Hoe zouden jullie 100k beleggen?
TIP
Re: Hoe zouden jullie 100k beleggen?
Shiller P/E - current: 40.1 - historic average: 17.3Jhn schreef: ↑23 september 2025, 10:21 Ik zou dat gewoon in CSPX steken, allemaal ineens of misschien in een paar schijven.
Eventueel met 25% IWDA.
Dan zou ik er 20 jaar niet meer naar kijken.
Feedback komt uit ervaring ... ik deed het ooit anders.
Van alles wat, regio's, sectoren, etc ... heel veel verkocht, heb nog weinig over.
Alles gaat naar CSPX, simpel en het brengt genoeg op voor mij.
Gewoon de markt volgen.
PS: ik doe het zelfs ook zo voor onze kids, dus ik geloof er echt in dit idee.
S&P 500 Price-to-Sales Ratio - current: 3.38 - historic average: 1.6
Buffett Indicator - current: 220% - historic average: 120%
Retail sheep to the slaughter.
Ah, dus je moet gewoon kopen wat in het verleden het beste gewerkt heeft. Zo simpel. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!Jhn schreef: ↑23 september 2025, 10:21 Ik zou dat gewoon in CSPX steken, allemaal ineens of misschien in een paar schijven.
Eventueel met 25% IWDA.
Van alles wat, regio's, sectoren, etc ... heel veel verkocht, heb nog weinig over.
Gewoon de markt volgen.
Je zou ermee kunnen lachen, maar zo was het wel ja. En zo denkt de beurs nog altijd, voorlopig toch nog.Barryke schreef: ↑23 september 2025, 15:27Ah, dus je moet gewoon kopen wat in het verleden het beste gewerkt heeft. Zo simpel. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!Jhn schreef: ↑23 september 2025, 10:21 Ik zou dat gewoon in CSPX steken, allemaal ineens of misschien in een paar schijven.
Eventueel met 25% IWDA.
Gewoon de markt volgen.
Aan een gestructureerd product verdient de bank zeer goed, maar de klant ??bertVW schreef: ↑26 september 2025, 15:31 Is dit iets?
https://www.ing.be/nl/particulieren/bel ... ort-invest
Tja. Je krijgt het rendement van een onderliggend product, met een plafond op 15%. Als je de historische prestaties erbij neemt is de kans vrij klein dat je aan het plafond zult geraken. Als het onderliggende product goed is, waarom koop je het onderliggend product niet? Als het onderliggende product slecht is, waarom zou je dan iets kopen wat erop gebaseerd is?bertVW schreef: ↑26 september 2025, 15:31 Is dit iets?
En dan maken we uiteraard abstractie van de 1,5% instapkosten en de 1% uitstapkosten. Je netto rendement kan dus ondanks kapitaalgarantie onder nul liggen.
Is dat nu een slecht product? Neen, er is een markt voor. Mocht je jezelf tot de doelgroep rekenen, probeer dan tenminste te onderhandelen over die in- en uitstapkosten.
Bron: het internet.
Ze slaan er al hun klanten mee om de oren !!bertVW schreef: ↑26 september 2025, 15:31 Is dit iets?
Een gestructuureerd product met een eigen ing-fonds als referentie. Tweemaal eraan verdienen,dus.
Heb jij al van "het recht op terugbetaling van kapitaal" gehoord ? Ik nog nooit ! Wel nog van kapitaalsgarantie...maar dat zal niet hetzelfde zijn. Want in de technische fiche staat wel degelijk een voorbeeld waar je een stuk van je kapitaal kwijtspeelt.
Trouwens afgetopt op 15% bruto maximale winst in 3 jaar. Onderhevig aan 30 % roerende voorheffing.
Verder staat er letterlijk:Uw koopt een product dat complex is,en moeilijk te begrijpen .
Heb hun folder snel bij het oud papier gegooid. Volgende week mee met de vuilkar...
Bron: het internet.
Onder het punt "fiscale behandeling"
"voor natuurlijke personen wonend in Belgie : 30% roerende voorheffing"
"voor natuurlijke personen wonend in Belgie : 30% roerende voorheffing"
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
https://en.wikipedia.org/wiki/Asset_allocation
... according to the investor's risk tolerance, goals and investment time frame ...
Denk dat ik het nu richting 1% netto ga sturen, de éénjaarstermijnrekening. Eens kijken wat dat geeft begin november volgend jaar.
Ik heb alles verkocht. 100% cash momenteel. Voelt wat vreemd aan. Tijdelijke maatregel voor bouwgrond en nieuw te bouwen woning wat veilig te stellen. Bij verkoop huidige woning opnieuw all in op de beurs.
Als ik even mag dromen:
50k in ETF (msci world) (elke maand 1000 euro beleggen)
en 50k in hoogdividend aandelen om zo een leuk extra inkomen te krijgen.
50k in ETF (msci world) (elke maand 1000 euro beleggen)
en 50k in hoogdividend aandelen om zo een leuk extra inkomen te krijgen.
euh, dat is dan gedurende 50 maanden???...50k in ETF (msci world) (elke maand 1000 euro beleggen)...
Bedoel niet elke maand 10000€ ?