Wie laat zich vaccineren?
Re: Wie laat zich vaccineren?
Sommigen geloven ook in Sinterklaas, de paasklokken, ...
Droom verder
Maar dat zijn kinderen. Van volwassenen zou je toch meer mogen verwachten.
Kinderen wijsmaken dat Sinterklaas bestaat is net een middel om hen te leren kritisch denken. Wanneer ze erachter komen dat het een verzinsel was dan gaan ze ook nadenken: "wat proberen ze ons hier nog zoal wijs te maken".
De 2 gekste verzinsels die ik recent gehoord waren de volgende:
1. Het vaccin zou een of andere stof bevatten om je gedachten te controleren. Maar, dat is nog niet alles. Gevaccineerden zouden die stof ook uitademen waardoor ook niet-gevaccineerden slechtoffer zouden worden van mind control. Oplossing die door anti-vaxxers en anti-maskers gesuggereerd wordt: een mondmasker dragen! Dit hou je toch niet voor mogelijk?
2. De foto's van mensen die denken dat ze magnetisch geladen zijn doordat een sleutel blijft "hangen" op de plaats van de inenting. Dat het zou kunnen dat die sleutel gewoon blijft "plakken" door zweet of lijmresten van het plakkertje komt bij hen totaal niet op.
Je kunt het zelf niet bedenken...
1. Het vaccin zou een of andere stof bevatten om je gedachten te controleren. Maar, dat is nog niet alles. Gevaccineerden zouden die stof ook uitademen waardoor ook niet-gevaccineerden slechtoffer zouden worden van mind control. Oplossing die door anti-vaxxers en anti-maskers gesuggereerd wordt: een mondmasker dragen! Dit hou je toch niet voor mogelijk?
2. De foto's van mensen die denken dat ze magnetisch geladen zijn doordat een sleutel blijft "hangen" op de plaats van de inenting. Dat het zou kunnen dat die sleutel gewoon blijft "plakken" door zweet of lijmresten van het plakkertje komt bij hen totaal niet op.
Je kunt het zelf niet bedenken...
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
mail ontvangen, kan heel snel inenten en begin juli 2e shot 
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Inderdaad, of je nu antistoffen hebt door vaccinatie of een besmetting maakt geen zak uit voor de opbouw van groepsimmuniteit, het is bijgevolg belachelijk om mensen te gaan discrimineren om het feit dat ze zich niet laten vaccineren. Het is zelfs van geen belang dat er niet gevaccineerden rondlopen, zolang die groepsimmuniteit maar gehaald wordt, dat is het enige wat telt. Trouwens een gevaccineerde die niet immuun is (toch een 10%) is even "schadelijk" voor de groepsimmuniteit dan een niet immune niet gevaccineerde. Indien men niet gevaccineerden gaat stigmatiseren kan men net zo goed alle gevaccineerden testen of ze wel immuun zijn, niet immuun zelfde behandeling, kortom te gek om los te lopen.CarpeNoctem schreef: ↑8 juni 2021, 20:12 Er komt meer en meer bewijs dat je opgebouwde immuniteit wel eens heel lang zou kunnen doorwerken. Medisch gezien heeft het niet echt veel zin om je te vaccineren.
No point vaccinating those who’ve had COVID-19: Findings of Cleveland Clinic study
Dit gezegd zijnde: ik heb de ziekte ook doorgemaakt en na de laatste controle zat mijn bloed nog vol antistoffen, maar morgen ga ik toch om mijn eerste Pfizershot. Niet omwille van de immuniteit maar wel om het gezeik van vaccinpaspoorten en tutti quanti te vermijden. Eerder baat het niet, dan schaadt het niet. Als je merkt hoe de totalitairen weer van onder de stenen komen gekropen...
Al die opwinding en discriminatie drang is nergens voor nodig, zoals het er tot nu toe uitziet gaan we met gemak die groepsimmuniteit halen, de vaccinatie bereidheid is immers bijzonder hoog.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Is daar dan sprake van?
Als ik nog goed gevolgd heb zou er in België geen verschil gemaakt worden tussen de voorrechten van gevaccineerden, genezen verklaard van Covid of een recente PCR test.
