Sparen bij AXA Bank

Axa Spaarbank biedt verschillende spaarrekeningen op korte en lange termijn. Interessante kortingen en aanbiedingen.
Meer dan 3 miljoen klanten in België schenken hun vertrouwen aan AXA. Het spaargeld dat u niet onmiddellijk nodig heeft, brengt op bij Axa. Ook voor korte termijn spaarboekjes zit u goed bij Axa.

Overzicht spaarrekeningen bij AXA Bank

3 spaarrekeningen gevonden

Laatste verificatie : dinsdag 19 maart 2024

Meer info
0,25%
Basisrente
1,75%
Getrouwheid
2,00%
Totaal
0,45%
Basisrente
0,55%
Getrouwheid
1,00%
Totaal
0,45%
Basisrente
0,45%
Getrouwheid
0,90%
Totaal
Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifieren alvorens uw beslissing te nemen.

Ratings van AXA Bank

A1 / AA-        Wat is dit?

BIC Code AXA Bank

AXAB BE 22

Beoordelingen over sparen bijAXA Bank

Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.

Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 30 bezoeker(s)

Log in en schrijf beoordeling

Algemene beoordeling 
 
4.8
Tarieven 
 
4.2
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
5.6
Productkennis 
 
5.2
jacobsboelen
 
3.5

10 May 2023


Opmerkingen
reeds sinds 1970 klant bij de bank die wel al verschillende keren in andere handen is overgegaan
mails worden slecht of niet beantwoord, ook nadat een automatisch mail wordt verstuurd met de bemerking "wij hebben uw vraag goed ontvangen" medewerker zal zo spoedig mogelijk de mail beantwoorden.

IK WACHT NU AL SINDS 7 JANUARI 2023 OP EEN ANTWOORD;
Details beoordeling
Tarieven  
 
2.0
Transparantie  
 
2.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
7.0
JEEPMAN
 
2.3

17 November 2018


Opmerkingen
Het kantoor heeft ruime openingsuren en altijd bereikbaar per mail met vlug antwoord.
Bij het kantoor kunnen ook verzekeringen gekocht worden van AG, Baloise, DKV
Ik denk dat zij dit doen om te kunnen overleven.
Het kantoor is open over hun loon en klaagt steen en been hierover.
Over de agentschap heb ik niets slechts te zeggen maar over Axa ? Waar moet ik beginnen ??
1. Afschaffing bonus banking
2. Afschaffing drukken rekeningafschriften in self banking. 2018 !!! Terug naar de prehistorie
3. Afschaffing verkoop vreemd geld
4. Muntstukken: ik bracht muntstukken van mijn dochter binnen en moest hiervoor betalen. 4 euro op 30 euro ! Mijn dochter spaar voor zichzelf niet voor die dikke nekken. Na geklaag mijn 4 euro terug gekregen.
5. Self banking: storten gaat niet! Toestel van uit de prehistorie
6. Opdringerig en agressief verkoop: Verleden jaar moest ploets mijn Crest tak 21, Baloise tak 23 en Piazza tak23 verkocht worden om fondsen van axa bank te kopen. Een deel dan maar verkocht maar ge gelooft toch uw bank.Gisteren gezien dat de gekochte bankfondsen meer gedaald waren dan mijn tak23. Pure oplichterij. De bediende van het kantoor geeft toe dat de kantoren onder serieuze druk staan om IEDEREEN fondsen te verlappen. Ik voel mij zwaar bedrogen en denk naar de bankcommissie te gaan en als dat niet helpt naar nen advocaat. Niet tegen het kantoor maar tegen axa.
7. Als ge geld wilt afhalen moet ge zwaar aandringen. Het kantoor moet het precies van hun eigen geld betalen. Het zijn mijn centen en niet van een bank.
8. Hypothecaire lening: Twee jaar terug vroeg ik naar een aanpassing van de rentevoet. Als klant met meer dan 250.000 kreeg ik geen voordelig tarief. Dit is bljkbaar alleen voor nieuwe klanten.
Conclusie: als de kantoorhouder geen vriend was ik allang weg. Geef mij en blijkbaar ook de kantoorhouder de tijd terug van kleine belgische banken
Details beoordeling
Tarieven  
 
2.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
3.0
Ducaluk
 
6.0

23 August 2018


Opmerkingen
Positieve ervaring met klantendienst altijd zeer vriendelijk.
Personen in kantoor altijd vriendelijk en persoonlijke aanpak.
Heel lang klant bij axa met weinig problemen.
Rentes zeer laag en hogere kosten voor rekening en kaarten.
Geld afhalen buitenland zeer kostelijk, veel meer dan alternatieven.
Online banking is ok, maar toch opties met handelingen over telefoon, mail of kantoor nodig. Een beetje jammer voor 2018.
Soms lastig om geld uit je bank te halen zonder teveel vragen.
Actief op zoek naar andere bank wegens bovenstaande problemen
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
3.0
Jeankodak
 
