Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Dat is goed en niet goed. BDW is blind voor de volgende 3 grote olifanten in de kamer:
1,6 miljoen personen (ambtenaren) in loondienst van Belgisch overheden. Reken eens uit wat een lineaire besparing van 10% dwz minus 160.000 jaarlijks zou besparen aan de overheid. 9,6 Miljard EUR op jaarbasis. Recurrent.
Het onvoorstelbaar bedrag aan subsidies dat BE uitdeelt per jaar. Reken eens uit wat een besparing van 10% hier zou opbrengen. Er wordt jaarlijks minstens 84 Miljard EUR aan subsidies uitgegeven. Dwz dus besparing van min 8,4 Miljard EUR op jaarbasis.
De verkoop van Belfius, Fortis, Ethias. Reken eens uit wat dat zou opbrengen.
De Wever is als je het mij vraagt selectief stekeblind.
Laatst gewijzigd door chesini op 25 oktober 2025, 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Van een spreidstand gesproken.
Enerzijds. Poetin is een internationale oorlogsmisdadiger. Die het internationaal recht aan zijn laars lapt. Hij stond nvdr ook in Syrië aan de zijde van Assad die Syrië ten gronde heeft gericht.
Anderzijds. We vinden het normaal dat hij - Poetin - internationaal nog niet veroordeeld wordt. Dat de tegoeden van Rusland nog niet verbeurd zijn verklaard.
Wat wil je is de vraag ?
Laatst gewijzigd door chesini op 25 oktober 2025, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Bdw is de enige die zijn geld niet wil uitdelen, waarom zou hij er drones op afsturen? Misschien om een cadeautje te brengen.
Laatst gewijzigd door Sint1 op 25 oktober 2025, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja ik heb ook zijn toespraak aan UG gezien, hij praat alleen over besparen aan linkse kant. Niet over management vennootschappen, aftrekposten zelfstandigen, besparen politici… Maar als het goed is moet je het ook zeggen. Momenteel zou ik toch niemand anders als premier willen, ook al vertelt hij halve waarheden.chesini schreef: ↑Gisteren 14:46Dat is goed en niet goed. BDW is blind voor de volgende 3 grote olifanten in de kamer:
1,6 miljoen personen (ambtenaren) in loondienst van Belgisch overheden. Reken eens uit wat een lineaire besparing van 10% dwz minus 160.000 jaarlijks zou besparen aan de overheid. 9,6 Miljard EUR op jaarbasis. Recurrent.
Het onvoorstelbaar bedrag aan subsidies dat BE uitdeelt per jaar. Reken eens uit wat een besparing van 10% hier zou opbrengen.
Laatst gewijzigd door Sint1 op 25 oktober 2025, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Netanhyahu is ook tot oorlogsmisdadiger uitgeroepen. Alle rekeningen van Israël confisqueren nu?chesini schreef: ↑Gisteren 14:58Van een spreidstand gesproken.
Enerzijds. Poetin is een internationale oorlogsmisdadiger. Die het internationaal recht aan zijn laars lapt. Hij stond nvdr ook in Syrië aan de zijde van Assad die Syrië ten gronde heeft gericht.
Anderzijds. We vinden het normaal dat hij - Poetin - internationaal nog niet veroordeeld wordt. Dat de tegoeden van Rusland nog niet verbeurd zijn verklaard.
Wat wil je is de vraag ?
Had BDW geen ballen gehad dan was hij burgemeester gebleven. Dat zijn Europese toekomst om zeep is weet ik nog zo niet. Het was eerder een open sollicitatie naar de plek van Ursula, vooral met zijn Spaans theater erbij. Als hij een akkoord vindt om die 10 miljard te vinden is dat weer een bank vooruit in Europa.chesini schreef: ↑Gisteren 14:46Dat is goed en niet goed. BDW is blind voor de volgende 3 grote olifanten in de kamer:
Het onvoorstelbaar bedrag aan subsidies dat BE uitdeelt per jaar. Reken eens uit wat een besparing van 10% hier zou opbrengen. Er wordt jaarlijks minstens 84 Miljard EUR aan subsidies uitgegeven. Dwz dus besparing van min 8,4 Miljard EUR op jaarbasis.
Ja waarom niet. In de internationale politiek ontbreekt het aan daadkracht. Zoniet zouden we al veel verder gestaan hebben. Politieke leiders denken nog altijd dat ze boven de rechtspraak staan. De lijst is lang. Netanyahu, Poetin, Assad, en ga zo maar door. De ljst wil niet stoppen.Sint1 schreef: ↑Gisteren 15:09Netanhyahu is ook tot oorlogsmisdadiger uitgeroepen. Alle rekeningen van Israël confisqueren nu?chesini schreef: ↑Gisteren 14:58
Van een spreidstand gesproken.
Wat wil je is de vraag ?
- VincentVega
- Hero Member

chesini schreef: ↑Gisteren 15:25Ja waarom niet. In de internationale politiek ontbreekt het aan daadkracht. Zoniet zouden we al veel verder gestaan hebben. Politieke leiders denken nog altijd dat ze boven de rechtspraak staan. De lijst is lang. Netanyahu, Poetin, Assad, en ga zo maar door. De ljst wil niet stoppen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik heb het hier wel over oorlogsmisdadigers. Hallo. Word eens wakker.VincentVega schreef: ↑Gisteren 16:25chesini schreef: ↑Gisteren 15:25
Ja waarom niet. In de internationale politiek ontbreekt het aan daadkracht. Zoniet zouden we al veel verder gestaan hebben. Politieke leiders denken nog altijd dat ze boven de rechtspraak staan. De lijst is lang. Netanyahu, Poetin, Assad, en ga zo maar door. De ljst wil niet stoppen.LOL
En jij wil BDW aan dat lijstje toevoegen door de Russische tegoeden (niet die van Poetin maar die van Rusland) zomaar te confisceren zonder enige rechtsgrond
![]()
![]()
![]()
Mijn standpunt is duidelijk. Als je er niet mee kan leven is dat Uw probleem. Maar ik ga het niet meer herhalen. Ik heb nog andere zaken te doen.VincentVega schreef: ↑Gisteren 16:25chesini schreef: ↑Gisteren 15:25
Ja waarom niet. In de internationale politiek ontbreekt het aan daadkracht. Zoniet zouden we al veel verder gestaan hebben. Politieke leiders denken nog altijd dat ze boven de rechtspraak staan. De lijst is lang. Netanyahu, Poetin, Assad, en ga zo maar door. De ljst wil niet stoppen.LOL
En jij wil BDW aan dat lijstje toevoegen door de Russische tegoeden (niet die van Poetin maar die van Rusland) zomaar te confisceren zonder enige rechtsgrond
![]()
![]()
![]()
chesini schreef: ↑Gisteren 14:46Dat is goed en niet goed. BDW is blind voor de volgende 3 grote olifanten in de kamer:
Heb jij het rekensommetje wel eens gemaakt over hoeveel dividend Belfius, Fortis en Ethias per jaar aan dividend opleveren aan de staat. Dat moet je n.l. vergelijken met rente die hij over dat verkoop bedrag moet nu moet betalen per jaar.JOKER247 schreef: ↑Gisteren 21:52chesini schreef: ↑Gisteren 14:46
Dat is goed en niet goed. BDW is blind voor de volgende 3 grote olifanten in de kamer:
En dan nog inschatten of de rente in de toekomst omhoog of omlaag gaat.
Dus eerst even je huiswerk doen.