Hoe duur staan Europese aandelen nu ?
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: Hoe duur staan Europese aandelen nu ?
Dat je een steen mag opblinken zoveel je wil dat je hem toch niet zult kunnen verkopen als goud .
Enterprise value zoals umi schrijft weet hij eigenlijk dat dit gewoonweg de grootte is van een bedrijf .
Je hebt er met ne grote en met ne kleine maar wat je ermee doet is wat er telt .
Tja als snotneus moet je hem nog leren gebruiken zeker
Al komt het maar met de jaren goed
Ik heb net ontdekt dat je iemand op Spaargids kan blokkeren. Gewoon op het profiel klikken en dan “toevoegen als vijand”.
Bye lop
En dank aan TS voor de openingspost
Bye lop
En dank aan TS voor de openingspost
Oh ge kwetst mijn gevoelens
De waarheid doet soms pijn
De waarheid doet soms pijn
Bedankt GPV1, steeds interessante bijdrages!
Denk je er niet aan om dit te delen in soort van Substack ofzo?
Groeten
Denk je er niet aan om dit te delen in soort van Substack ofzo?
Groeten
gpv1 schreef: ↑29 januari 2023, 14:02 Ik heb van mijn tabel uit het topic 'Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?' een Europees broertje gemaakt.
Door gebruik te maken van redelijk accurate bronnen voor het aantal uitstaande aandelen en marktkapitalisaties, zoals Investing.com en Ortex.com, en rangschikkingen van bedrijven uit de STOXX 600 volgens free float en marktkapitalisatie, te vinden op Qontigo.com en Investing.com, heb ik een redelijk betrouwbare Top 140 kunnen samenstellen. Dat neemt niet weg dat er misschien wel een paar bedrijven zijn die ontbreken in de lijst omdat ik ze over het hoofd gezien heb [update: Daimler Truck bv.]
Veel bedrijven rapporteren hun financials in een munt die verschillend is van deze van de aandelen op de beurs. Ik heb ervoor gezorgd dat in die gevallen de marktkapitalisaties gecorrigeerd zijn via wisselkoersen.
Wel in de STOXX 600, niet in de tabel: het Franse EDF vanwege nationalisering, het Nederlandse DSM vanwege een fusie en het Duitse EnBW (marktkap. ~€24 miljard) vanwege een free float van een onzinnige 0,39%.
Niet in de STOXX 600, wel in de tabel: BioNTech (mogelijks niet in de index vanwege primary listing in de USA), Hapag-Lloyd (mogelijks te kleine free float voor de index) en Coca-Cola Europacific Partners.
Een lijst met alle gebruikte kolommen in Excel is hier te zien: https://i.imgur.com/LiaZVG9.png
![]()
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META