1.0

10 January 2018 (Bijgewerkt: 10 January 2018)


Opmerkingen
Nog niets positief gevonden.
Zitten met een erfeniskwestie.
Kantoor adviesgroep hasselt weigert elke medewerking en wil geen afspraak met ons maken.
Volgens hun moeten we maar naar een ander kantoor gaan of het hoofdkantoor contacteren.
Axa hoofdkantoor gecontacteerd, volgens hun moet de adviesgroep een afspraak maken maar ze zijn onwillig.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
haelewyn
 
5.3

08 February 2016


Opmerkingen
- AXA zou een goede keuze kunnen zijn als je, zoals ik, houdt van een bank waar je nog contact hebt met je kantoorhouder en met het personeel. Als je een goed kantoor gevonden hebt, kan je een persoonlijke band opbouwen en bankieren in vertrouwen.
De kantoorhouders die ik ken zijn zelfstandigen en dat geeft iets meer garantie op interesse voor jouw tevredenheid als klant.
- Zichtrekening werkt goed en vlot genoeg. Online bankieren is ok maar niet DE modernste en de beste op de markt. Al bij al geen breekpunt en ook niet de slechtste leerling van de klas.
- Zichtrekening in gratis versie is toch beperkt op een aantal punten (bv : je kan niet in het rood gaan met die rekening, Nooit !)
- Vreemde munten nodig ? Axa is daarmee gestopt.
Misschien zijn ze morgen gestopt met afhalingen van je rekeningen en doen ze enkel nog de stortingen ? :-)
- Tarieven zijn voor spaarrekeningen aanvankelijk aantrekkelijk maar na 1 a 2 jaar gezakt naar helemaal niets. Zo hoopt Axa dat je je geld niet opvolgt en dat zij de winst kunnen beginnen pakken. Voor mij is dat een vorm van legale oplichting en misbruik van het vertrouwen van de klant.
- Op een bankkaart moest ik 2 weken wachten. Calculator werd door de bank niet verstuurd.
Een fout die door de bank werd gemaakt werd nu al na enkele weken niet rechtgezet. Het lijkt me duidelijk dat er bij AXA Bank geen bediende teveel werkt op het hoofdkantoor. Persoonlijk krijg ik de indruk dat bankieren voor Axa een hobby is en geen professionele bezigheid.
- Omwille van de rentetarieven op spaarrekeningen die niet meer bij de betere op de markt zijn en bovenstaand punt en buikgevoel hou ik het bij deze bank voor bekeken. Ik werk met meerdere banken samen en Axa heeft zich niet voldoende kunnen onderscheiden van de andere om de klantenrelatie te bewaren.
- Tarieven- en kostenstructuur is al sedert de laatste periode dat het nog An-Hyp noemde (als bank) er op gericht om af en toe een dure verrassing in te bouwen.
Details beoordeling
Tarieven  
 
5.0
Transparantie  
 
6.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
7.0
fc101002
 
5.0

19 December 2014


Opmerkingen
fidelity geopend, op 1 dag ok
bonus wordt afgeschaft vanaf 2015
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
5.0
Online banking  
 
8.0
briwogre
 
8.3

27 March 2014


Opmerkingen
zeer betrouwbaar en correct
soms traag in het verwerken van opdrachten
Details beoordeling
Tarieven  
 
7.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
7.0
michaelderycke
 
3.8

25 March 2014


Opmerkingen
oline banking ga vlot
super lage rente.
beloftes van uitbetaling bonusbanking niet na komen.
wil geen problemen oplosen!
Details beoordeling
Tarieven  
 
2.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
9.0
wimmievw
 
9.0

04 February 2014


Opmerkingen
kosteloos en bijhorende zichtrekening
je spaart 5 cent per verrichting met je bankkaart
start 2 bank heeft een degelijk rendement
Ben nieuwe klant, dus evaluatie volgt later
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
10.0
dgeorge
 
9.0

05 January 2014 (Bijgewerkt: 05 January 2014)


Opmerkingen
Ik ben klant voor een online start2bank spaarrekening. Kosteloos met bijhorende zichtrekening. Deze bank heeft het best werkende en veilige online banking systeem dat ik reeds tegengekomen ben.
Registratie 100% online en van thuis uit. Bij vragen, snel en vlot geholpen via email.
Mijn rekening werd blijkbaar plots van het ene kantoor naar het ander overgedragen... Axa wijzigt blijkbaar snel van zelfstandige kantoorhouders. Dat vind ik minder leuk. Ik kies graag zelf mijn kantoor.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
10.0
crazy
 
