Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Geen enkel probleem om daar een vergoeding voor te betalen. Herinvoering van kijk- en luistergeld in ruil voor afschaffing van die baggerreclame lijkt me een goed idee.
Wat velen niet begrijpen is dat door te staken de maakindustrie volledig zal verdwijnen. Net als de distributiesector. Ambtenaren hebben goed staken, zij creëren niets. En worden betaald met belastingsgeld. Geen job, is nog minder koopkracht. En dat je het een belastingsregering noemt is je volste recht, en waarschijnlijk heb je nog gelijk ook. Maar besef dan tenminste dat we niet bepaald in een luxe-situatie zitten. De verschillende federale regeringen hebben de afgelopen 20j zowat alles voor zich uitgeschoven. En wat die indexering betreft, dat is een spiraal. Of hoe denk je te verklaren dat de inflatie de voorbije jaren in België veel hoger laag dan in onze buurlanden? De bedrijven moeten hun personeel meer loon uitbetalen en zijn hierdoor genoodzaakt om hun producten duurder te maken. Of noem je dat geen aanval op de koopkracht?KV schreef: ↑26 november 2025, 20:26Deze ochtend meerdere malen op de radio : De aanval op de koopkracht
De helft van de werkenden , nagenoeg iedere werknemer die wat jaren anciënniteit heeft of wat ploegwerk verricht is de pineut met de aanval op de indexering van de lonen (vanaf 4000€,) de effecten / verliezen op de rest van de loopbaan zijn gigantisch en lopen vlot over 10.000den EUROs... Terwijl Bart de Wever er dan nog slinks in verwerkt : het deeltje dat we als staat gaan mislopen door deze indexsprongen gaan we bij gaan we regelen dat we dan toch krijgen.
en dat naast het duurder maken van vele zaken....
Wat was de visie ook weer van NVA ? "werken moet meer lonen" , "wij zullen er zijn voor de werkende vlamingen" ...![]()
![]()
![]()
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Klopt volledig wat je zegt, daarom is de loonnorm ook een noodzakelijke maatregel in een land met automatische loonindexering.
Ook het bevriezen van de algemene BTW is belangrijk.
In andere landen wordt de gestegen levensduurte voor de helft gedragen door de bedrijven (via loonaanpassingen) en voor de helft blijft hij ten laste van de werknemer.
Hier wil de bovenmodale werknemer daar niet eens iets van weten.
Om de inflatie volledig te kunnen volgen, moet men beleggen in risicokapitaal of onroerend goed.
Dat zou in de scholen moeten onderwezen worden.
Ook het bevriezen van de algemene BTW is belangrijk.
In andere landen wordt de gestegen levensduurte voor de helft gedragen door de bedrijven (via loonaanpassingen) en voor de helft blijft hij ten laste van de werknemer.
Hier wil de bovenmodale werknemer daar niet eens iets van weten.
Om de inflatie volledig te kunnen volgen, moet men beleggen in risicokapitaal of onroerend goed.
Dat zou in de scholen moeten onderwezen worden.
Een keuze beding bij een notaris kost 500 €.patrick4 schreef: ↑26 november 2025, 17:10 Maar je hebt ook zo van die gekken die hard werken, sparen en dan plots doodvallen met een hartaderbreuk. De partner en minderjarige kinderen mogen niet alleen hun sukkel van een papa/partner afgeven, maar ook een deel van zijn spaarcenten. Bovendien moeten ze belastingen betalen om in dezelfde woning te kunnen blijven wonen, want stel je voor dat ze enkel het verdriet zouden moeten verwerken.
En daar als er onverwacht overlijden is al een stukje opgelost.
Estate Guru believer.
Ge vergeet in uw betoog iets.
Aandeelhouders willen elk jaar meer.
De managers hebben bonussen naargelang de resultaten.
Of het duurder worden alleen ligt aan de indexatie ....
Zolang iets dikwijls genoeg wordt herhaald worden mensen goedgeloviger.
Estate Guru believer.
Geloof jij maar wat je wil. Dat wat die aandeelhouders en managers betreft zal je wel gelijk hebben, maar in de horeca, supermarkten en kleinhandel geldt die indexering ook.
- VincentVega
- Hero Member

platin schreef: ↑27 november 2025, 10:08Een keuze beding bij een notaris kost 500 €.patrick4 schreef: ↑26 november 2025, 17:10 Maar je hebt ook zo van die gekken die hard werken, sparen en dan plots doodvallen met een hartaderbreuk. De partner en minderjarige kinderen mogen niet alleen hun sukkel van een papa/partner afgeven, maar ook een deel van zijn spaarcenten. Bovendien moeten ze belastingen betalen om in dezelfde woning te kunnen blijven wonen, want stel je voor dat ze enkel het verdriet zouden moeten verwerken.
En daar als er onverwacht overlijden is al een stukje opgelost.
Waarom zo ingewikkeld maken als het ook eenvoudig kan ...
Vrijstelling van erfbelasting op de gezinswoning voor de langstlevende partner
U krijgt als langstlevende partner in het Vlaamse Gewest een vrijstelling van erfbelasting op de nettowaarde van uw gezinswoning.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
Er zijn wel meer redenen waarom producten duurder worden, c.q. de inflatie stijgt.
Alleen in België stijgen de prijzen meer dan in andere landen d.m.v. de loonindexering.
De andere redenen gaan voor andere landen in de Eurogroep gelijk op.
De blokkers vallen weer volledig door de mand tijdens de kamerdebatten. Altijd datzelfde riedeltje over migranten en de arme Vlaming die de rekening zogezegd betaalt…
Precies het punt wat ik wou maken. Alleen kan jij het blijkbaar beter verwoorden.
Dank u dat u mij gelijk geeft Joker747. Ik ga ook € 4,04 en € 4,84 bruto verliezen bij de indexeringen 2026 en 2028 en zeur daar niet over. Die mevrouw Pas valt echt wel door de mand …
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Op 4/11/2025 had KBC een opt out formulier klaar voor de meerwaardebelasting.
U dient het uiterlijk 30/11/2025 aan KBC te bezorgen...
Hoezo, de wet is nog niet definitief opgesteld
Zie: hier
U dient het uiterlijk 30/11/2025 aan KBC te bezorgen...
Hoezo, de wet is nog niet definitief opgesteld
Zie: hier
Niet alleen wordt de fiscus op de hoogte gebracht van uw opt- out keuze maar ook van het bedrag van uw meerwaarde. Dat wist ik niet. Veel valt er niet te winnen dan om hiervoor te kiezen.
Laatst gewijzigd door Sint1 op 27 november 2025, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bwa, ik heb gewoon gewerkt hoor. Waarom zou ik staken? Voor een schamele 30 euro stakingsvergoeding terwijl ik net zo goed de hele dag kan lummelen op mijn werk en wel betaald worden.VTEC schreef: ↑26 november 2025, 21:47 Als ik zo rond keek en hoorde, waren het toch vooral ambetantenaren die staakten.
Niet dat het me veel uitmaakt, of ze nu compleet niks doen of bijna compleet niks maakt in de praktijk weinig verschil. Wat stempels zetten kan volgende week, maand, jaar… ook nog.