Wel een beetje voorbarig met nog geen 50% volledig gevaccineerden van de Belgische bevolking en een onbekend aantal genezen verklaarden.zoals het er tot nu toe uitziet gaan we met gemak die groepsimmuniteit halen, de vaccinatie bereidheid is immers bijzonder hoog.
En als men terug massaal gaat reizen is België ook niet het centrum van de wereld maar een kleine uithoek met een verwaarloosbaar aantal gevaccineerden. Om groepsimmuniteit op wereldschaal te bereiken zal het er toch heel anders aan toe moeten gaan dan met gemak.
Ik gok de eerste jaren eerder op zeer zware, aan de onmogelijkheid grenzende, inspanningen.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

En nog veel belangrijker: de kwetsbaren zijn ondertussen zowat allemaal gevaccineerd.vortex schreef: ↑9 juni 2021, 16:06Inderdaad, of je nu antistoffen hebt door vaccinatie of een besmetting maakt geen zak uit voor de opbouw van groepsimmuniteit, het is bijgevolg belachelijk om mensen te gaan discrimineren om het feit dat ze zich niet laten vaccineren. Het is zelfs van geen belang dat er niet gevaccineerden rondlopen, zolang die groepsimmuniteit maar gehaald wordt, dat is het enige wat telt. Trouwens een gevaccineerde die niet immuun is (toch een 10%) is even "schadelijk" voor de groepsimmuniteit dan een niet immune niet gevaccineerde. Indien men niet gevaccineerden gaat stigmatiseren kan men net zo goed alle gevaccineerden testen of ze wel immuun zijn, niet immuun zelfde behandeling, kortom te gek om los te lopen.CarpeNoctem schreef: ↑8 juni 2021, 20:12 Er komt meer en meer bewijs dat je opgebouwde immuniteit wel eens heel lang zou kunnen doorwerken. Medisch gezien heeft het niet echt veel zin om je te vaccineren.
No point vaccinating those who’ve had COVID-19: Findings of Cleveland Clinic study
Dit gezegd zijnde: ik heb de ziekte ook doorgemaakt en na de laatste controle zat mijn bloed nog vol antistoffen, maar morgen ga ik toch om mijn eerste Pfizershot. Niet omwille van de immuniteit maar wel om het gezeik van vaccinpaspoorten en tutti quanti te vermijden. Eerder baat het niet, dan schaadt het niet. Als je merkt hoe de totalitairen weer van onder de stenen komen gekropen...
Al die opwinding en discriminatie drang is nergens voor nodig, zoals het er tot nu toe uitziet gaan we met gemak die groepsimmuniteit halen, de vaccinatie bereidheid is immers bijzonder hoog.
En nu op naar 't vaccinatiecentrum: morituri te salutant
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Gelukkig enkel hier:
een spaargidser schreef schreef:Ik vind dat er voldoende mogelijkheden zijn om vaccinweigeraars te overtuigen. Ik denk aan: verplicht mondmasker dragen en/of een soort van merkteken, extra belasting heffen om de kosten van de pandemie te verhalen, reisverbod, verbod op uitoefenen van beroepen waarbij social distancing niet mogelijk is, verbod op deelnamen aan grote bijeenkomsten (festivals, maar ook drukke winkelstraten),...
Kunnen we dit eisen als maatschappij? Ja.
O en nu al mensen willen stigmatiseren en discrimineren omdat ze (nog) niet gevaccineerd zijn is niet voorbarig? Vaccinatie is eindelijk in volle gang, tot nu toe zijn er maar heel weinig weigeringen, niks doet verwachten dat we te weinig vaccins gaan kunnen zetten.David_DeWa schreef: ↑9 juni 2021, 16:20Wel een beetje voorbarig met nog geen 50% volledig gevaccineerden van de Belgische bevolking en een onbekend aantal genezen verklaarden.
