Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Ik keek zonet even mijn rekeningoverzicht na, en stel vast dat vandaag (24 juli) er geld van mijn Keytrade-zichtrekening zomaar werd overgeschreven naar mijn effectenrekening van DeGiro.
Zeer vreemd toch allemaal, zeker omdat ik zelf de opdracht niet heb gegeven. Tot vorige week stond daar een doorlopende opdracht ingesteld waarbij telkens op de 8ste van de maand XX euro werd overgemaakt (automatisch). Donderdagavond heb ik die transactie verwijderd, omdat DeGiro 'rompslomp' is.
Ik vermoed dat het systeem is beginnen flippen hierbij?
Zeer vreemd toch allemaal, zeker omdat ik zelf de opdracht niet heb gegeven. Tot vorige week stond daar een doorlopende opdracht ingesteld waarbij telkens op de 8ste van de maand XX euro werd overgemaakt (automatisch). Donderdagavond heb ik die transactie verwijderd, omdat DeGiro 'rompslomp' is.
Ik vermoed dat het systeem is beginnen flippen hierbij?
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
:s
Is niet de eerste keer dat er bij Keytrade iets misgaat... https://www.spaargids.be/sparen/keytrad ... l-uit.html
Is niet de eerste keer dat er bij Keytrade iets misgaat... https://www.spaargids.be/sparen/keytrad ... l-uit.html
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Tussen donderdagavond (jouw verwijdering van transactie) en deze morgen, zit het verlengde weekend van 21 juli. Misschien dat jouw verwijderingsopdracht pas vanmorgen effectief werd?
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Dat is inderdaad zeer gek. Welke reactie gaf Keytrade je toen je belde?
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Wie heeft deze doorlopende opdracht dan gegeven?
Lijkt me anders een zeer logische uitleg, in tegenstelling tot TS zijn eigen tegenspraak.
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Telkens de 8ste van de maand schreef ik 100 euro naar DeGiro. Dat was geld dat bestemd was voor trackers. Maar de 8ste was het al van mijn rekening hé.
Ik vond het gewoon niet meer opportuun om verder te beleggen dus haalde ik donderdag 20 juli die opdracht weg. Ik vroeg dus niet om zomaar even nog de laatste keer geld over te maken.
Ik vond het gewoon niet meer opportuun om verder te beleggen dus haalde ik donderdag 20 juli die opdracht weg. Ik vroeg dus niet om zomaar even nog de laatste keer geld over te maken.
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Dan nog is de 8e van de maand een heel eind weg. Dit maal is dat geld dus niet op de 8e verdwenen.
Het enige goede aan dit, is dat het in ieder geval naar jouw rekening ging en niet naar een derde.
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Keytrade snapt het ook niet en zegt dat ik wel degelijk opdracht gaf. Haha, ik beëindig de opdracht, dan wens ik het toch niet?
Het geld had eens naar een vorige verhuurder of boze ex moeten gaan. Dan kon ik fluiten naar mijn geld want Keytrade trekt de paraplu open voor de fouten in hun systeem, gezellige bende daar!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Het geld had eens naar een vorige verhuurder of boze ex moeten gaan. Dan kon ik fluiten naar mijn geld want Keytrade trekt de paraplu open voor de fouten in hun systeem, gezellige bende daar!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Hoe ze snappen het niet? Ze zeggen gewoon dat de opdracht bij jou lag.
Welke paraplu? Als jij gelijk hebt leg ze dan gewoon de bewijzen voor. Daar is toch niets moeilijk aan. Dan kunnen ze niet anders dan hun vergissing toegeven. In het andere geval heb jij de vergissing gemaakt en kunnen ze er ook niets aan doen.
Als door een fout van de bank je geld bij derden toe komt en je kan dat niet recupereren is het aan diegene die de fout gemaakt heeft dit recht te zetten (al dan niet na wat tegengepruttel).
Op het verkeerde knopje gedrukt misschien?
Eigenaardig verhaal.
Als jouw uitleg klopt moet heb je toch het bewijs zwart op wit?
Even een kopietje van de beëindiging van je opdracht opsturen naar Keytrade en als ze niet kunnen aantonen dat jij de opdracht wel gaf is er toch geen probleem?
Toevallig deze week iets gelijkaardigs voorgehad.
