Niet-Westerse landen
TIP
Niet-Westerse landen
Met Europa onzeker en VS duur zit ik al een tijd voor een groot stuk in emerging markets (EMIM) en Pacific (CPXJ) met goede return. Alleen is EMIM eigenlijk een allegaartje van een heleboel opkomende landen terwijl elk land uiteraard zijn eigen verhaal heeft.
Daarom dat ik wat extra wil toespitsen op individuele landen zoals Brazilie, Rusland, India, Korea, Japan, etc.. dus in deze thread graag discussie over welke landen jullie momenteel interessant vinden en juist niet. Van elk van die landen kan je overigens makkelijk ETF's vinden (al dan niet EUR hedged als dat interessant zou zijn).
Brazilie, Japan, India en eventueel Rusland (vermoedelijk al te laat) staan op mijn lijst maar wil er nog meer over weten.
Hopelijk krijgt dit wat feedback. Zelfs wie hoofdzakelijk in individuele EU aandelen belegt kan diversifiëren met EM landen of eventueel ook iets als Canada.
Edit: Ik heb de titel aangepast van Emerging Markets naar Niet-Westerse landen om de discussie zo ruim mogelijk te maken. Dus alles van Canada over Oost-Europa tot Japan.
Daarom dat ik wat extra wil toespitsen op individuele landen zoals Brazilie, Rusland, India, Korea, Japan, etc.. dus in deze thread graag discussie over welke landen jullie momenteel interessant vinden en juist niet. Van elk van die landen kan je overigens makkelijk ETF's vinden (al dan niet EUR hedged als dat interessant zou zijn).
Brazilie, Japan, India en eventueel Rusland (vermoedelijk al te laat) staan op mijn lijst maar wil er nog meer over weten.
Hopelijk krijgt dit wat feedback. Zelfs wie hoofdzakelijk in individuele EU aandelen belegt kan diversifiëren met EM landen of eventueel ook iets als Canada.
Edit: Ik heb de titel aangepast van Emerging Markets naar Niet-Westerse landen om de discussie zo ruim mogelijk te maken. Dus alles van Canada over Oost-Europa tot Japan.
Laatst gewijzigd door omega6 op 21 februari 2017, 21:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Emerging Markets landen
Japan een opkomend land? Vervang dat maar door China.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De Olympische zomer spelen van 2020 gaan door in Japan. Ik herinner me dat met de spelen in Brazilië, er toen wat te doen was om "het olympisch effect". Het land komt dan in elk geval extra in de media. Als er effectief nieuwe stadiums en dergelijke gebouwd moeten worden..?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ik bedoelde dus de niet-Westerse landen. Heb de titel aangepast zodat het ruimer is.Yaris schreef:Japan een opkomend land? Vervang dat maar door China.
Laatst gewijzigd door omega6 op 21 februari 2017, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag is of zulke spelen altijd lucratief zijn voor een land. Laten die niet vooral een grote schuld achter. 2020 lijkt mij ook nog wat vroeg om nu al in Japan te zitten om die redenen.Cydox schreef:De Olympische zomer spelen van 2020 gaan door in Japan. Ik herinner me dat met de spelen in Brazilië, er toen wat te doen was om "het olympisch effect". Het land komt dan in elk geval extra in de media. Als er effectief nieuwe stadiums en dergelijke gebouwd moeten worden..?