2.0

22 November 2013


Opmerkingen
Weinig positieve zaken te melden
Gewoon niet te doen, ik wilde gewoon spaarrekening, maar wilde ons tevens een zichtrekening aansmeren en het wordt elemaal een ramp als je
de spaarrekening op beide namen wil ( wij zijn niet getrouwd)...wankers
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
5.0
leuvensestoof
 
2.8

05 January 2012 (Bijgewerkt: 06 January 2012)


Opmerkingen
Afsluiten van de rekening verliep vlot. Kon niet via on-line banking daar transacties dan gelimiteerd zijn.

Bovenstaand is intussen achterhaald.
Opgelet voor de spaarrekeningen. Aanvankelijk wordt een hoge basisrente toegekend met een interessante getrouwheidspremie. Na een paar maanden wordt de basisrente drastisch verlaagd (zonder enige melding) en na een jaar komt de aap uit de mouw. Na klacht bij de bank, beloofden ze dat voor de nieuwe actie (1.25% + 1.5%) de rente gehandhaafd zou worden. Op de folder staat dat de basisrente slecht tot eind februari gegarandeerd wordt.
In ieder geval : "ONCE BITTEN, TWICE SHY" of een "ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen".

Mijn positieve opmerking is er te vlug bijgevoegd. Donderdag had ik bij het afsluiten van de rekening mijn bankkaart moeten inleveren. Vrijdag kreeg ik bericht dat ik deze via on-line banking (met gebruik van mijn bankkaart) zelf moest afsluiten. In mijn vraag om de rekening af te sluiten, had ik duidelijk vermeld dat mijn bankkaart ingeleverd was.

Details beoordeling
Tarieven  
 
5.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
4.0
Celleke
 
4.3

29 September 2011


Opmerkingen
kantoorhouder
ingewikkelde spaar plusrek.
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
3.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
5.0
roger.van.dyck123
 
5.0

03 July 2011


Opmerkingen
Vriendelijk personeel. Heb regelmatig gebruik gemaakt van hun tijdelijke promoties (I welcme plus enz.). Na afloop van de promoties de rekeningen steeds volledig opgezegd (geen slapende rekeningnummers voor mij) en dit werd telkenmale stipt uitgevoerd. Geven zonder opdringerig te zijn een uitleg over verdere mogelijkheden voor je spaargeld, maar blijven even vriendelijk bij het afwijzen van die zaken.
Iets betere voorlichting zou mogen. Prospecten moeten op de site beter geupdated worden. In de on-line prospecten zjn meerdere datums reeds verlopen doch de tijdelijke actie loopt toch verder (moet dan op een kantoor verder informeren). Ik doe geen online banking en heb er ook geen zichtrekening.
Details beoordeling
Tarieven  
 
4.0
Transparantie  
 
7.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
1.0
Marc6295
 
1.0

14 February 2011


Opmerkingen
Je kan er vrij vlot je rekening terug afsluiten...
Doen zou ik zeggen.
Zeer slechte communicatie ivm zogenaamd Axa I-Plus Welcome.
Eerste 6 maanden een hoge rente, nadien een ultra lage rente...
Vragen steeds om een gewone rekening te openen waar dan kosten worden op verrekend. Enkel indien je gemiddeld 50.000 (Happy You klant)euro spaart worden er geen kosten aangerekend.
Per vergissing werden er toch kosten aangerekend en het vergde heel wat emailverkeer om dit terug recht te zetten.
Geen aanrader!
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
deraffen
 
2.8

03 February 2011 (Bijgewerkt: 03 February 2011)


Opmerkingen
Ben nieuwe klant, dus later evaluatie....
De enige bank (waar ik klant ben) waar ik moet betalen voor het opsturen van de rekeninguittreksels.
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
3.0
Klantendienst  
 
4.0
Online banking  
 
1.0
Snof
 
4.0

11 December 2010


Opmerkingen
Onmiddellijke en correcte afhandeling van de rekening.
Ik heb geen "online banking" verricht dus 1 sterretje = geen idee.
Nooit meer AXA; éénmaal ingegaan op een promotie in 2009; basisrentevoet was toen voor de eerste 6 maanden 2.75% maar na minder! dan 2 weken(hoe kan dat?) kreeg ik al bericht van een daling van de rentevoet na die eerste 6 maanden en voordat de 6 maanden om waren had ik reeds verschillende dalingen gekregen met als resultaat dat op "jaarbasis" de basisrente minder dan 2% zou zijn. Na 6 maanden de rekening opgezegd want op jaarbasis zijn meerdere banken (ben overgestapt naar Ethias) "rendabeler". Gewoon "klantenlokkerij"; op zich geen probleem maar ogen open houden; ik heb ook niets verloren want op die moment was er geen enkele bank die mij 2.75% kon geven op 6 maanden.
Details beoordeling
Tarieven  
 