Ik hou al niet van domiciliëringen en een van de weinige die nog actief was wordt nu ook ook opgeheven.
1. Op 25/06/2017 krijg ik mijn factuur xxx met eindafrekening van Pidpa (waterMij) met de mededeling dat ze mij 18 € verschuldigd zijn. Mijn volgende voorschotfactuur zal op 25/09 toegestuurd worden en zal 56 € bedragen.
Normale situatie dus.
2. Op 24/07/2017 zie ik dat Pidpa 51 € van mijn rekening heeft afgehouden via domiciliëring (de laatste keer dus).
dit met vermelding van factuur yyy. Factuur yyy heb ik echter nooit ontvangen noch zou ik weten waar die over zou moeten gaan (zie 1.). Ik kan natuurlijk altijd iets over het hoofd gezien hebben (maar dit is zeer onwaarschijnlijk gezien mijn facturen elektronisch toekomen en er ook hier geen spoor van deze factuur te vinden is). Voor alle zekerheid log ik in op mijn account bij Pidpa waar alle elektronische facturen van de laatste jaren bewaard worden. Hier staat geen enkele openstaande factuur, de laatste factuur is xxx en ook van yyy wordt hier geen enkele melding gemaakt.
3. Hierop volgt een klacht bij de klantendienst van Pidpa met een pdf van alle bewijzen aangehaald in punt 1. en 2.
Ik maak me geen enkele zorgen dat dit rechtgezet wordt. Noch heeft het zin op hen beginnen te schelden want daar schiet niemand iets mee op. Vergissingen gebeuren nu eenmaal en dienen om rechtgezet te worden.
Anderzijds hebben we ook al eens 50.000 euro van het RIZIV op onze rekening gestort gekregen die voor iemand anders bestemd was. De fout lag wel bij die andere die een foutief rekeningnummer als begunstigde had doorgegeven. We hebben dat netjes teruggestort.
Welke paraplu? Als jij gelijk hebt leg ze dan gewoon de bewijzen voor. Daar is toch niets moeilijk aan. Dan kunnen ze niet anders dan hun vergissing toegeven. In het andere geval heb jij de vergissing gemaakt en kunnen ze er ook niets aan doen.
Als door een fout van de bank je geld bij derden toe komt en je kan dat niet recupereren is het aan diegene die de fout gemaakt heeft dit recht te zetten (al dan niet na wat tegengepruttel).
Op het verkeerde knopje gedrukt misschien?
Eigenaardig verhaal.
Als jouw uitleg klopt moet heb je toch het bewijs zwart op wit?
Even een kopietje van de beëindiging van je opdracht opsturen naar Keytrade en als ze niet kunnen aantonen dat jij de opdracht wel gaf is er toch geen probleem?
Toevallig deze week iets gelijkaardigs voorgehad.
Ik hou al niet van domiciliëringen en een van de weinige die nog actief was wordt nu ook ook opgeheven.
1. Op 25/06/2017 krijg ik mijn factuur xxx met eindafrekening van Pidpa (waterMij) met de mededeling dat ze mij 18 € verschuldigd zijn. Mijn volgende voorschotfactuur zal op 25/09 toegestuurd worden en zal 56 € bedragen.
Normale situatie dus.
2. Op 24/07/2017 zie ik dat Pidpa 51 € van mijn rekening heeft afgehouden via domiciliëring (de laatste keer dus).
dit met vermelding van factuur yyy. Factuur yyy heb ik echter nooit ontvangen noch zou ik weten waar die over zou moeten gaan (zie 1.). Ik kan natuurlijk altijd iets over het hoofd gezien hebben (maar dit is zeer onwaarschijnlijk gezien mijn facturen elektronisch toekomen en er ook hier geen spoor van deze factuur te vinden is). Voor alle zekerheid log ik in op mijn account bij Pidpa waar alle elektronische facturen van de laatste jaren bewaard worden. Hier staat geen enkele openstaande factuur, de laatste factuur is xxx en ook van yyy wordt hier geen enkele melding gemaakt.
3. Hierop volgt een klacht bij de klantendienst van Pidpa met een pdf van alle bewijzen aangehaald in punt 1. en 2.
Ik maak me geen enkele zorgen dat dit rechtgezet wordt. Noch heeft het zin op hen beginnen te schelden want daar schiet niemand iets mee op. Vergissingen gebeuren nu eenmaal en dienen om rechtgezet te worden.
