Slechte aankopen.
TIP
Slechte aankopen.
Velen berichten enkel hoe goed ze wel zijn op de beurs en nooit hoor ik hier eens een miskoop. Laat eens horen …
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Slechte aankopen.
Er zijn er ook gewoon bitter weinig...
Ik denk niet dat ik veel aandelen heb die op verlies staan...
Helemaal in het begin toen ik begon met beleggen: Kiadis pharma
Ik heb toen biotech ook volledig afgezworen.
Ik wist toen nog niet dat adviezen van KBC moesten omgedraaid worden, met kopen bedoelen ze eigenlijk verkopen...
Misschien Sibanye-Stillwater voor mij, maar ik ben ervan overtuigd dat binnen paar maand/jaar dat meer dan goed is gekomen. Slechte timing, maar an sich geen slechte aankoop
Dit jaar is IWDA mijn grootste miskoop, het trekt mijn heel mooie rendement zwaar naar beneden.
Maar goed, ik ken niks van big tech, dus daarmee dat ik dat ooit heb gekocht om toch blootstelling te hebben eraan.
Maar bon, dat heeft wel een positieve bijdrage geleverd vroeger, dus underperformance, maar winst is winst...
Ik denk niet dat ik veel aandelen heb die op verlies staan...
Helemaal in het begin toen ik begon met beleggen: Kiadis pharma
Ik heb toen biotech ook volledig afgezworen.
Ik wist toen nog niet dat adviezen van KBC moesten omgedraaid worden, met kopen bedoelen ze eigenlijk verkopen...
Misschien Sibanye-Stillwater voor mij, maar ik ben ervan overtuigd dat binnen paar maand/jaar dat meer dan goed is gekomen. Slechte timing, maar an sich geen slechte aankoop
Dit jaar is IWDA mijn grootste miskoop, het trekt mijn heel mooie rendement zwaar naar beneden.
Maar goed, ik ken niks van big tech, dus daarmee dat ik dat ooit heb gekocht om toch blootstelling te hebben eraan.
Maar bon, dat heeft wel een positieve bijdrage geleverd vroeger, dus underperformance, maar winst is winst...
Nyrstar bioscenic afga gevaert ... heb die nog steeds . Vooral IEP( punch international) ben ik kwaad voor.
BPost, Balta,Ontex, AB Inbev, zo goed als alle GVVs eind 2021, Kinnevik,...
Maar de allergrootste fouten zijn natuurlijk de slechte VERkopen. Veel te vroeg verkocht: Alphabet, Microsoft, Apple, Amazon, NVidia,..
Maar de aller-aller-allergrootste fouten zijn natuurlijk de aankopen die nooit hebben plaatsgevonden! Die lijst is eindeloos. Denk aan Game Stop in 2020.
Maar de allergrootste fouten zijn natuurlijk de slechte VERkopen. Veel te vroeg verkocht: Alphabet, Microsoft, Apple, Amazon, NVidia,..
Maar de aller-aller-allergrootste fouten zijn natuurlijk de aankopen die nooit hebben plaatsgevonden! Die lijst is eindeloos. Denk aan Game Stop in 2020.
Bron: het internet.
Brederode... gekocht op het hoogste punt in 2021 als eerste positie... wel eens bijgekocht en tijd zal het zeker goed maken.
Alphabet, ook gekocht op hoogste punt en verkocht met 30% verlies.
Alphabet, ook gekocht op hoogste punt en verkocht met 30% verlies.
INNX (later Fujirebio) en Netvision (later Ubizen), KBC Biotech privak, Quest for Growth zijn mijn grootste sofs… gelukkig mijn broek niet gescheurd aan overheidsbedrijven, noch aan “There is nothing wrong with being smart” zijn frauduleuze tent in Ieper en Option.
Maar, veel uit geleerd!!
Maar, veel uit geleerd!!
Ja dat is ook een lijstje hier...
En shortlist aandelen die het niet gehaald hebben: heel vroeg Nvidia bekeken en niet gekocht. Google al in mijn begindagen orders aan het inleggen maar uiteindelijk niet gekocht. AMAT, LAM en SWKS overwogen voor semiconductor en die laatste gekocht...
Apple ooit gehad en met verlies verkocht. Als je uitzoomt op de grafiek quasi onmogelijk om te presteren.
Mastercard mooie rit maar had veel meer kunnen zijn.
Eerste aandelen die ik kocht rap verkocht maar hadden gerust nog altijd in port kunnen zitten met veel winst: Tubize, Elia, Delhaize (had dan ondertussen Ahold geworden)
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Tattooed Chef: failliet.
Checkpoint Therapeutics: eerst een reverse stock split en dan overgenomen waardoor ik 90 procent verlies had.
Franchise Group: van de beurs gehaald.
B.Rily financial: zij zijn mee ten onder gegaan door de klucht met Franchise Group. Die heb ik nog maar ik sta op veel te veel verlies om te verkopen.
