Degiro: basisvragen
TIP
Degiro: basisvragen
Dag allen
Ik ben een beginnend belegger (Belg) en heb enkele vragen omtrent broker Degiro.
Ik plan de eerste 2 jaar te starten met ETF's en aandelen.
1. Worden de RV bij ETF's automatisch afgehouden?
2. Indien ik momenteel een rekening open bij Degiro en aanduid dat ik woonachtig ben in België, verkrijg ik vervolgens een Nederlands rekeningnummer bij Degiro? (dit dien ik vervolgens te melden aan de NBB)
3. Stel dat ik helemaal niet tevreden ben over Degiro: Hoe sluit ik mijn rekening af. Voor andere brokers/banken (e.g. Bolero) kan ik deze informatie/aanvraagformulieren makkelijk op voorhand terugvinden. (een linkje zou handig zijn)
4. Als laatste wil ik ook nog even peilen naar jullie ervaringen met Degiro met ETF's en aandelen. Houdt Degiro consequent alle belastingen correct af (roerende voorheffing, TOB), of hebt u zelf al vaak moeten corrigeren en ingeven bij de belastingen? Wat is uw tevredenheid over Degiro?
Ik stel deze vragen vooral omdat het 'extra papierwerk' voor de belastingen me wat afschrikt.
Dank bij voorbaat.
mvg
Ik ben een beginnend belegger (Belg) en heb enkele vragen omtrent broker Degiro.
Ik plan de eerste 2 jaar te starten met ETF's en aandelen.
1. Worden de RV bij ETF's automatisch afgehouden?
2. Indien ik momenteel een rekening open bij Degiro en aanduid dat ik woonachtig ben in België, verkrijg ik vervolgens een Nederlands rekeningnummer bij Degiro? (dit dien ik vervolgens te melden aan de NBB)
3. Stel dat ik helemaal niet tevreden ben over Degiro: Hoe sluit ik mijn rekening af. Voor andere brokers/banken (e.g. Bolero) kan ik deze informatie/aanvraagformulieren makkelijk op voorhand terugvinden. (een linkje zou handig zijn)
4. Als laatste wil ik ook nog even peilen naar jullie ervaringen met Degiro met ETF's en aandelen. Houdt Degiro consequent alle belastingen correct af (roerende voorheffing, TOB), of hebt u zelf al vaak moeten corrigeren en ingeven bij de belastingen? Wat is uw tevredenheid over Degiro?
Ik stel deze vragen vooral omdat het 'extra papierwerk' voor de belastingen me wat afschrikt.
Dank bij voorbaat.
mvg
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Degiro: basisvragen
Dag Lukas. Deze vragen zijn al heel (héél) vaak beantwoord op het forum. Gewoon even zoeken en na een half uurtje ben je helemaal op de hoogte.
Kort: Als je echt op elke euro wil sparen, is Degiro best ok! Maar je zal bij de pinken moeten blijven als je dividenden wil ontvangen. Zij doen het rekenwerk NIET voor jou: geen RV; geen Reynderstaks;… NBB zal je idd op de hoogte moeten brengen. Alle Belgische brokers doen dit werk wél voor jou. Die zullen ook rekening houden met alle mogelijke nieuwe belastingvormen in de toekomst. Als beginneling open je on mijn ogen beter een account bij een BE-broker, om fouten te vermijden. Of doe beide!
Kort: Als je echt op elke euro wil sparen, is Degiro best ok! Maar je zal bij de pinken moeten blijven als je dividenden wil ontvangen. Zij doen het rekenwerk NIET voor jou: geen RV; geen Reynderstaks;… NBB zal je idd op de hoogte moeten brengen. Alle Belgische brokers doen dit werk wél voor jou. Die zullen ook rekening houden met alle mogelijke nieuwe belastingvormen in de toekomst. Als beginneling open je on mijn ogen beter een account bij een BE-broker, om fouten te vermijden. Of doe beide!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik beleg via Argenta en dat bevalt enorm goed, de kosten zijn ook minimaal tot bijna niets.
Ook gaat het realtime en je kan bij verkoop meteen aankopen ook al staat het nog niet op de effectenrekening.
Inkomsten als dividenden krijg je automatisch, hoef je niks voor te doen.
Argenta doet alles dat moet, en gratis.
Ook gaat het realtime en je kan bij verkoop meteen aankopen ook al staat het nog niet op de effectenrekening.
Inkomsten als dividenden krijg je automatisch, hoef je niks voor te doen.
Argenta doet alles dat moet, en gratis.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Dan is er bij Argenta op heel korte tijd heel veel veranderd wat beleggen betreft. Of heb je het enkel over de Argentafondsen?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Argenta is schandalig duur geworden voor beleggen in aandelen 
-
anonymous9
Kun je bij Argenta ondertussen al ETF's aankopen?