4.0
Transparantie  
 
4.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
1.0
falter
 
10.0

22 November 2010


Opmerkingen
steeds snel en duidelijk geholpen
heb er geen
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0
Bernadette
 
10.0

22 November 2010


Opmerkingen
Zijn altijd vriendelijk en behulpzaam en dat telt voormij ook al ben ik geen "grote" klant
Kan er geen verzinnen
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
10.0
Wim01
 
9.3

20 November 2010


Opmerkingen
Kantoor is altijd te bereiken en medewerkes staan "dag en nacht" paraat
Goede klanten krijgen ook veel zonder van bank naar bank te moeten lopen
Tariefstructuur is eigenlijk heel simpel als je de tijd neemt om het even door te nemen
zoals bij alle banken zeker tijdelijke acties en lage rendementen maar ja dat is de economische situatie nu eenmaal...
Self service is nogal veel buitendienst
Details beoordeling
Tarieven  
 
10.0
Transparantie  
 
8.0
Klantendienst  
 
10.0
Online banking  
 
9.0
spaarzoeker
 
2.5

21 October 2010


Opmerkingen
Kantoor heeft een geldautomaat en is ook 1 keer in de week later open dan normaal.
Online bankieren: Historiek gaat maar tot 150 dagen terug, geen overzicht van opgebouwde rente tot nu toe, op onverklaarbare manier daalt het saldo met een paar centen zonder aanwijsbare reden!?!?!? Kortom ondoorzichtige tarieven en uittreksels niet altijd aanwezig. Nieuwe klanten krijgen een goede rente over het spaargeld, maar daarna is de geboden rente erg laag.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
1.0
Doke
 
7.5

27 July 2010


Opmerkingen
Zeer vriendelijke en plichtsbewuste kantoorverantwoordelijke Pinson te Veurne die steeds bereid is te helpen bij alle problemen.Zeer goede prijs/kwaliteit bij alle verzekeringen.
De transparantie kan beter. De aangeboden rente is zeer laag.
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
6.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
zerre
 
7.3

17 June 2010 (Bijgewerkt: 09 July 2010)


Opmerkingen
behulpzaam kantoor
zeer snelle verwerking van verrichtingen
(bijna) gratis rekening met full service in kantoor
ruim productaanbod in bankproducten, beleggingen, verzekeringen
niet mogelijk om te storten op self service toestellen
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
5.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
7.0
Veggie1969
 
1.0

27 June 2010


Opmerkingen
Geen
Ik heb uiteindelijk dit jaar besloten mijn zichtrekening & spaarrekening bij de AXA Bank te sluiten. De tarieven waren zeer onduidelijk ,voor nieuw kapitaal waren er interessante voorwaarden ,maar reeds bestaande klanten kregen quasi nihil. Toen er mij ook nog onterecht kosten werden aangerekend ( dewelke uiteindelijk wel gedeeltelijk terug betaald werden ) was voor mij de maat vol. Neen ,AXA als Bank = nooit meer !
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
emiel1
 
2.8

16 June 2010


Opmerkingen
Klantendienst (afhankelijk van "de mens" i.e. kantoor--> in Gent is er een kantoor met goede klantendienst)
Tarieven soms ondoorzichtig
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
6.0
Online banking  
 
3.0
sumnuek
 
4.5

16 June 2010


Opmerkingen
Details beoordeling
Tarieven  
 
6.0
Transparantie  
 
2.0
Klantendienst  
 
3.0
Online banking  
 
7.0
Lazy
 
3.0

15 June 2010


Opmerkingen
Verwarrende uittreksels.
Bij aflopen termijnrekening geld niet automatisch terug op mijn rekening gekomen (gelukkig eraan gedacht het zelf terug te vragen)
Details beoordeling
Tarieven  
 
4.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
4.0
Online banking  
 
3.0
Tony
 
4.8

15 June 2010


Opmerkingen
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
3.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
4.0
david78
 
4.5

14 June 2010


Opmerkingen
- veilig online systeem met digipass
- goede online zichtrekening
- behulpzaam kantoor
-Tarieven ondoorzichtig
-Klanten worden gelokt met ondoorzichtige acties
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
9.0
paul
 
1.0

28 May 2010


Opmerkingen
geen
ronduit slecht. Pure klantenlokkerij soms
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0