Anderzijds hebben we ook al eens 50.000 euro van het RIZIV op onze rekening gestort gekregen die voor iemand anders bestemd was. De fout lag wel bij die andere die een foutief rekeningnummer als begunstigde had doorgegeven. We hebben dat netjes teruggestort.
Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Cronos, als er van jouw rekening geld overgeschreven wordt naar een derde zonder dat jij de opdracht gaf omwille van een softwarefout. Hoe ga jij dan bewijzen dat je dat NIET gedaan hebt...?
Het gaat hier helemaal niet over een domiciliering dat verkeerd/teveel geïnd wordt door een ander, maar een fout van de bank...
Het gaat hier helemaal niet over een domiciliering dat verkeerd/teveel geïnd wordt door een ander, maar een fout van de bank...
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
TS beweert dat alles begonnen is met het:
- Stopzetten van een doorlopende opdracht die de 8ste moet doorgaan. Daar krijgt hij een bericht van, is een bewijsstuk.
- Hierop volgend is er op een vroegere datum geld overgeschreven van zijn rekening naar zijn De Giro rekening, dezelfde rekening als de stopgezette doorlopende opdracht en in dezelfde periode.
Toeval?
Als TS daar geen opdracht toe gaf is er ook geen spoor van deze opdracht in zijn elektronisch beheerde rekening.
Het is aan de bank om dan te bewijzen dat TS ongelijk heeft. Niet andersom.
Maar laat me toe een beetje te twijfelen aan de verhalen van TS cfr. zijn verwarde verhalen in andere topics.
Ik beweer niet dat TS dit willens nillens gedaan heeft maar een foutje van zijn kant is ook mogelijk.
Het is dus veel te vroeg om wie dan in dit verhaal ook met de vinger te wijzen. Daar is op dit ogenblik nl. geen duidelijke info voor.
Als je dan toch een rechtstreekse vergelijking wil: in een ver verleden heeft een bank mij ook eens onterecht (fout van de bank) RV aangerekend op het vrijgesteld rentebedrag van een spaarrekening. Ze wilden mij toen ook wijsmaken dat dit reeds gestort was aan de Staatskas (mijn probleem niet) en dat ik dat daar zelf moest gaan recupereren. Hallo? Proberen kan geen kwaad maar na een "bezoekje" aan het kantoor was dit vlug rechtgezet. Na rechtzetting uiteraard gevolgd door stopzetting van alle activiteiten bij deze instelling. Wie onder zijn verantwoordelijkheid wil uitkomen moet maar op de blaren zitten.
Hier zitten schelden helpt je geen zier.
Het is hier dat je moet zijn:
Keytrade Bank, Belgisch bijkantoor van Arkéa Direct Bank NV (Frankrijk)
Vorstlaan 100
1170 Brussel
België
ps. software maakt geen fouten. Software kan wel foutief gebruikt worden of verkeerdelijk geschreven zijn door mensen. Aan de basis ligt dus steeds een menselijke fout.
- Stopzetten van een doorlopende opdracht die de 8ste moet doorgaan. Daar krijgt hij een bericht van, is een bewijsstuk.
- Hierop volgend is er op een vroegere datum geld overgeschreven van zijn rekening naar zijn De Giro rekening, dezelfde rekening als de stopgezette doorlopende opdracht en in dezelfde periode.
Toeval?
Als TS daar geen opdracht toe gaf is er ook geen spoor van deze opdracht in zijn elektronisch beheerde rekening.
Het is aan de bank om dan te bewijzen dat TS ongelijk heeft. Niet andersom.
Maar laat me toe een beetje te twijfelen aan de verhalen van TS cfr. zijn verwarde verhalen in andere topics.
Ik beweer niet dat TS dit willens nillens gedaan heeft maar een foutje van zijn kant is ook mogelijk.
Het is dus veel te vroeg om wie dan in dit verhaal ook met de vinger te wijzen. Daar is op dit ogenblik nl. geen duidelijke info voor.
