Quot. 100% +€330.000 rentevoet 1,68%
TIP
Quot. 100% +€330.000 rentevoet 1,68%
Momenteel zitten we met verschillende banken samen om te zien waar we het beste voorstel krijgen voor een hypothecaire lening. We hebben een woning gekocht (compromis getekend) en willen voor de het volledige bedrag lenen (iets meer dan €330.000).
Het beste aanbod tot nu toe lijkt te komen van bij de KBC, onze huisbank. Aanvankelijk kregen we bij simulaties via de website te horen dat we niet voor 100% konden lenen. Zowel mijn ouders als die van mijn vriendin - en wijzelf natuurlijk - zijn er al jaar en dag klant. Daarom hadden we onlangs een afspraak voor een nieuwe simulatie waarbij we ons onbegrip uitten tegen die zogenaamde maximum quotiteit. Blijkbaar behoren we tot de categorie 'beloftevolle jongeren' waardoor we wel voor 100% kunnen lenen.
Dit voorstel kwam uit de bus:
Vaste rentevoet van 1,68% op 25 jaar (€1358/m)
Voorwaarden:
- Loondomiciliëring (is al het geval)
- Afsluiten van SSV
- Afsluiten van woningpolis (€695/j)
Zonder afnemen van de woningpolis zou de rentevoet stijgen met 0,15% (Dus: 1,83%)
Daarnaast misschien een ander interessant voorstel:
Combinatie vaste (1,68%) en variabele (1,51%, 3/3) rentevoet, telkens voor de helft van het kredietbedrag. Hierbij zou de worst case afbetaling €1454/maand zijn.
En:
Volledig variabele rentevoet (5/5) van 1,59%. Worst case: €1555/maand, lijkt ons een te groot risico.
Buikgevoel zegt me dat we betere aanbiedingen kunnen krijgen, maar wat denken jullie?
Het beste aanbod tot nu toe lijkt te komen van bij de KBC, onze huisbank. Aanvankelijk kregen we bij simulaties via de website te horen dat we niet voor 100% konden lenen. Zowel mijn ouders als die van mijn vriendin - en wijzelf natuurlijk - zijn er al jaar en dag klant. Daarom hadden we onlangs een afspraak voor een nieuwe simulatie waarbij we ons onbegrip uitten tegen die zogenaamde maximum quotiteit. Blijkbaar behoren we tot de categorie 'beloftevolle jongeren' waardoor we wel voor 100% kunnen lenen.
Voorwaarden:
- Afsluiten van SSV
Zonder afnemen van de woningpolis zou de rentevoet stijgen met 0,15% (Dus: 1,83%)
Combinatie vaste (1,68%) en variabele (1,51%, 3/3) rentevoet, telkens voor de helft van het kredietbedrag. Hierbij zou de worst case afbetaling €1454/maand zijn.
En:
Volledig variabele rentevoet (5/5) van 1,59%. Worst case: €1555/maand, lijkt ons een te groot risico.
Buikgevoel zegt me dat we betere aanbiedingen kunnen krijgen, maar wat denken jullie?
Re: Quot. 100% +€330.000 rentevoet 1,68%
Ik ben vorige maand op bankentocht gegaan voor een bedrag van 310.000 euro Q100% op 25 jaar. Beste voorstellen kwamen toen van KBC (1,80%) en later Belfius (1,78% huisbank).
Ik denk niet dat je snel ergens een scherpere rentevoet zal krijgen.
De variabele verschillen te weinig om interessant te zijn.
Wat je zeker wel kan doen is eens je brandverzekering ergens laten simuleren om te kijken of het verschil opweegt tegen het renteverschil van 0,15%. Je hangt dan minder 'vast' aan KBC.
Ik denk niet dat je snel ergens een scherpere rentevoet zal krijgen.
De variabele verschillen te weinig om interessant te zijn.
Wat je zeker wel kan doen is eens je brandverzekering ergens laten simuleren om te kijken of het verschil opweegt tegen het renteverschil van 0,15%. Je hangt dan minder 'vast' aan KBC.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
700 EUR voor een brandverzekering voor een woning van 330.000 EUR. Ik betaal ongeveer de helft voor een woning van +- dezelfde kostprijs. Tenzij jij een erg dure inboedel hebt of allerlei speciale opties onderschreven hebt, is dat erg duur. Ik zou er nooit op intekenen want tegen dat je 25 jaar verder bent, betaal je makkelijk het dubbele door jaarlijkse indexaties.