Vroeger kon dit in elk geval niet.
Vroeger kon dit in elk geval niet.
Dag Lukas123, ik ben klant bij degiro en ben er tevreden. Ik koop meestal accumulerende etf's uit de kernselectie, en die zijn gratis wat jaarlijks toch een mooie besparing is.Voor Belgische aandelen houd degiro wel de roerende voorheffing in voor buitenlandse aandelen moet je het zelf aangeven.Ook de beurstaks bij aan- en verkopen wordt door degiro automatisch ingehouden.
Waarom zou je afgeschrikt worden ? Het is 1 cijfer in je belastingaangifte die je gewoon moet overschrijven van de overzichten dat de giro elk jaar beschikbaar stelt .
Het aangeven van de buitenlandse rekening kun je online doen .
Is 5 minuten werk .
In het algemeen ben ik zeer tevreden van de giro , de klantendienst beantwoord mij via mail binnen het uur .
De giro is geen bank maar een broker tot op heden dus geen rekeningnummer .
Dit zou veranderen nu ze samenwerken met flatex .
Het aangeven van de buitenlandse rekening kun je online doen .
Is 5 minuten werk .
In het algemeen ben ik zeer tevreden van de giro , de klantendienst beantwoord mij via mail binnen het uur .
De giro is geen bank maar een broker tot op heden dus geen rekeningnummer .
Dit zou veranderen nu ze samenwerken met flatex .
Degiro.nl is ok maar de laatste tijd hebben ze toch regelmatig problemen met het aanleveren van de koersen.
Sinds de opening van Wall Street ligt hun website plat, terwijl Binck.be wel de drukte aankan.
Sinds de opening van Wall Street ligt hun website plat, terwijl Binck.be wel de drukte aankan.
Is slechts 2 keer gebeurd , en binck kun je niet vergelijken met de giro vind ik .
De giro groeid als broker terwijl binck altijd maar achteruit boert .
Qua overlevingskans vind ik dat Binck niet veel kans maakt in de toekomst .
De giro groeid als broker terwijl binck altijd maar achteruit boert .
Qua overlevingskans vind ik dat Binck niet veel kans maakt in de toekomst .
In plaats van wat uit uw nek te kletsen zou u beter de resultaten van bInck eens bekijken. Een enorme toename van klanten tijdens de coronacrisis wat record resultaten opleverden! En o ja misschien ook vermelden dat Binckbank overgenomen is door SAXO BANK!
De resultaten van Binck samen met saxo = 80000 nieuwe klanten niet slecht
De giro had in die periode 200000 nieuwe klanten dat is wel 150% meer dan binck en saxo samen .
Er zullen altijd mensen zijn die liever meer betalen .
Maar Binckbank is verre van een succes verhaal de aandelen van de onderneming hebben dit ook weerspiegeld in dalende lijn
Binck en saxo kunnen nooit concurreren met grote brokers hun bankstructuur kost bakken vol geld .
En als Binck zo'n sucsses was waarom hebben ze dan verleden jaar op het puntje gestaan ten onder te gaan? 6,6 miljoen euro verlies ! Vergeet niet dat Saxo Binck op een gouden schoteltje aangeboden heeft gekregen ! Als Saxo , Binck niet had overgenomen was het licht al uit . Maar met de toenemende concurrentie bij zuivere brokers zal binck rap weer in de etalage staan hun enige hoop is dat een echte broker binck overneemt van saxo .
Hoe kan Binck blijven bestaan ? Hun kosten liggen soms meer dan 10 keer zo hoog bij transacties
Bij transacties in de VS is het zelfs 20 keer .
Maar volgens sommigen is Binck dus een echt sucsses
De giro had in die periode 200000 nieuwe klanten dat is wel 150% meer dan binck en saxo samen .
Er zullen altijd mensen zijn die liever meer betalen .
Maar Binckbank is verre van een succes verhaal de aandelen van de onderneming hebben dit ook weerspiegeld in dalende lijn
Binck en saxo kunnen nooit concurreren met grote brokers hun bankstructuur kost bakken vol geld .
En als Binck zo'n sucsses was waarom hebben ze dan verleden jaar op het puntje gestaan ten onder te gaan? 6,6 miljoen euro verlies ! Vergeet niet dat Saxo Binck op een gouden schoteltje aangeboden heeft gekregen ! Als Saxo , Binck niet had overgenomen was het licht al uit . Maar met de toenemende concurrentie bij zuivere brokers zal binck rap weer in de etalage staan hun enige hoop is dat een echte broker binck overneemt van saxo .
Hoe kan Binck blijven bestaan ? Hun kosten liggen soms meer dan 10 keer zo hoog bij transacties
Bij transacties in de VS is het zelfs 20 keer .
Maar volgens sommigen is Binck dus een echt sucsses