Kan best zijn, waarschijnlijk zelfs, dat er globaal de eerste jaren geen groepsimmuniteit bereikt wordt, of wij Belgen daar, door niet gevaccineerde landgenoten te stigmatiseren of discrimineren iets aan gaan veranderen valt te betwijfelen. Maar als wij Belgen groepsimmuniteit hebben kan het geen kwaad dat er wat onvermijdelijke virus import is, groepsimmuniteit wil immers zeggen dat het virus te weinig slachtoffers vindt om zich te kunnen verspreiden. Groepsimmuniteit wil echter niet zeggen dat het virus verdwijnt zoals sommigen denken of dat er geen enkele besmetting meer zal zijn.David_DeWa schreef: ↑9 juni 2021, 16:20 En als men terug massaal gaat reizen is België ook niet het centrum van de wereld maar een kleine uithoek met een verwaarloosbaar aantal gevaccineerden. Om groepsimmuniteit op wereldschaal te bereiken zal het er toch heel anders aan toe moeten gaan dan met gemak.
Ik gok de eerste jaren eerder op zeer zware, aan de onmogelijkheid grenzende, inspanningen.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Maar de wetten worden gelukkig nog niet uitgevaardigd in de kroeg van Spaargids.vortex schreef: ↑9 juni 2021, 16:57 Gelukkig enkel hier:een spaargidser schreef schreef:Ik vind dat er voldoende mogelijkheden zijn om vaccinweigeraars te overtuigen. Ik denk aan: verplicht mondmasker dragen en/of een soort van merkteken, extra belasting heffen om de kosten van de pandemie te verhalen, reisverbod, verbod op uitoefenen van beroepen waarbij social distancing niet mogelijk is, verbod op deelnamen aan grote bijeenkomsten (festivals, maar ook drukke winkelstraten),...
Kunnen we dit eisen als maatschappij? Ja.
Het is al ingewikkeld genoeg. Laat het ons dus voorlopig maar bij de officiële versies houden.
Maar dat doet toch niemand op de plaatsen waar het er toe doet?O en nu al mensen willen stigmatiseren en discrimineren omdat ze (nog) niet gevaccineerd zijn is niet voorbarig? Vaccinatie is eindelijk in volle gang, tot nu toe zijn er maar heel weinig weigeringen, niks doet verwachten dat we te weinig vaccins gaan kunnen zetten.
Bij mijn weten gelden nog altijd dezelfde voorzorgsmaatregelen voor iedereen: gevaccineerd of niet, besmet geweest of niet. Er is dus nog geen sprake van discriminatie.
Of in de (nabije) toekomst er voldoende groepsimmuniteit zal zijn zullen we pas weten aan het einde van de eerste rit. Dus pas tegen half oktober. Of een derde vaccinatie nodig zal zijn om mutaties in België tijdig een halt toe te roepen waarschijnlijk pas in december. Dan noem ik je optimistische conclusie toch een beetje voorbarig.Kan best zijn, waarschijnlijk zelfs, dat er globaal de eerste jaren geen groepsimmuniteit bereikt wordt, of wij Belgen daar, door niet gevaccineerde landgenoten te stigmatiseren of discrimineren iets aan gaan veranderen valt te betwijfelen. Maar als wij Belgen groepsimmuniteit hebben kan het geen kwaad dat er wat onvermijdelijke virus import is, groepsimmuniteit wil immers zeggen dat het virus te weinig slachtoffers vindt om zich te kunnen verspreiden. Groepsimmuniteit wil echter niet zeggen dat het virus verdwijnt zoals sommigen denken of dat er geen enkele besmetting meer zal zijn.
Uiteraard is de vaccinatiebereidheid in Vlaanderen nu heel hoog. Ze is nog maar pas uitgevoerd bij het welvarendste deel van het land en bij dat deel van de bevolking dat het meeste risico liep op ziekenhuisopname en erger.
Vanuit Wallonië vangt men nu al signalen op dat slechts een minderheid van volledige dorpen bereid waren zich te vaccineren.
Juichen doe je best pas aan de meet. Niet halverwege een etappe.
Als het nog niet duidelijk moest zijn,ik ben bij de laatsten die denken dat dit virus volledig zal verdwijnen. Ook denk ik niet dat dit de laatste pandemie of wereldomvattende crisis zal zijn.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
We hebben al 2 coronatopics. Waarvan 1 specifiek over vaccinaties.
Maar het stoort me niet.
Hoe meer coronatopics hoe liever.
Maar het stoort me niet.
Hoe meer coronatopics hoe liever.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.