Als je dan toch een rechtstreekse vergelijking wil: in een ver verleden heeft een bank mij ook eens onterecht (fout van de bank) RV aangerekend op het vrijgesteld rentebedrag van een spaarrekening. Ze wilden mij toen ook wijsmaken dat dit reeds gestort was aan de Staatskas (mijn probleem niet) en dat ik dat daar zelf moest gaan recupereren. Hallo? Proberen kan geen kwaad maar na een "bezoekje" aan het kantoor was dit vlug rechtgezet. Na rechtzetting uiteraard gevolgd door stopzetting van alle activiteiten bij deze instelling. Wie onder zijn verantwoordelijkheid wil uitkomen moet maar op de blaren zitten.
Hier zitten schelden helpt je geen zier.
Het is hier dat je moet zijn:
Keytrade Bank, Belgisch bijkantoor van Arkéa Direct Bank NV (Frankrijk)
Vorstlaan 100
1170 Brussel
België
ps. software maakt geen fouten. Software kan wel foutief gebruikt worden of verkeerdelijk geschreven zijn door mensen. Aan de basis ligt dus steeds een menselijke fout.
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Om nog even de hele situatie te schetsen.
Kevva die belegd maandelijks en doet dat bij MeDirect, Rabobank en DeGiro. Mijn loon wordt gestort op mijn persoonlijke rekening bij Keytrade. Dus moet ik zelf zorgen dat een deeltje daarvan bij de brokers terecht komt. Wat heeft Kevva dus in het verleden gedaan?
Alle begunstigden (mijn verschillende rekeningen) toegevoegd bij Keytrade en voor elke begunstigde vervolgens een bedrag ingesteld als 'doorlopende opdracht', die doorlopende opdrachten worden maandelijks uitgevoerd op een vaste datum. MeDirect de 1ste van de maand, DeGiro nu toevallig de 8ste.
Maar op een gegeven moment vond ik het niet langer opportuun om nog geld over te maken naar mijn DeGiro rekening. De laatste keer dat er geld af gegaan is, was op 8 juli 2017 (zeer netjes, zonder problemen trouwens). Maar goed, ik zei daarnet al dat ik het niet langer nodig vond.
Bij de doorlopende opdrachten heb je 2 knoppen 'Wijzigen' of 'Verwijderen'. Ik klikte met 100% zekerheid op 'Verwijderen', dat deed ik donderdag 20 juli (rond een uur of 18u00). Keytrade vroeg even om te bevestigingen met mijn bevestigingscode en klaar. Mijn opdracht was verwijderd en is niet meer te zien.
Ik denk dat iedereen nog mee is, misschien zijn dit voor sommigen al absurde situaties. Maar het vreemde komt nu!
Ik check op maandagochtend 24 juli mijn zichtrekening en zie dat er 100 euro gestort werd naar mijn DeGiro-rekening. Dit vond ik vreemd wat ik heb die opdracht niet gegeven. Niet via een 'Overschrijving' maar ook niet via 'Doorlopende opdrachten' want ik heb die 'Verwijderd'.
Dus mijn vraag is nu, ben ik nu zo'n kloothommel die niet weet hoe een bankomgeving werkt of ligt de fout bij Keytrade?
Er is inderdaad niets gebeurd, dat betwist ik ook niet. Het gaat hem er over dat er een overschrijving is doorgegaan zonder dat ik hierom vroeg, laat staan zelf heb in gegeven. Ik heb enkel een 'Doorlopende opdracht' verwijderd!
Ik nam contact op met Keytrade en daar zeggen ze dat ik wel degelijk de opdracht gegeven heb en dat dit een vreemde situatie is. Ja, het is inderdaad vreemd vooral omdat ik met 200% zekerheid durf te zeggen dat ik buiten een 'Doorlopende opdracht' te verwijderen geen enkel andere actie heb gedaan.
Mocht ik de 8ste de opdracht verwijderd hebben lag het aan mij, want het zou in het systeem gezeten hebben. Maar die van 8 juli is reeds doorgegaan en op 20 juli koos ik voor verwijderen. Het verbaasd mij gewoon enorm dat er dan op 24 juli een overschrijving plaatsvindt.
De volgende zou strikt genomen maar mogen op 8 augustus en dat kan niet want de opdracht is er ruim 2 weken op voorhand al uit.
Ik zou zeggen, verwijderen jullie ook even al jullie 'Doorlopende opdrachten' en zie of het bij jullie ook gebeurd.