Allemaal fouten die ik heb gemaakt in het begin van mijn beleggers carrière. Gelukkig waren het allemaal kleine posities.
Ik heb er wel veel uit geleerd.
En daardoor heb ik een aantal aandelen kunnen verkopen met winst voor ze de dieperik in gingen oa. Proximus en Stellantis.
De aandelen die ik nu wel nog heb (uitgez. Rily) doen het wel goed. Ik sta op een leuke winst met oa Ageas, Trimble (die heb ik kunnen bodemvissen), EVS, Norcros en Disney.
Checkpoint Therapeutics: eerst een reverse stock split en dan overgenomen waardoor ik 90 procent verlies had.
Franchise Group: van de beurs gehaald.
B.Rily financial: zij zijn mee ten onder gegaan door de klucht met Franchise Group. Die heb ik nog maar ik sta op veel te veel verlies om te verkopen.
Allemaal fouten die ik heb gemaakt in het begin van mijn beleggers carrière. Gelukkig waren het allemaal kleine posities.
Ik heb er wel veel uit geleerd.
En daardoor heb ik een aantal aandelen kunnen verkopen met winst voor ze de dieperik in gingen oa. Proximus en Stellantis.
De aandelen die ik nu wel nog heb (uitgez. Rily) doen het wel goed. Ik sta op een leuke winst met oa Ageas, Trimble (die heb ik kunnen bodemvissen), EVS, Norcros en Disney.
Nyrstar, CS2, BioStrom Geschäftsführungs-GmbH, Prolaser, de messte op Alternext en de vrije markt.
Bij CS2 heb ik het volledige traject van IPO op de Beurs van Brussel tot en met het faillissement doorlopen.
Die faillissementen op Alternext en de vrije markt waren een goede leerschool. Die bedrijven deelden een paar jaar na de IPO geen informatie meer via de beurs mee. Hierdoor heb ik geleerd waar ik deze en de faillissements- en reorganisatieaankondigingen kan terugvinden. Om de prospectussen aandachtiger door te lezen en met een KT-strategie erin te beleggen.
Als LT-belegger ligt die KT me niet zo maar ik werk naar een monentumstrategie voor euronext acces en euronext growth toe.
Bij CS2 heb ik het volledige traject van IPO op de Beurs van Brussel tot en met het faillissement doorlopen.
Die faillissementen op Alternext en de vrije markt waren een goede leerschool. Die bedrijven deelden een paar jaar na de IPO geen informatie meer via de beurs mee. Hierdoor heb ik geleerd waar ik deze en de faillissements- en reorganisatieaankondigingen kan terugvinden. Om de prospectussen aandachtiger door te lezen en met een KT-strategie erin te beleggen.
Als LT-belegger ligt die KT me niet zo maar ik werk naar een monentumstrategie voor euronext acces en euronext growth toe.
Tax-shelters bij Spreds.
Je bent volledig overgeleverd aan de "goodwill" van de projecten die kapitaal ophalen, velen ervan falen zonder veel boe of ba en degenen die toch 'overleven' reageren niet meer en kopen je aandeel of notes gewoonweg niet terug.
Spreds doet ook geen opvolging van de telkens zo mooi voorgestelde projecten, en laat de investeerders vrolijk in de kou staan. Zowel bij het falen van een project, als bij de vraag om uit het kapitaal te stappen en je aandelen of notes te verkopen.
Ten zeerste te vermijden.
Je bent volledig overgeleverd aan de "goodwill" van de projecten die kapitaal ophalen, velen ervan falen zonder veel boe of ba en degenen die toch 'overleven' reageren niet meer en kopen je aandeel of notes gewoonweg niet terug.
Spreds doet ook geen opvolging van de telkens zo mooi voorgestelde projecten, en laat de investeerders vrolijk in de kou staan. Zowel bij het falen van een project, als bij de vraag om uit het kapitaal te stappen en je aandelen of notes te verkopen.
Ten zeerste te vermijden.
De meeste van mijn posities zijn negatief (sommige zelfs tot meer dan 60% onder nul), maar worden goedgemaakt door de enkele zeer positieve.
Onder nul:
Onder nul:
- Xpeng
- Innoviz
- Li Auto
- Block
- Alibaba
- Ishares Clean Energy
- Wisdomtree Cloud computing
Paypal, enphase, umicore, galapagos,inrg.mi
-
- Full Member
- Contacteer:
Thermogenesis Holding failliet
Civitas Resources -45%
Albe Marle ook serieus in de min.
Daarentegen een aantal aandelen die zeer goed hebben gepresteerd en maakten dit verlies ruimschoots goed

Civitas Resources -45%
Albe Marle ook serieus in de min.
Daarentegen een aantal aandelen die zeer goed hebben gepresteerd en maakten dit verlies ruimschoots goed

Materialise
Biocartis
Mithra
Silicon valley bank
Biocartis
Mithra
Silicon valley bank