Pagina 1 van 1

Ergo pensioensparen

Geplaatst: 28 juni 2017, 16:56
door RestUnknown
Wist niet goed waar deze vraag te plaatsen, excuses als het fout is.

Vandaag een brief gekregen van Ergo dat ze geen nieuwe klanten meer aannemen en zich enkel nog focussen op hun bestaande cliënten.

Teken dat ze bijna failliet zijn? En zo ja wat met het pensioensparen dat ik daar doe? Is mijn geld gewaarborgd tegen een eventueel faillissement?

Bedankt

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 28 juni 2017, 17:18
door Hyakari
Je geld bij Ergo is sowieso niet gewaarborgd, nog los van een eventueel faillissement ;D

Alle gekheid op een stokje: Voor levensverzekeringen van het type tak 21, waartoe heel wat pensioenspaarverzekeringen behoren, is er een bescherming. Het Bijzonder Beschermingsfonds voor Deposito’s en Levensverzekeringen waarborgt immers de terugbetaling van een maximum van € 100.000 per verzekeringnemer per maatschappij als deze laatste failliet zou gaan (bron: http://www.kapitalevragen.be/2013/hoe-v ... oensparen/)

Dat geldt niet voor tak 23 (pensioenfondsen), maar dat is ook niet nodig: dat is een korf aandelen & obligaties waar jij eigenaar van bent, en dus niet op de balans van de gefailleerde instelling staan. (lees: die blijven buiten schot bij een faillissement).

Conclusie: een faillissement lijkt me nog het minste van je zorgen ;)

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 28 juni 2017, 22:26
door RestUnknown
Hyakari schreef: 28 juni 2017, 17:18
Conclusie: een faillissement lijkt me nog het minste van je zorgen ;)
Andere dingen waar ik me dan wel zorgen over moet maken?

En iemand die meer afweet wat er gaande is bij Ergo, is dit degelijk een teken dat het niet goed gaat? Of beschermen ze zichzelf gewoon door de lage rentevoeten momenteel.

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 29 juni 2017, 13:28
door platin
Nieuwe Europese regeltjes vanaf 2018 de oorzaak ?

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 29 juni 2017, 15:26
door Hyakari
En wat Ergo betreft: gewoon even zoeken op dit forum.

Zie onder meer ergo-pensioensparen-en-onkosten-t11360.html

Zie ook vragen-over-ergo-kosten-t11473-45.html

Het draait vooral om (verborgen) kosten die zouden oplopen tot +50% van je ingelegde kapitaal.

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 29 juni 2017, 16:42
door Lukske
Gedaan met Ergo. Ge kunt toch geen contracten verkopen tot aan 65 jaar met 0% interest???
En hun topverkopers hebben ze afgestoten. Benieuwd of zij nog geld trekken van de oude contracten. Indien wel kunnen vele nog een tijd in hun luie stoel zitten en verder slapen.

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 30 juni 2017, 10:31
door RestUnknown
Nog twee jaar werken. Is het nog zinvol en uberhaupt nog mogelijk om over te stappen naar een betere optie?

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 16 december 2017, 20:31
door mapau
Beste mensen

Ik ben een ex-medewerker van HM-ERGO; ik kan jullie verzekeren dat er niets gaande is bij Ergo.
Geen tussenpersonen meer owv de lage rentevoeten én om hun klanten nog een rente te kunnen geven...
wat bij anderen (vooral de banksector, tal van naamsveranderingen en fusies) niet meer het geval is.

Conclusie:
- alle verzekeringen sluit je beter af bij een verzekeringsmaatschappij
- alle bankactiviteiten (lening, zichtrekening,...) sluit je beter af bij een bank

Schoenmaker blijf bij uw leest...

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 12 mei 2018, 01:07
door JHLasVegas
Geachte,
indien er zoals volgens u niets aan de hand is kunt u mij dan eens uitleggen waarom ik maar geen reactie krijg als ik een e-mail verstuur? al weken lang stuur ik e-mails en het enige antwoor dat er mij wordt gestuurd is dat mijn mail goed is ontvangen en zo snel mogelijk wordt behandeld.
I

Re: Ergo pensioensparen

Geplaatst: 12 mei 2018, 09:15
door AlbertIV
JHLasVegas schreef: 12 mei 2018, 01:07 Geachte,
indien er zoals volgens u niets aan de hand is kunt u mij dan eens uitleggen waarom ik maar geen reactie krijg als ik een e-mail verstuur? al weken lang stuur ik e-mails en het enige antwoor dat er mij wordt gestuurd is dat mijn mail goed is ontvangen en zo snel mogelijk wordt behandeld.
I
Geweldig!
Een dergelijk geloof in de goedheid van de mensheid verdient in de bloemetjes gezet te worden!
Een antwoord verwachten van een "ex-medewerker van HM-Ergo" die hier 1 keer een post heeft geplaatst 5 maanden geleden en hier verder nooit niks meer heeft gedaan

Persoonlijke tip: mailen is zinloos. Het is onduidelijk wat uw probleem met Ergo eigenlijk is. Maar doe bijv. dit:
1) Stuur een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Vul die zelf goed in. Bij bpost zijn hun medewerkers daarin soms slordig
2) Stuur een ingebrekestelling aangetekend op, termijn van bijv. van een antwoord verwachten 15 dagen na ontvangst bericht duidelijk vermelden. Eveneens met ontvangstbevestiging.
3) Bij geen of een onvoldoende antwoord: ofwel rechtsbijstandsverzekeraar inschakelen ofwel dadelijk naar vrederechter. Als u er niet het geld voor (over) heeft, moet men daar geen advocaat voor hebben, kan men zelf ook doen