Wanneer pensioensparen in BNP Paribas Pension Growth?
TIP
Wanneer pensioensparen in BNP Paribas Pension Growth?
Vorig jaar wachtte ik op verkiezingen van Trump en brexit om te sparen, maar voorlopig zie ik het komende jaar geen 'crisisevenementen' waardoor de beurs het eventjes minder goed doet.
Zien jullie nog goede koopmomenten het komende jaar?
Zien jullie nog goede koopmomenten het komende jaar?
Re: Wanneer pensioensparen in BNP Paribas Pension Growth?
Mogelijke oorzaken van een correctie:
- overwinning van Le Pen vandaag;
- oorlog in Noord-Korea;
- heropflakkering van de eurocrisis;
- afzetting van Trump.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Persoonlijk lijkt dit me niet het fonds om mee te timen.
Gezien de extreem lange termijn van een pensioenfonds lijkt me beter gewoon op vaste momenten in te storten.
Gezien de extreem lange termijn van een pensioenfonds lijkt me beter gewoon op vaste momenten in te storten.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Spaar je maandelijks dan is het maar 78 euro per keer. Wil je toch in een keer alles storten dan is het beter in het begin van het jaar. Wie zijn leven lang in het begin van het jaar stort behaalt meer rendement dan wie dat op het einde van het jaar doet omdat de beurzen meer goede dan slechte jaren kennen.
- realisticview
- Sr. Member

- Contacteer:
Dit PSPfonds heeft idd de laatste tijd een flinke stijging ondergaan.
Normaal deed ik ook maandelijks mijn storting maar ben op hold gaan staan en hoop op een eventuele latere correctie om bij te tanken.
Normaal deed ik ook maandelijks mijn storting maar ben op hold gaan staan en hoop op een eventuele latere correctie om bij te tanken.
Re: Wanneer pensioensparen in BNP Paribas Pension Growth
Ik snap dat veel mensen proberen timen met alle beperkingen vandien.
Maar bij een pensioenspaarfonds waar je voor decenia inzit en elke keer maar kleine bedragen kan insteken. Daar zie ik relatieg weinig nut in. Stel dat je op 30/40 jaar tijd elke keer timing probeert zelf als je de helft van die pogingen juist zit betwijfel ik de impact tegenover gewoon periodiek storten.
Maar bij een pensioenspaarfonds waar je voor decenia inzit en elke keer maar kleine bedragen kan insteken. Daar zie ik relatieg weinig nut in. Stel dat je op 30/40 jaar tijd elke keer timing probeert zelf als je de helft van die pogingen juist zit betwijfel ik de impact tegenover gewoon periodiek storten.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Bij een pensioenspaarfonds zou ik er niet naar kijken, gewoon elke maand kleine storting doen. Als je te lang wacht naarmate het jaar eindigt en de koers dan hoger staat, moet je praktisch verplicht hoger kopen of je hebt je fiscaal voordeel niet.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Inderdaad. Plus dan vergeet je inderdaad de rol van dat fiscaal voordeel uit het oog. Uiteindelijk is het bal g daarvan minstens even groot.WhenDoYouRetire schreef: ↑7 mei 2017, 20:12 Bij een pensioenspaarfonds zou ik er niet naar kijken, gewoon elke maand kleine storting doen. Als je te lang wacht naarmate het jaar eindigt en de koers dan hoger staat, moet je praktisch verplicht hoger kopen of je hebt je fiscaal voordeel niet.