Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Klopt niet.
- kosten en T.O.B. pak weg 0,022%, dus 68,45.
- verder vergeet je rente over rente.
- OK dan kom je op 3%.
- echter de meerwaardetax 10%, moet er ook nog af, dus 2,7%.
Wat denk je trouwens als de inflatie weer stijgt? Goede kans daarop!
Dan moet je ze 13 jaar houden om geen verlies te maken en pak je max de inflatie mee als die niet hoger dan 2,7% wordt.
En ik ben bang dat de inflatie wel hoger wordt.
Meerwaardetax heeft er toch niets mee te maken.
Heb je geen andere beleggingen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Jawel, maar die worden niet verkocht.
Gisteren nog met iemand van het ministerie van financiën aan tafel gezeten en hij schatte de opbrengst op een half miljard EUR per jaar.
Het zou volgens hem meer aan administratie gaan kosten dan dat het opbrengst.
Precies, het is weer symbolisch.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hmmm … met alle kosten en taksen (TOB) verrekend, kom ik op 3% bruto uit.
En dan nog het risico dat ik 10% MWtaks moet betalen, dan kom ik op amper 2,7% netto uit (al zal ik de MWtaks vermoedelijk wel kunnen omzeilen). Voor mij geen koopje.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn er hier toch een paar die best eens hun leerboek rekenen van het 4e leerjaar van de lagere school van onder het stof halen, waar je leert rekenen tot 100.000.
Steek je 40.000 in obligaties die nog 12 of 13 jaar lopen in EUR met een zeer lage coupon, of nog 10 jaar in USD, en je zit daarmee alleen al aan 20.000 meerwaarde.
40.000 dat is werkelijk niets voor 2 personen.
Voor die 20.000 moet je alles bij mekaar optellen wat in een bepaald jaar vervalt of verkocht wordt. Dus meerdere obligaties die in hetzelfde jaar vervallen, moet je optellen.
Behalve als de politici zodanig idioot zijn dat ze in de wet schrijven dat het enkel voor verkopen geldt. Dan zijn aflopende obligaties vrijgesteld

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Spreiden blijft de boodschap.KleineSpaarder schreef: ↑20 juli 2025, 22:28 Steek je 40.000 in obligaties die nog 12 of 13 jaar lopen in EUR met een zeer lage coupon, of nog 10 jaar in USD, en je zit daarmee alleen al aan
Moet ik al die obligaties nog 12 - 13 jaar laten lopen of zal ik ze een jaar eerder verkopen?
Volgens de man van het ministerie allemaal te omzeilen. Hij moest ermee lachen in ieder geval.
Natuurlijk voor de brave huisvader zal het allemaal moeilijker gaan worden.
Je kunt de uitgiftekoers van april 2021 als beginwaarde opgeven en ze verkopen als die over 10 of 11 jaar bereikt is.