Peiling - Hoeveel % van uw portefeuille bestaat uit ETF's?
TIP
Peiling - Hoeveel % van uw portefeuille bestaat uit ETF's?
Hoeveel % van uw portefeuille bestaat uit ETF's?
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Re: Peiling - Hoeveel % van uw portefeuille bestaat uit ETF's?
Niets. Ik beleg liever in individuele aandelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Idem. Ik moet al serieus bedrag in aandelen hebben vooraleer ik het in een etf zou steken.
Ik handel wel eens graag in aandelen. Bij een etf lijkt me dat minder de bedoeling.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Is het niet logischer omgekeerd??
Eerst zorgen voor een mooie gespreide kern ETF's in de portefeuille en dan een paar satellieten d.m.v. individuele aandelen?
Heb slechts 2 ETF’s SMH en PHO, maar door de Europese regelgeving PRIIPs, kan ik ze niet meer bijkopen.
Ben dan maar op zoek gegaan, naar aandelen, uit die korven die het beter doen als de ETF en dat beklaag ik me niet
In Europa zie ik geen ETF’s die je hier kan kopen, die goed presteren of ze zitten vol bedrijven, in sigaretten, kerncentrales, oorlogswapens, of geen ethiek, geen milieu beleid…
Ben dan maar op zoek gegaan, naar aandelen, uit die korven die het beter doen als de ETF en dat beklaag ik me niet
In Europa zie ik geen ETF’s die je hier kan kopen, die goed presteren of ze zitten vol bedrijven, in sigaretten, kerncentrales, oorlogswapens, of geen ethiek, geen milieu beleid…
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Idem, heb ook geen enkele ETF in portefeuille (vanwege verschillende redenen)
De enige ETF die ik zou overwegen te kopen is een in emerging markets (eigenlijk enkel afrika) omdat daar individuele aandelen kopen nogal moeilijk is.
De enige ETF die ik zou overwegen te kopen is een in emerging markets (eigenlijk enkel afrika) omdat daar individuele aandelen kopen nogal moeilijk is.
Het “probleem” dat er teveel geld in ETF’s zit lijkt mij toch zo geen groot probleem...
In de USA is de ETF markt, wel véél groter (x 50) als in heel Europa.
De grotere ETF's hebben er meer kapitaal, als een Europees midden bedrijf....
https://www.investopedia.com/articles/i ... t-etfs.asp
En dat is misschien wel een probleem...
De grotere ETF's hebben er meer kapitaal, als een Europees midden bedrijf....
https://www.investopedia.com/articles/i ... t-etfs.asp
En dat is misschien wel een probleem...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
32,8% maar dit loopt op (plan is 70%)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
22% als je cash niet meetelt.
IEAG, SWRD en SHYG
IEAG, SWRD en SHYG
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Pakweg 50%. De aandelen die ik individueel selecteer zijn er over 't algemeen die je niet in een brede ETF terugvindt (o.a. vastgoedgerelateerde aandelen zoals VGP).
ETFs koop ik en ik kijk er nooit meer naar om. Individuele aandelen daarentegen, daar moet je toch wat tijd in steken. Bij een ETF moet je wachten op een algemene marktcorrectie om bij te kopen, terwijl bij individuele aandelen er altijd wel ergens een opportuniteit is. Voor mij zijn individuele aandelen en ETFs dus complementair.
ETFs koop ik en ik kijk er nooit meer naar om. Individuele aandelen daarentegen, daar moet je toch wat tijd in steken. Bij een ETF moet je wachten op een algemene marktcorrectie om bij te kopen, terwijl bij individuele aandelen er altijd wel ergens een opportuniteit is. Voor mij zijn individuele aandelen en ETFs dus complementair.
Naast Altria al de rest, zo'n 90%
Zo'n 2/3. Heb geen individuele aandelen (in tegenstelling tot een heleboel mensen hier
). Interessant om te zien dat er zoveel manieren zijn om te beleggen 
Bijna 100%, buiten een klein beetje cash. 90% IWDA/10% EMIM.