Kevva die belegd maandelijks en doet dat bij MeDirect, Rabobank en DeGiro. Mijn loon wordt gestort op mijn persoonlijke rekening bij Keytrade. Dus moet ik zelf zorgen dat een deeltje daarvan bij de brokers terecht komt. Wat heeft Kevva dus in het verleden gedaan?
Alle begunstigden (mijn verschillende rekeningen) toegevoegd bij Keytrade en voor elke begunstigde vervolgens een bedrag ingesteld als 'doorlopende opdracht', die doorlopende opdrachten worden maandelijks uitgevoerd op een vaste datum. MeDirect de 1ste van de maand, DeGiro nu toevallig de 8ste.
Maar op een gegeven moment vond ik het niet langer opportuun om nog geld over te maken naar mijn DeGiro rekening. De laatste keer dat er geld af gegaan is, was op 8 juli 2017 (zeer netjes, zonder problemen trouwens). Maar goed, ik zei daarnet al dat ik het niet langer nodig vond.
Bij de doorlopende opdrachten heb je 2 knoppen 'Wijzigen' of 'Verwijderen'. Ik klikte met 100% zekerheid op 'Verwijderen', dat deed ik donderdag 20 juli (rond een uur of 18u00). Keytrade vroeg even om te bevestigingen met mijn bevestigingscode en klaar. Mijn opdracht was verwijderd en is niet meer te zien.
Ik denk dat iedereen nog mee is, misschien zijn dit voor sommigen al absurde situaties. Maar het vreemde komt nu!
Ik check op maandagochtend 24 juli mijn zichtrekening en zie dat er 100 euro gestort werd naar mijn DeGiro-rekening. Dit vond ik vreemd wat ik heb die opdracht niet gegeven. Niet via een 'Overschrijving' maar ook niet via 'Doorlopende opdrachten' want ik heb die 'Verwijderd'.
Dus mijn vraag is nu, ben ik nu zo'n kloothommel die niet weet hoe een bankomgeving werkt of ligt de fout bij Keytrade?
Er is inderdaad niets gebeurd, dat betwist ik ook niet. Het gaat hem er over dat er een overschrijving is doorgegaan zonder dat ik hierom vroeg, laat staan zelf heb in gegeven. Ik heb enkel een 'Doorlopende opdracht' verwijderd!
Ik nam contact op met Keytrade en daar zeggen ze dat ik wel degelijk de opdracht gegeven heb en dat dit een vreemde situatie is. Ja, het is inderdaad vreemd vooral omdat ik met 200% zekerheid durf te zeggen dat ik buiten een 'Doorlopende opdracht' te verwijderen geen enkel andere actie heb gedaan.
Mocht ik de 8ste de opdracht verwijderd hebben lag het aan mij, want het zou in het systeem gezeten hebben. Maar die van 8 juli is reeds doorgegaan en op 20 juli koos ik voor verwijderen. Het verbaasd mij gewoon enorm dat er dan op 24 juli een overschrijving plaatsvindt.
De volgende zou strikt genomen maar mogen op 8 augustus en dat kan niet want de opdracht is er ruim 2 weken op voorhand al uit.
Ik zou zeggen, verwijderen jullie ook even al jullie 'Doorlopende opdrachten' en zie of het bij jullie ook gebeurd.
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Heb je ergens een bewijs van die annulatie? Dan kan je dat tonen aan KT, en melden dat dàt hetgeen is wat je wou doen. Maar je zal het wel moeten aantonen natuurlijk
Re: Zomaar geld overgeschreven van mijn Keytrade zichtrekening zonder opdracht
Misschien stond die 100 euro,welke de 8ste pas moest uitgevoerd worden al in hun systeem als ' nog uit te voeren opdrachten "
U verwijderd de doorlopende opdracht de 20ste, en mogelijks heeft het systeem die 100 euro ,vervroegd weliswaar, alsnog uitgevoerd,en is er geen link in hun systeem tussen verwijderde doorlopende opdrachten en nog uit te voeren opdrachten.
U verwijderd de doorlopende opdracht de 20ste, en mogelijks heeft het systeem die 100 euro ,vervroegd weliswaar, alsnog uitgevoerd,en is er geen link in hun systeem tussen verwijderde doorlopende opdrachten en nog uit te voeren opdrachten.