Ik denk niet dat je een betere rentevoet zal kunnen krijgen. Onze rente ligt op 1,90% (2 jaar geleden bij Argenta) en die was toen bij de beste en we hebben veel minder geleend.
Als je kan leven met het maandelijks afbetalingsbedrag dan zou ik het doen. Hangt ook af van jullie verdienen. Als je beiden minstens 2000 netto hebt, dan denk ik niet dat je in de problemen komt als je zuinig leeft.
Als je kan leven met het maandelijks afbetalingsbedrag dan zou ik het doen. Hangt ook af van jullie verdienen. Als je beiden minstens 2000 netto hebt, dan denk ik niet dat je in de problemen komt als je zuinig leeft.
Wij horen dezelfde reactie ondertussen bij andere banken. Wanneer alles rond is zullen we hier de andere tarieven / alternatieven posten.
We leven inderdaad (nog
Kent dit verhaal al een einde? Wij hebben een soortgelijke lening aangevraagd, enkel zat bij ons de quotiteit onder de 90%. Wij zouden 330K ontlenen aan een vaste rentevoet van 1,66% op een termijn van 25 jaar. Jouw voorstel lijkt me dus zeker nog niet zo slecht. Het doet me zelfs twijfelen of wij niet beter kunnenJBuck schreef: ↑10 maart 2019, 18:53 Momenteel zitten we met verschillende banken samen om te zien waar we het beste voorstel krijgen voor een hypothecaire lening. We hebben een woning gekocht (compromis getekend) en willen voor de het volledige bedrag lenen (iets meer dan €330.000).
Voorwaarden:
- Afsluiten van SSV
En:
Buikgevoel zegt me dat we betere aanbiedingen kunnen krijgen, maar wat denken jullie?![]()
De Kbc, is dat niet precies die Bank die strengere voorwaarden wou voor leningen, en 100% leningen wou afschaffen?
Met woorden tenminste.
In hun daden gaan ze zich voor 25j vastleggen @1,68
En zijn dus zelf nog steeds de grootste cowbows...
Met woorden tenminste.
In hun daden gaan ze zich voor 25j vastleggen @1,68
En zijn dus zelf nog steeds de grootste cowbows...
>:D
Bij deze laten we weten dat we vandaag getekend hebben voor het krediet bij KBC. Deze was op ons laatste contactmoment gedaald tot 1,61%
De voorstellen via Immotheker, Axa, ING, Argenta... lagen er zo ver van af dat we toegehapt hebben.
Nog eens samengevat:
Kredietbedrag: €333.000
Quotiteit 100%
Rentevoet: 1,61%
Termijn: 25j
Maandlast: € 1.347,24
Hypothecair mandaat/inschrijving: 50/50
Dossierkosten: €500
Voorwaarden: SSV, Woningpolis (€550,77/j), Loondomiciliëring
De voorstellen via Immotheker, Axa, ING, Argenta... lagen er zo ver van af dat we toegehapt hebben.
Nog eens samengevat:
Kredietbedrag: €333.000
Quotiteit 100%
Rentevoet: 1,61%
Termijn: 25j
Maandlast: € 1.347,24
Hypothecair mandaat/inschrijving: 50/50
Dossierkosten: €500
Voorwaarden: SSV, Woningpolis (€550,77/j), Loondomiciliëring
-
webmaster
proficiat jbuck met je lening, vergeet niet je lening te delen op onze site dan sturen wij jou twee filmtickets
Ik heb die tickets zelfs nooit ontvangen, 2 jaar geleden.webmaster schreef:proficiat jbuck met je lening, vergeet niet je lening te delen op onze site dan sturen wij jou twee filmtickets
-
webmaster
Ik heb het even nagekeken en u heeft ons nooit een document bezorgd van de getekende lening, dat is een voorwaarde voor de filmtickets.
Mvg,
Kristof
Mvg,
Kristof
Vreemd, heb het wel doorgemaild. Kan ik het nog eens doen?
Ik heb ze vandaag ontvangen. Merci he!!