Woningkrediet (schuldsaldoverzekering)
TIP
-
jurgenvdw
Woningkrediet (schuldsaldoverzekering)
Hallo
als nieuw lid op het forum en na veel zoekwerk op het forum heb ik nog geen concrete informatie kunnen vinden over volgende vraag waar ik mee zit.
De vraag: kan een andere bank mijn Home Invest Plan-stortingen accepteren als schuldsaldoverzekering als mijn partner de uitkeringsgerechtigde is bij overlijden?
Situatieschets: Ik ben van plan om over een 2-tal jaar te bouwen en heb deze maand bij Fortis een Home Invest Plan afgesloten om op termijn over te kunnen schakelen naar een schuldsaldoverzekering. Deze omzetting is enkel mogelijk als er ook een lening wordt afgesloten bij Fortis Bank(staat in het contract, lijkt mij op een vorm van koppelverkoop
).
Weet iemand hier een informatief artikel rond, of is dit niet mogelijk? Of hangt dit af van de goodwill van de andere bank(en)?
Alvast bedankt voor jullie reacties, deze vraag houdt me al enkele dagen bezig.
als nieuw lid op het forum en na veel zoekwerk op het forum heb ik nog geen concrete informatie kunnen vinden over volgende vraag waar ik mee zit.
De vraag: kan een andere bank mijn Home Invest Plan-stortingen accepteren als schuldsaldoverzekering als mijn partner de uitkeringsgerechtigde is bij overlijden?
Situatieschets: Ik ben van plan om over een 2-tal jaar te bouwen en heb deze maand bij Fortis een Home Invest Plan afgesloten om op termijn over te kunnen schakelen naar een schuldsaldoverzekering. Deze omzetting is enkel mogelijk als er ook een lening wordt afgesloten bij Fortis Bank(staat in het contract, lijkt mij op een vorm van koppelverkoop
Weet iemand hier een informatief artikel rond, of is dit niet mogelijk? Of hangt dit af van de goodwill van de andere bank(en)?
Alvast bedankt voor jullie reacties, deze vraag houdt me al enkele dagen bezig.
Re: Woningkrediet (schuldsaldoverzekering)
Onlangs heeft "Europa" Belgie gedwongen om koppelverkoop toe te laten, nu hadden ze eens een goede wet in Belgie.
Het probleem is dat een bank zelf beslist of ze iemand een lening toestaan. Als je die zaak op de spits drijft, weigeren ze misschien je lening.
Eventueel kan je die interessante vraag eens stellen op www.juridischforum.be
Het probleem is dat een bank zelf beslist of ze iemand een lening toestaan. Als je die zaak op de spits drijft, weigeren ze misschien je lening.
Eventueel kan je die interessante vraag eens stellen op www.juridischforum.be
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
jurgenvdw
Paul, bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb deze vraag ook gesteld op het forum en wacht eventuele reacties af.
Voor anderen om dit te kunnen volgen:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=70365
Reacties in dit topic zijn ook altijd welkom.
Ik heb deze vraag ook gesteld op het forum en wacht eventuele reacties af.
Voor anderen om dit te kunnen volgen:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=70365
Reacties in dit topic zijn ook altijd welkom.
Laatst gewijzigd door jurgenvdw op 29 december 2009, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sandra.V
Home invest plan bij fortis is veel te duur
Je had beter klassiek pensioensparen gedaan (bij een andere bank)
en dan binnen 2 jaar een klassieke ssv afgesloten bij een deftige firma.
Je had beter klassiek pensioensparen gedaan (bij een andere bank)
en dan binnen 2 jaar een klassieke ssv afgesloten bij een deftige firma.
-
Sandra.V
Dan had je ergens anders lange termijnsparen kunnen nemen als aanvulling voor fiscale redenen.
Maar geloof me, die home invest plannen van welke bank dan ook zijn geen goed idee.
Maar geloof me, die home invest plannen van welke bank dan ook zijn geen goed idee.