Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
+ 0,12% T.O.B.Demets3500 schreef: ↑30 september 2025, 08:48 Ik koop nu EU000A285VM2 bij Saxo. Met 15 minuten vertraging zie je je order op Euronext verschijnen (https://live.euronext.com/en/product/bo ... 85VM2-MOTX), dus ik vermoed dat de transacties gewoon daar gebeuren. Spread is meestal redelijk. Transactiekosten zijn ook schappelijk, 0,12% is slechts 0,01% op jaarbasis als je obligatie in 2035 laat aflopen.
Hallo,
Waar, behalve bij Saxo, kan je deze EU bond aankopen? En wat zijn de kosten ongeveer? Klopt het dat dit ongeveer 2.5% rente zou geven, rente op rente?
Ik vraag dit omdat ik 20.000€ voor mijn 2 kleinkinderen gespaard heb, en zou dit willen laten aankopen op hun naam. Ze zijn 6 en 10 jaar oud, dus 10 jaar is mooi. Kunnen ze niet aankomen en ik heb het niet meer op mijn naam staan.
Alleen hebben ze gescheiden ouders en moet ik zeker zijn dat niemand van de ouders deze bond gaat verkopen...
Waar, behalve bij Saxo, kan je deze EU bond aankopen? En wat zijn de kosten ongeveer? Klopt het dat dit ongeveer 2.5% rente zou geven, rente op rente?
Ik vraag dit omdat ik 20.000€ voor mijn 2 kleinkinderen gespaard heb, en zou dit willen laten aankopen op hun naam. Ze zijn 6 en 10 jaar oud, dus 10 jaar is mooi. Kunnen ze niet aankomen en ik heb het niet meer op mijn naam staan.
Alleen hebben ze gescheiden ouders en moet ik zeker zijn dat niemand van de ouders deze bond gaat verkopen...
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Netto rendement is 3%, maar de kosten moeten er nog af.
Bij Bolero: 0,41% taksen en kosten, als je nominaal 28.000 koopt en dus +/- 20.000 betaalt.
Maar die 0,41% te delen door die jaren: netto is dan 2,9% ongeveer.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik zou volgende obligatie willen kopen: EU000A3KWCF4
Deze loopt af (maturiteit) op 4/10/2028 en heeft als price indication (Bolero) 93.996 => yield 2.131
De ASK op Frankfurt is momenteel 93.985
Ze is in 2021 boven PARI uitgegeven.
Kosten die ik mag verwachten:
Dan wordt de meerwaardebelasting nog verrekend met de RV om dubbele belasting te vermijden?
Die RV wordt eerst nog eens verrekend tbv de tijd in bezit van de obligatie?
Deze loopt af (maturiteit) op 4/10/2028 en heeft als price indication (Bolero) 93.996 => yield 2.131
- EU-staatsobligatie? Dus geen TOB(0.12%)?
- Wordt verhandeld in Frankfurt -> €30/€10000 (broker-kosten Bolero)
Deze €10000 betreft de effectieve/actuele prijs? Dus niet de nominale waarde.
- Vermits boven PARI uitegegeven geen RV (30%)?
- Wel meerwaardebalsting (10%) vanaf 1/1/2026?
- Verkoop - Prijs op 31/12/2025 bij verkoop
- Nominale Waarde - Prijs op 31/12/2025 bij maturiteit
Dan wordt de meerwaardebelasting nog verrekend met de RV om dubbele belasting te vermijden?
Wel 0,12% T.O.B.L8Fish schreef: ↑23 oktober 2025, 14:16 Ik zou volgende obligatie willen kopen: EU000A3KWCF4
Indien uitgegeven onder PARI:
De EU is namelijk geen staat.
Zeer zeker t.o.b.,heb ook juist Europees papier gekocht...JOKER247 schreef: ↑23 oktober 2025, 15:52Wel 0,12% T.O.B.L8Fish schreef: ↑23 oktober 2025, 14:16 Ik zou volgende obligatie willen kopen: EU000A3KWCF4
Indien uitgegeven onder PARI:
De EU is namelijk geen staat.
Meerwaardetax is nog even afwachten....
Bedankt voor de reactie. Heb ook wat Franse gekocht (zonder TOB).
Yields berekend met en zonder MW-taks (kan eventueel toch gerecupereerd worden).
Yields berekend met en zonder MW-taks (kan eventueel toch gerecupereerd worden).
Wat is momenteel een aanvaardbaar rendement voor A of A+ bedrijfsobligaties?
Ik kom op 8jaar 2,8% netto tegen.
En wat denken jullie van Rumänien, Republik 2% 21/33 ?
De Belegger denkt:
Maar waarom liggen deze rendementen zo hoog? De kredietrating BBB-, nog net investment grade, bij een stabiele outlook werd maandag nog bevestigd. Bovendien is de overheidsschuld in procent van het BBP met 50% iets waar de meeste landen in de eurozone van kunnen dromen. Er is ook de nagenoeg zelfvoorzienigheid op het vlak van energie. Maar er zijn ook redenen voor die hogere rentes. Er is de erg hoge inflatie (14,5% in maart) en het hoge tekort op de lopende rekening. Anderzijds zal de instroom van geld vanuit de EU aanzetten tot verdere hervormingen. Voor het risicovollere gedeelte van uw obligatieportefeuille mag dan ook een beperkte positie genomen worden. Opteer voor de obligatie op 9 jaar.
Ik kom op 8jaar 2,8% netto tegen.
En wat denken jullie van Rumänien, Republik 2% 21/33 ?
De Belegger denkt:
Maar waarom liggen deze rendementen zo hoog? De kredietrating BBB-, nog net investment grade, bij een stabiele outlook werd maandag nog bevestigd. Bovendien is de overheidsschuld in procent van het BBP met 50% iets waar de meeste landen in de eurozone van kunnen dromen. Er is ook de nagenoeg zelfvoorzienigheid op het vlak van energie. Maar er zijn ook redenen voor die hogere rentes. Er is de erg hoge inflatie (14,5% in maart) en het hoge tekort op de lopende rekening. Anderzijds zal de instroom van geld vanuit de EU aanzetten tot verdere hervormingen. Voor het risicovollere gedeelte van uw obligatieportefeuille mag dan ook een beperkte positie genomen worden. Opteer voor de obligatie op 9 jaar.
Kan er iemand de best renderende nulcoupon obligatie vermelden (én veilig is) ? Sorry en dank voor de moeite
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik weet niet of het de best renderende is, maar het is niet slecht.
Österreich, Republik 0,000% 20/80
ISIN: XS2193853665 | WKN: A28Y31 | Symbol: - | Type: Bond
Brengt 3,7% netto op.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
Hartelijk dank. Ik neem contact op met mijn bankier. Hopelijk verkoopt Argenta die nulcoupon obligatie.
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Met vervaldag 23/06/2080 ? Serieus ?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Er is ook nog een Oostenrijkse obli die afloopt in 2040.(rendement zal ook richting 3,5% netto gaan.).
En welke nul coupon obligatie is het interessants voor een korte looptijd van 1 tot 3 jaar ? Alvast bedankt