De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Rare vete met Burry hier.
Hij beheert een hedgefund.
Definitie van een hedgefund is dat ze long posities hedgen met short posities. Althans ze mogen short posities aanhouden, ze moeten niet. Na de hausse van de afgelopen tijd is het innnemen van short posities een logische verzekering.
Als ze mij vandaag vragen mijn portefeuille te hedgen met short posities kom ik ook bij Nvidia, Palantir en co uit.
Er is niets vreemd of bijzonder aan de positie van Burry maw, de associaties die de pers legt komen voor een stuk voort uit de onlosmakelijke link met de Big Short.
En zijn kritiek op ETFs is terecht, het scenario waarvoor hij waarschuwt heeft zich gewoon nog niet voorgedaan. Hij heeft daar iirc ook nooit een termijn opgezet.
Hij beheert een hedgefund.
Definitie van een hedgefund is dat ze long posities hedgen met short posities. Althans ze mogen short posities aanhouden, ze moeten niet. Na de hausse van de afgelopen tijd is het innnemen van short posities een logische verzekering.
Als ze mij vandaag vragen mijn portefeuille te hedgen met short posities kom ik ook bij Nvidia, Palantir en co uit.
Er is niets vreemd of bijzonder aan de positie van Burry maw, de associaties die de pers legt komen voor een stuk voort uit de onlosmakelijke link met de Big Short.
En zijn kritiek op ETFs is terecht, het scenario waarvoor hij waarschuwt heeft zich gewoon nog niet voorgedaan. Hij heeft daar iirc ook nooit een termijn opgezet.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Hier nog een waarschuwing van hem: https://x.com/MichaelJBurry__/status/16 ... 4323372033
MeneerParmentier schreef: ↑4 november 2025, 14:36Hier nog een waarschuwing van hem: https://x.com/MichaelJBurry__/status/16 ... 4323372033

Het tweede bericht werd geschreven met the benefit of hindsight.
Eigenlijk had de lieve man slechts 1x gelijk,en dat ligt al een hele poos achter ons.
Ik zou toch maar opletten met het nemen van advies van beleggers die niet eens de S&P500 verslaan.
Eigenlijk had de lieve man slechts 1x gelijk,en dat ligt al een hele poos achter ons.
Ik zou toch maar opletten met het nemen van advies van beleggers die niet eens de S&P500 verslaan.
Bron: het internet.
Australisch antidromebedrijf Droneshield al 400 % gestegen dit jaar.
Een gemiste kans ?
https://www.hln.be/economie/antidronebe ... ~a63f3314/
Een gemiste kans ?
Voor die er eerst bij waren zeker geen gemiste kans.paul schreef: ↑5 november 2025, 12:36 Australisch antidromebedrijf Droneshield al 400 % gestegen dit jaar.
Een gemiste kans ?
+3,65 (1.825,00%)afgelopen 5 jaar,
Voor diegene die wat laat waren een pijnlijke genomen kans denk ik.
DroneShield Ltd
-2,44 (-38,79%)afgelopen maand
De Russen hebben plots wel aardig wat macht hiermee gekregen.
Nu zijn ze nog zo vriendelijk van de lichten van de drones aan te laten, het is niet voor te stellen wat er zou gebeuren indien ze dat niet zouden doen.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
De US beurzen waren gisteren zenuwachtig. Trumps idiote tarieven zijn als een sneeuwbal die klein begint, maar van de berg rolt en groter en groter wordt, tot het een catastrofale lawine wordt.
Sinds september is de werkloosheid de hoogste in 4 jaar, en blijft de inflatie stijgen: nu 2,9%. In het CBS interview zei Trump vorige week dat er geen inflatie is en dat de prijzen dalen, maar Trump zegt wel meer vreemde dingen.
Gisteren was het dan weer een rapport dat aantoont dat oktober de slechtste maand was qua ontslagen sinds 2003.
A report showed that last month was the worst October for US layoffs since 2003, which grabbed the attention of investors in the absence of official data delayed by the federal government shutdown. Companies cut jobs and imposed hiring freezes, according to the global outplacement firm Challenger, Gray & Christmas.
Chris Beauchamp, the chief market analyst at the trading platform IG.com, said: “The lack of US data and the ongoing government shutdown is making investors nervous.”
Sinds september is de werkloosheid de hoogste in 4 jaar, en blijft de inflatie stijgen: nu 2,9%. In het CBS interview zei Trump vorige week dat er geen inflatie is en dat de prijzen dalen, maar Trump zegt wel meer vreemde dingen.
Gisteren was het dan weer een rapport dat aantoont dat oktober de slechtste maand was qua ontslagen sinds 2003.
A report showed that last month was the worst October for US layoffs since 2003, which grabbed the attention of investors in the absence of official data delayed by the federal government shutdown. Companies cut jobs and imposed hiring freezes, according to the global outplacement firm Challenger, Gray & Christmas.
Chris Beauchamp, the chief market analyst at the trading platform IG.com, said: “The lack of US data and the ongoing government shutdown is making investors nervous.”
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
geen zorgen, de moment dat de beurzen echt reageren zal Trump wel weer iets verkondigen.
Ah sorry, ik was met de verkeerde nick ingelogd, Vincent.
Aan de S&P futures te zien, zit er eenaardige dip aan te komen.
Laten we met z'n allen bidden dat het inderdaad zo is.
Ik wil het ook wel eens doen
Normaal loopt de beurs wel voor op de feiten, deze keer lijkt ze er achteraan te hollen.The US labor market, which in recent months had ground nearly to a halt, now appears to be entering a downward spiral.
As reported by the Washington Post on Thursday, new data from corporate outplacement firm Challenger, Gray & Christmas found that employers in October announced 153,000 job cuts, which marked the highest number of layoffs in that month since October 2003.
Total announced job cuts in 2025 have now reached 1.1 million, a number that the Post describes as a “recession-like” level comparable to the steep job cuts announced in the wake of the dotcom bust of the early 2000s, the global financial crisis of 2008, and the onset of the Covid-19 pandemic in 2020.
John Challenger, the CEO of Challenger, Gray & Christmas, told the Post that the huge number of October layoffs showed the economy was entering “new territory.”
“We haven’t seen mega-layoffs of the size that are being discussed now—48,000 from UPS, potentially 30,000 from Amazon—since 2020 and before that, since the recession of 2009,” he explained. “When you see companies making cuts of this size, it does signal a real shift in direction.”
Volgens den Danny R van Trends komt er een gouddip aan. Ik wacht alvast geduldig af.