ne mens wennen. Weet dat Colruyt de enige is die zo veel informatie op z'n prijsetiketten zet. Bedoel je etiketten in de frigo (alpro toevallig?) Die worden geplooid omdat de rayon smaller is, maar normaal moet de gewichts- of stukprijs nog steeds zichtbaar zijn. De tekst wordt hoger geprint en het onderste gedeelte wordt geplooid. Zo niet: contacteer uw winkelgerant want dan worden de etiketten niet goed gestoken. Ik krijg wel het gevoel dat je opnieuw insinueert dat dit met opzet gebeurt. Als we dààr onze tijd moeten insteken, dan stop ik er ook mee denk ik. We hebben wel andere katjes te geselen.
Er worden 100en etiketten op een dag gestoken. Je bent de tweede die me naïef noemt. Ik weet vrij goed hoe het systeem in mekaar zit (en dat is niet bij alle werknemers het geval, het is vrij complex - wat wel en wat niet? - en daarom wordt vaak verwezen naar de rode telefoon), ben zeer kritisch, dus ik vind het beledigend als je me naïef noemt. Wat ik wel ben is overtuigd van het principe en het concept. Er is heel vaak een eenvoudige verklaring waarom al dan niet gereageerd wordt op concurrenten en dat is net wat ik wil bijbrengen. Ik vind het niet erg als je niet akkoord gaat met een bepaalde reden, dat is uw volste recht, maar noem het niet naïef.
Ikzelf kijk ook naar de folders van allerhande winkels en ik zie de prijzen dagdagelijks aangepast worden. Ik kijk naar andere folders en doe gewoon mijn aankopen bij Colruyt.
Over je extra-korting, tja, wat kan ik daarop zeggen? Je insinueert dat er minder kortingen zijn dan vroeger? Nogmaals: kijk es op The Moneyologists op facebook, je zal versteld staan. Ik heb al xtra-tellers zien passeren van tegen de 1.000 euro (op jaarbasis). Doe wat meer je best om de juiste producten en hoeveelheden te kopen, zou ik zeggen. Het kan soms een pak schelen als je bijvoorbeeld drie stuks koopt. Ik heb in ieder geval niet de indruk dat ik meer moet zoeken dan vroeger of dat er minder kortingen zijn. Of is dat naïviteit?
Een toestand zoals u beschrijft bij lidl heb ik, in eer en geweten, nog nooit gezien bij Colruyt. Ik let op mijn woorden zodat ik geen derde keer naïef genoemd word
Als er foute prijzen geafficheerd zijn berust dat eigenlijk bijna altijd op een menselijke fout (iemand is vergeten een afficheke weg te nemen, bijvoorbeeld). In zo'n geval wordt nooit moeilijk gedaan. Da's natuurlijk nog iets anders dan hetgeen je beschrijft over Lidl, hetgeen toch eerder misleidend is in plaats van foutief.
Kunnen we ons anders beperken tot inhoudelijke vragen of onduidelijkheden? Ik heb het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen en da's niet mijn intentie. Jammer als je je niet kunt vinden in bepaalde werkwijzes, ze zijn er wel allemaal met een reden. Maak vooral zelf je keuze van winkel.